اقتصادیمطالب کسب و کار

آموزش انتقال تتر از تراست ولت

انتقال تتر trc20 از تراست ولت – آموزش صفر تا صد

امروزه تتر (USDT) یک ابزار پرداختی پر کاربرد در سطح دنیاست و هرکسی باید بتواند با این ارز دیجیتال کار کند. خرید تتر فوری کاربرد و مزایا فراوانی دارد و با استفاده از آن می‌توانید پرداخت‌های برون مرزی و بین المللی انجام دهید. انتقال تتر trc20 از تراست ولت تنها چند ثانیه زمان نیاز دارد. این کار بسیار آسان است و می‌تواند فرایندهای پرداختی و انتقال پول را بشدت آسان‌تر کند. اما انتقال تتر از تراست والت به چه صورت است؟ کارمزد انتقال تتر TRC-20 چقدر است؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به آموزش صفر تا صد کار با تتر بپردازیم و به تمام سوالات پاسخ دهیم.

آموزش انتقال تتر از تراست ولت

برای انجام این کار ابتدا به یک کیف پول تراست والت نیاز داریم. اگر هنوز این کیف پول را راه‌اندازی نکردید پیشنهاد می‌کنم ابتدا مقاله “آموزش کار با تراست ولت” را مطالعه کنید. در ادامه به آموزش قدم به قدم برای انتقال تتر tether از تراست والت خواهیم پرداخت.

اطلاعات لازم برای انتقال تتر trc20 از تراست ولت را وارد کنید

در ابتدا ارز USDT بر بستر trc20 را جستجو و بر روی آن کلیک کنید. تتر در شبکه‌های بلاکچینی مختلفی راه‌اندازی شده است و باید دقت کنید که شبکه درست (TRC20 یا همان Tron) را انتخاب کنید. پس از انتخاب تتر trc20، بر روی گزینه “Send” کلیک کنید تا وارد بخش انتقال تتر از تراست ولت شوید. در این بخش باید اطلاعات لازم را پر کنید.

در قسمت “Address”، آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. دقت کنید آدرس مقصد نیز باید بر بستر شبکه ترون (TRC20) باشد؛ در غیر این صورت سرمایه از دست خواهد رفت. در بخش “Amount” نیز مبلغ مورد نظر را وارد کنید و سپس بر روی گزینه “Next” کلیک کنید.

پرداخت کارمزد تتر و تایید تراکنش

با کلیک بر روی گزینه “Next” وارد بخش نهایی سازی تراکنش می‌شوید. در این قسمت در بخش بالا مقدار دارایی که قصد انتقال آن را دارید نمایش می‌دهد. در بخش Asset اسم توکن و شبکه انتخاب شده را نمایش می‌دهد. پایین‌تر در بخش From آدرس کیف پول مبدا (شما) و در بخش To آدرس کیف پول مقصد را نشان می‌دهد.

پایین‌تر و در قسمت “Network fee” مقدار کارمزد مورد نیاز برای انجام این تراکنش را نشان می‌دهد. هزینه کارمزد شبکه TRC-20 را باید با ارز TRX پرداخت کنید و مقدار کارمزد را با همین رمزارز نشان می‌دهد. در کنار مقدار ترون نیز هزینه کارمزد به دلار را نشان می‌دهد.

اطلاعات قرار گرفته را بررسی کنید و اگر درست بود، بر روی گزینه “Confirm” کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه تراکنش شما انجام خواهد شد.

کارمزد انتقال تتر TRC-20

همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، ارز TRX ارز بومی شبکه ترون است و کارمزدهای این شبکه را باید با آن پرداخت کنید. برای انتقال تتر trc20 از تراست ولت، به مقداری ارز TRX برای پرداخت کارمزدها نیاز دارید. هزینه کارمزد انتقال تتر TRC-20 به ترافیک شبکه ترون و قیمت ارز TRX بستگی دارد. با افزایش ترافیک شبکه یا افزایش قیمت ترون، هزینه کارمزد نیز بالاتر می‌رود. اما در حالت کلی این مقدار معمولاً بین 13 تا 18 واحد ترون است که معادل دلاری آن برابر با 1 الی 2 دلار می‌شود.

مهم نیست حجم تتر شما چقدر است و قصد انتقال چه مبلغی را دارید؛ هزینه کارمزد مبلغ ثابت خود را دارد. یعنی برای انتقال 10 تتر یا 10 هزار تتر همان مقدار کارمزد را باید پرداخت کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر با تتر trc20 کار می‌کنید، همیشه مقداری TRX در کیف پول خود داشته باشید تا بتوانید کارمزدها را پرداخت کنید.

انتقال تتر به کیف پول دیگران از متامسک

متامسک یک کیف پول دیجیتال و نرم‌افزاری است که به کاربران امکان نگهداری هر توکن اتریوم و استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) این شبکه را می‌دهد. این ولت در سال ۲۰۱۶ و از سوی ConsenSys راه‌اندازی شد. علاوه‌بر نرم‌افزار، افزونه‌ی متامسک نیز راه‌اندازی شده و می‌توان از آن در مرورگرهای مختلف استفاده کرد. در حال حاضر متامسک از شبکه‌های زیر برای نگهداری بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان یعنی تتر پشتیبانی می‌کند.

  • اتریوم (ERC-20)
  • بایننس اسمارت چین (BEP-20)
  • آربیتروم (ERC-20)
  • پالیگان (ERC-20)
  • اپتیمیسم (ERC-20)

آموزش انتقال تتر در متامسک

در این قسمت ما تتر شبکه اتریوم یا تتر ERC-20 را انتخاب کردیم. پس از ورود به کیف پول و کلیک روی USDT با صحفه‌ی زیر مواجه می‌شوید.

روی گزینه Send کلیک کنید. در صفحه‌ بعد در کادر اول اکانتی که قصد دارید تتر از آن ارسال شود را انتخاب کنید. در کادر دوم آدرس مقصد را وارد کنید و حتما توجه داشته باشید که با استاندارد  ERC-20 باشد. سپس مقدار تترها را وارد کنید.

در نهایت پیش‌نمایشی از تراکنش و هزینه آن به همراه کارمزد به شما نمایش داده می‌شود. درصورت درست بودن اطلاعات روی گزینه Confirm کلیک کنید تا تراکنش انجام شود.

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول از متامسک

مدت زمان انتقال دارایی از متامسک حداقل ۱۰ دقیقه است. اگر شبکه اتریوم را انتخاب کنید، بیشتر از ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد و علاوه‌بر آن باید کارمزد بیشتری نسبت به دیگر شبکه‌ها پرداخت کنید.

انتقال تتر به کیف پول دیگران از لجر

لجر، سازنده‌ی کیف پول‌های سخت‌افزاری است که تاکنون سه ولت توسعه داده و به بازار عرضه کرده است. کیف پول‌های این شرکت فرانسوی بالاترین سطح امنیت را برای کاربران به ارمغان می‌آورند. برای دریافت، ارسال یا سواپ دارایی‌ها در هرکدام از محصولات این شرکت باید از اپلیکیشن لجر لایو استفاده کنید. لجر از شبکه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند که می‌توانید تتر را در آنها نگهداری کنید:

  • بایننس اسمارت چین (BEP-20)
  • آربیتروم (ERC-20)
  • آوالانچ (ERC-20)
  • اتریوم (ETH)
  • پالیگان (ERC-20)
  • اپتیمیسم (ERC-20)
  • سولانا (ERC-20)
  • ترون (TRC-20)

آموزش انتقال تتر در لجر

ابتدا برنامه‌ی موبایلی لجر لایو را نصب کرده و دستگاه خود را به آن متصل کنید. سپس روی گزینه Transfer در پایین صفحه کلیک کرده و اکانت موردنظر (تتر) را انتخاب کنید.

با استفاده از گزینه Scan QR Code آدرس گیرنده را اسکن کرده یا آن را به‌صورت دستی وارد کنید. مقدار تترها را بنویسید. در نهایت روی Continue کلیک کنید تا تراکنش انجام شود.

مدت زمان انتقال تتر به کیف پول از لجر لایو

مدت زمان انجام تراکنش‌ها در لجر لایو بستگی به شبکه‌ی موردنظر و کارمزد پرداختی شما دارد. با این حال احتمال دارد که از ۱ دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. این بستگی به ازدحام شبکه دارد که با انتخاب شبکه‌هایی با مقیاس‌پذیری بالاتر همچون پالیگان و سولانا، این مشکل برطرف می‌شود و تراکنش شما طی چند دقیقه به مقصد می‌رسد.

کدام شبکه امنیت بالاتری برای انتقال تتر دارد؟

بلاکچین‌های لایه ۱ همچون اتریوم سطح فوق‌العاده‌ای از امنیت و تمرکززدایی را ارائه می‌دهند اما با مقیاس‌پذیری اندک و سرعت تراکنش پایین دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در مقابل بلاکچین‌های جدید و لایه ۲ مثل پالیگان، آربیتروم و … امنیت و عدم تمرکز را فدای سرعت کرده‌اند و تراکنش‌های آنها با سرعت بیشتری انجام می‌شود. بنابراین اگر امنیت اولویت اول شماست، توصیه می‌کنیم که تتر را در شبکه اتریوم جابه‌جا کنید.

دکمه بازگشت به بالا