عمومیمطالب کسب و کار

طرز تهیه اوتمیل در ماکروفر

اوتمیل یکی از سریع‌ترین، سالم‌ترین و مقوی‌ترین صبحانه‌ها و میان‌وعده‌هایی است که می‌تواند وسط شلوغی‌ها و دغدغه‌های روزمره به کمکتان بیاید و انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین کند. ماده‌ی اصلی تشکیل‌دهنده‌ی اوتمیل جو دوسر به شکل پرک شده یا نشده و یا حتی آرد است که در کنار شیر، آب، میوه، آجیل، عسل و خوراکی‌های دیگر سرو می‌شود و انواع مختلفی دارد. در این مقاله به معرفی ۵ اوتمیل محبوب در کل دنیا خواهیم پرداخت که می‎توانند بهترین گزینه برای شروع یا ادامه‌ی یک روز پرانرژی باشند.

متخصصین و تکنسین های ماهر و با تجربه نمایندگی مایکروفر ال جی در اصفهان، با دانش و مهارت کافی، آماده خدمت رسانی به تمام مشتریان خود در سراسر شهر اصفهان می باشند. این مجموعه با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن، تعمیرات مایکروویو شما را به عهده می گیرد. نمایندگی تعمیرات ماکروفر ال جی در اصفهان، با توجه به فناوری های نوین و استفاده از قطعات اورجینال شرکت ال جی، خدمات خود را به روزرسانی می‌کند.

کارشناسان این نمایندگی ال جی در اصفهان با استفاده از تکنولوژی روز دنیا، به تعمیر مایکروفر شما می پردازند. نمایندگی تعمیر ماکروفر ال جی  در اصفهان  با بیش از 10 سال سابقه درخشان، به طور تخصصی خدمات گوناگونی در زمینه تعمیر انواع مایکروویو انجام می دهد. این نمایندگی به صورت حرفه ای به تعمیر مایکروفر های برند ال جی می پردازد. پیش از اقدام به تعمیر مایکروفر، تعمیرکار مربوطه ابتدا توسط تجهیزات پیشرفته، عیب دستگاه مورد نظر شما را شناسایی می کند. پس از آن در صورت نیاز، از قطعات اورجینال جهت تعمیر اساسی دستگاه استفاده می کند.

آماده کردن اوتمیل

برای درست کردن اوتمیل در درجه‌ی اول لازم است جو دوسر را به هر شکلی که دارید، بپزید تا کمی نرم‌تر شود و خامی آن از بین برود. آماده کردن اوتمیل در مایکروفر : برای این کار جو دوسر، آب یا شیر را در یک ظرف مناسب در باز بریزید و آن را به مدت ۲ دقیقه با درجه حرارت بالا در داخل مایکروفر قرار دهید. حتما از ظروف مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید و در ظرف را به هیچ‌وجه نبندید.

آماده کردن اوتمیل روی اجاق گاز : ابتدا شیر یا آب را داخل قابلمه‌ی مناسب بریزید و روی شعله حرارت دهید. بعد از آن که آب یا شیر به جوش آمدند، جو دوسر را داخل قابلمه ریخته و ۵ دقیقه صبر کنید تا جوها حسابی بجوشند و نرم شوند. در این مدت گاهی ترکیب را هم بزنید تا به کف قابلمه نچسبند. اگر حس کردید  مقدار مایع شما برای نرم شدن جوها کم است، وسط کار کمی آب یا شیر به ترکیب اضافه کنید و منتظر بمانید تا اوتمیل غلیظ شود.

۱: اوتمیل با موز و گردو

مواد اولیه:

  • موز ۱ عدد
  • گردو ۵ عدد
  • دارچین به مقدار کافی

طرز تهیه:

اوتمیل پخته شده را در ظرف مناسب بریزید. نصف یک موز را رنده یا له کنید و با اوتمیلتان ترکیب کنید تا یک‌دست و شیرین شود. حالا نصف دیگر موز را حلقه حلقه کرده و روی اوتمیل بچینید. گردوها را پودر یا خرد کنید و همراه با پودر دارچین روی اوتمیل بریزید. این اوتمیل یک گزینه‌ی عالی برای ورزشکارها و افرادی است که به دنبال لاغری هستند؛ چون هیچ افزودنی ناسالمی ندارد.

