دانشگاهیان اجازه ساکت شدن ندای مظلومان را نخواهد داد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، شرف الدین شیرازی ظهر سه شنبه در پنجمین کرسی بین المللی مجمع علمی اندیشمندان جهان با موضوع حوادث غزه و با تاکید بر پیام شهدا اظهار کرد: یک ماه پس از حوادث خونبار غزه این مجمع علمی برای حمایت از مظلومان عالم شکل گرفت.

رئیس پژوهشکده بین المللی مجمع علمی اندیشمندان جهان بیان کرد: یکی از اهداف راهبردی این مجمع، تشکیل چهار هزار محفل علمی در مراکز دانشگاهی، پژوهشکده‌ها و اندیشکده ها با همت جوانان برای تجهیز و سازماندهی حمایت از مردم غزه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی علمی در سطح جهان از راهبردهای این مجمع است، ادامه داد: باید بر سر ظالمان عالم و محافل آنان هجوم برد تا آنان راهی جز رفع ظلم از مردم نداشته باشند و آنچه از استادان و دانشجویان انتظار می‌رود، ایجاد همدلی، هم صدایی و همگامی است.

شیرازی بیان کرد: همدلی با مردم غزه و هم صدایی با اندیشمندان باید به جایی برسد که از دانشگاه‌های بزرگ جهان با این ظلمی که بر مردم غزه روا رفته است، برخورد شود و دانشگاهیان اجازه ساکت شدن ندای مظلومان را نخواهد داد.

رئیس پژوهشکده بین المللی مجمع علمی اندیشمندان جهان گفت: سه بانک خون، حفظ سرمایه مردم غزه و تولید طرح‌های تحقیقاتی و دفاع از مظلومان ایجاد خواهد شد و این نشست آغازی برای این موضوعات به شمار می‌رود.

وی افزود: در این نشست هر کدام از استادان دانشگاهی به مرور زندگی یکی از شهیدان شاخص خواهند پرداخت و با مرور زندگی آنان خواهند گفت؛ که اگر آنان اکنون در میان ما بودند چه اقدامی را انجام می‌دادند.

شیرازی ادامه داد: حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی، چاپ کتاب و تولید محتوای رسانه‌ای در خصوص ایجاد راهکارهای برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه و ایجاد شبکه گفتمانی بین اندیشمندان جهان و تشکل‌های مردم نهاد صورت خواهد گرفت.

دکمه بازگشت به بالا