۲: اوتمیل با خامه و توت‌فرنگی

مواد اولیه:

  • توت فرنگی نصف فنجان
  • خامه ۱قاشق
  • عصاره‌ی وانیل چند قطره
  • عسل ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

اوتمیل پخته را در ظرف مناسب بریزید. در این مرحله می‌توانید عسل را به اوتمیل اضافه کنید و هم بزنید و یا فقط عسل را روی اوتمیل بریزید تا از نظر ظاهری هم زیباتر شود. حالا توت‌فرنگی‌ها را حلقه ‌حلقه کنید و روی اوتمیل بچینید. در نهایت خامه و وانیل را اضافه کنید و ببینید چه تابلوی زیبایی خلق کرده‌اید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، به راحتی می‌توانید خامه را از این رسپی حذف کنید.

۳: اوتمیل شکلات و کره‌ی بادام زمینی

مواد اولیه:

  • پودر کاکائو ۲ قاشق چای خوری
  • کره بادام زمینی ۱ قاشق غذا خوری
  • شکلات چیپسی با تکه‌ای ۲ قاشق چای خوری
  • بادام زمینی ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه: برای آماده کردن این اوتمیل لازم است به جو دوسر در حال پختن ۲ قاشق چای خوری پودر کاکائو اضافه کنید تا ماده‌ی اولیه اوتمیلتان هم کاکائویی و خوش رنگ و لعاب شود. بعد از پختن اوتمیل، روی آن ۱ قاشق غذاخوری کره‌ی بادام زمینی بریزید و روی آن را با شکلات چیپسی و بادام زمینی خرد شده تزئین کنید. این اوتمیل بین کودکان و دانش‌آموزان محبوبیت زیادی دارد و بهترین گزینه برای صبحانه‌ی آن‌ها است.

۴: اوتمیل با میوه‌های استوایی

مواد اولیه:

  • نارگیل خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه‌ای ۱ قاشق غذاخوری
  • بادام هندی خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
  • آناناس یا انبه خرد شده نصف فنجان

طرز تهیه: اوتمیل را به یکی از روش‌های ذکر شده بپزید. حالا اوتمیل پخته شده را با شکر قهوه‌ای ترکیب کنید و روی این ترکیب نارگیل، بادام هندی، آناناس یا انبه خرد شده بریزید و نوش جان کنید. نکته: برای درست کردن این اوتمیل می‌توانید از نارگیل خام یا گریل شده در فر استفاده کنید.اگر می‌خواهید نارگیل‌ها را گریل کنید، آن‌ها را روی سینی فر پهن کنید و حدودا ۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید تا روی آن‌ها طلایی شود.

(این زمان ممکن است با توجه به اندازه‌ی برش‌ها و مقدار نازکی نارگیل‌ها تغییر کند طرز تهیه: استفاده از شیره‌های طبیعی در اوتمیل، هم آن را خوشمزه می‌کند و هم برای سلامتی مفید است. برای تهیه‌ی این مدل اوتمیل کافی است آن را بپزید و بعد روی آن یکی از شیره‌های طبیعی موجود در خانه را بریزید. حالا روی اوتمیل را با آجیل خرد شده تزئین کنید و در عرض چند دقیقه یک صبحانه‌ی کامل برای خودتان آماده کنید.

مزایای خوردن اوتمیل به عنوان صبحانه یا میان‌وعده

اوتمیل‌ها دارای مقدار قابل توجهی فیبر محلول و نامحلول هستند که اولی باعث کاهش کلسترول و ثابت شدن قند خون و دومی باعث بهبود وضعیت گوارشی و حرکت روده‌ها می‌شود. به همین دلیل اوتمیل برای درمان یبوست هم به شدن پیشنهاد می‌شود. در کنار همه‌ی این‌ها اوتمیل‌ها حاوی ویتامین، پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز بدن همچون منیزیم، فسفر، آهن و سلنیوم هستند و نیازهای بدن را به بهترین شکل برطرف می‌کنند.خورد اوتمیل به عنوان صبحانه یا میان‌وعده به شما کمک می‌کند تا مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و دچار چاقی و اضافه وزن نشوید.

این خوراکی سالم، خوشمزه و مقوی را می‌توانید با خودتان به سرکار، مدرسه، دانشگاه، باشگاه ورزشی یا هرجایی ببرید و هر وقت دچار گرسنگی شدید میل کنید. در نهایت لازم است بدانید اوتمیل‌ها هیچ محدودیتی ندارند و هرکس با توجه به سلیقه، ذائقه و خلاقیت خودش در آشپزی می‌تواند به فرمول دلخواه در درست کردن اوتمیل برسد و آن را نوش جان کند. یکی از میان وعده هایی که می تواند بسیار سریع ، راحت و مقوی باشد انواع  است که می توانید از میان انواع بیسکویت های فرخنده انتخاب و تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا