بین المللمطالب کسب و کار

آیا امکان کرایه ماشین با گواهینامه رانندگی ایرانی در دبی فراهم است؟

دبی یک شهر بزرگ و تفریحی است که هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران و مسافران می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بسیاری از هموطنان بعد از ورود به شهر دبی با آن روبه‌رو هستند، حمل و نقل و جابجایی در این منطقه است. با اجاره خودرو در دبی، تا حدودی مشکلات جابجایی و حمل و نقل در این شهر برطرف خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین مزایای اجاره خودرو در دبی، این است که به  گردشگران اجازه می‌دهد خودروهایی مطابق با بودجه و سلیقه خود انتخاب کنند. به عنوان مثال، می‌توان انواعی از ماشین‌های لوکس و گران‌قیمت یا ماشین‌های اقتصادی و کم هزینه در امارات اجاره کرد. اجاره ماشین در دبی، در ظاهر ساده به نظر می‌رسد. ولی در واقعیت با نکات و قوانین خاصی همراه است که بهتر است قبل از رنت خودرو از آن آگاهی داشته باشید. در ادامه قصد داریم به طور کامل در رابطه با اجاره خودرو در دبی صحبت کنیم و شرایط آن را به شما توضیح دهیم.

چرا اجاره خودرو در دبی به صرفه است ؟

رانندگی در دبی به عنوان ساده‌ترین روش برای رفت و آمد شهری محسوب می‌شود. با توجه به قیمت ارزان سوخت در امارات، هزینه سفر با ماشین شخصی بسیار ارزان است. با این حال تراکم ترافیک در دبی شاید کمی رانندگی را برای شما سخت کند. اما، نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است، هزینه بالای تاکسی و اتوبوس‌های شرکت واحد می‌باشد. از طرفی منتظر ماندن برای آمدن

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از توریست‌ها و گردشگران ایجاد می‌شود، این است که آیا هزینه اجاره خودرو در دبی مقرون به صرفه است؟ همانطور که می‌دانید، گردشگری هزینه‌های بسیار بالایی دارد. بنابراین، هزینه حمل و نقل و جابجایی باید کاملا مقرون به صرفه باشد. خوشبختانه قیمت بنزین و هر نوع سوخت دیگری در امارات بسیار پایین است. بنابراین هزینه رنت ماشین در دبی و حمل و نقل با ماشین شخصی، بسیار پایین‌تر از هزینه تاکسی  خواهد بود. به طور کلی، هزینه تاکسی و اتوبوس‌های شرکت واحد در دبی بالاست و بخش زیادی از بودجه سفر شما را پوشش خواهد داد.

تنها چالشی که ممکن است بعد از اجاره خودرو و ورود به دبی با آن روبرو شوید، ترافیک بالا در این شهر است. اگر جنبه‌های اقتصادی را کنار بگذاریم و این مسئله را از جنبه‌های دیگر مورد بررسی قرار دهیم، باز هم به همین نتیجه خواهیم رسید. به عنوان مثال گردشگران بدون اجاره خودرو، باید مدت زیادی برای گرفتن تاکسی و جابجایی منتظر بمانند. هوای این شهر در برخی ساعات روز بسیار گرم است و شرایط را برای شما سخت‌تر خواهد کرد.

بنابراین مناسب‌ترین روش برای حمل و نقل در دبی، اجاره خودرو در دبی با راننده یا بدون راننده است. یکی از بهترین تفریحات مردمان بومی این شهر، این است که ساعت‌ها در بزرگراه‌های فوق العاده و مدرن رانندگی کنند. تمامی بزرگراه‌ها یا جاده‌ها به بهترین شکل ممکن و با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌اند. شما نیز می‌توانید با رنت ماشین در دبی، از این لذت بهره‌مند شوید و تجربه خوبی از سفر خود بدست آورید.

نحوه اجاره خودرو در دبی

روش‌های مختلفی برای اجاره خودرو در دبی وجود دارد.  بهترین روش برای رنت خودرو در دبی، جستجوی سایت‌های رنت خودروی معتبر ایرانی است. یکی از مهمترین مزایای اجاره خودرو از سایت‌های ایرانی، این است که به متقاضیان اجازه می‌دهد به زبان فارسی و به راحتی با تیم پشتیبانی مجموعه صحبت کنند. بسیاری از سایت‌های اجاره خودرو در دبی یا امارات، خدمات خود را به زبان عربی و انگلیسی ارائه می‌دهند.

همین مسئله ممکن است مردم را به اشتباه بیندازد یا شرایط را برای آن‌ها سخت کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای کرایه خودرو به سایت‌های ایرانی مراجعه کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که سایت مورد نظر شما باید اعتبار و سابقه کار بالایی داشته باشد. به عنوان مثال، کاسپین رنت یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین وب سایت‌های، رنت خودرو است. این مجموعه در تعداد زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای شعبه است. همچنین یک شعبه کاملاً مستقل برای دارد. بنابراین، کاربران ایرانی به راحتی می‌توانند در کشورهای همسایه از خدمات اجاره خودرو این مجموعه بهره‌مند شوند و سفر لذت بخشی داشته باشند.

برای اجاره خودرو از مجموعه کاسپین رنت، نیازی نیست الزاما به صورت حضوری مراجعه کنید. می‌توانید از طریق برقراری تماس تلفنی یا ارتباط با اپراتور فارسی زبان، سوالات و ابهامات خود را برطرف کنید. تیم پشتیبانی و کارشناسان این مجموعه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ داده و خودروی مورد نظر شما را رزرو می‌کنند.

مهم‌ترین مراحل اجاره ماشین در دبی به صورت زیر است:

  1.  انتخاب خودروی مورد نظر
  2. انتخاب محل تحویل خودرو در دبی
  3. ارائه مدارک مورد نیاز
  4. امضای قرارداد و پرداخت بیعانه
  5. تحویل خودرو در محل انتخابی

شرایط اجاره خودرو در دبی و امارات

قبل از اینکه برای اجاره خودرو در دبی و امارات اقدام کنید، باید از شرایط در این کشور مطلع شوید. مهم‌ترین شرایط، تاریخ دریافت و تحویل ماشین به مجموعه است. به این ترتیب، روز و ساعت دقیق دریافت خودرو در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بعد از آن، موظف خواهید بود به خوبی از خودرو نگهداری کرده و آن را در زمان مقرر شده به مجموعه تحویل دهید. بعد از اینکه تاریخ دریافت و تحویل خودرو مشخص شد، لازم است نوع خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنید. اجاره خودرو محدودیت زمانی دارد. گردشگران و توریست‌ها می‌توانند حداقل ۷۲ ساعت و حداکثر سی روز از خودروهای رنتی استفاده کنند.

علاوه بر این، برای بیابان گردی و آفرود سواری باید ابتدا با شرکت هماهنگ کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده است. برای ، باید گواهینامه‌های مجاز دولت امارات را دریافت کنید. این گواهینامه صرفا در اختیار مردم کشورهای تحت قرارداد؛ یعنی استرالیا و آمریکا قرار می‌گیرد. لذا افراد خارجی و ایرانیانی که قصد رانندگی در شهر دبی دارند، بدون گواهینامه اماراتی و گواهینامه بین المللی اجازه رانندگی در این کشور را نخواهند داشت.

عدم نیاز به گواهینامه بین المللی با اجاره ماشین با راننده

بهترین راه حل برای رفع این مشکل، است.  اجاره خودرو کراس اوور در دبی با راننده، مزایای گوناگونی دارد. به عنوان مثال، خیال شما در رابطه با رانندگی در جاده‌ها و بزرگراه‌ها یا خسارات احتمالی مطمئن خواهد بود. اگر قصد دارید گواهینامه بین المللی دریافت کنید، می‌توانید وارد سامانه شده و در این سامانه ثبت نام کنید. علاوه بر این، نباید قوانین و مقررات رانندگی در امارات را نقض کنید. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین قوانین، همراه داشتن مدارک ماشین است.

بنابراین هنگام کرایه ماشین از مجموعه کاسپین رنت، مدارکی مثل بیمه خودرو یا سایر مدارک را دریافت کنید. بعد از دریافت مدارک، می‌توانید خودرو را تحویل بگیرید. خودرو باید در زمان مشخص شده به شرکت تحویل داده شود. اگر نیاز دارید مدت زمان تحویل خودرو را تمدید کنید، قبل از زمان مقرر با شرکت تماس بگیرید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی

اجاره ماشین در دبی، محبوبیت بسیار زیادی برای گردشگران و توریست‌ها دارد. همانطور که گفته شد، کرایه ماشین در این کشور سفر لذت بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. به همین دلیل شرکت‌های رنت خودرو در این کشور، شرایط را ساده کرده‌اند تا همه افراد بتوانند از خدمات اجاره خودرو در دبی بهره مند شوند.

برخی از مجموعه‌های رنت خودرو ایرانی با در نظر گرفتن شرایط ایرانیان و نیازهای آن‌ها، پروسه ساده‌ای را برای اجاره خودرو در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال، کرایه ماشین از مجموعه کاسپین رنت بسیار ساده است و به راحتی انجام می‌شود.

این شرکت در بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه دارای شعبه است. بنابراین مسافران ایرانی می‌توانند قبل از برنامه ریزی سفر، از خدمات وب سایت کاسپین رنت بهره مند شوند. مهم‌ترین مرحله برای اجاره خودرو در دبی، جمع آوری مدارک است. چند مدرک مهم شامل پاسپورت، ویزای بازدید و گواهینامه رانندگی است.

اگر قصد اجاره ماشین با راننده دارید، نیازی به گواهینامه رانندگی نخواهید داشت. برخی مسافران باید با توجه به نوع کشور مقصد، مجوز رانندگی بین المللی نیز ارائه دهند.

مسئله دیگر محدودیت سنی است. برای اجاره خودرو، سن شما باید حداقل ۲۱ سال یا بیشتر باشد.  شرکت‌هایی وجود دارند که ماشین‌های لوکس و خاص را صرفا به افراد بالای ۲۵ سال اجاره می‌دهند. برخی مدارک زیر برای اجاره ماشین در دبی مورد نیاز هستند:

  1. گذرنامه
  2. ویزا یا اقامت
  3. گواهینامه رانندگی کشورهای معتبر
  4. گواهینامه رانندگی بین المللی (در صورت نیاز)

آیا امکان کرایه ماشین با گواهینامه رانندگی ایرانی در دبی فراهم است؟

متاسفانه، گردشگران و مسافران نمی‌توانند با گواهینامه رانندگی کشور خود، در دبی رانندگی کنند. البته برخی مسافران کشورهایی مثل آمریکا و استرالیا، مشکلی برای رانندگی در دبی ندارند و می‌توانند از گواهینامه کشور خود استفاده کنند. باقی کشورها شامل انگلستان، کانادا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و مواردی مانند این هستند. بنابراین اگر گواهینامه رانندگی یکی از این کشورها را ندارید، باید برای کرایه ماشین با راننده اقدام کنید.

اگر بازه زمانی سفر شما کوتاه است، پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت گواهینامه اماراتی اقدام نکنید. زیرا دریافت گواهینامه اماراتی پیچیدگی‌ها و مراحل خاص خود را دارد. در نتیجه برای افرادی که به دنبال اقامت کوتاه مدت در این کشور هستند، به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست. به جای آن، برای اجاره خودرو با راننده اقدام کنید که مراحل ساده‌تری دارد و با هزینه کمتری انجام می‌شود.

شرایط و مدارک لازم برای اجاره خودرو در دبی چیست ؟

اجاره خودرو در دبی پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی انجام می‌شود. کافی است دارای مدارکی مثل گذرنامه، ویزا و اقامت، گواهینامه رانندگی کشورهای مورد تایید دولت آمریکا یا گواهینامه بین المللی باشید. بعد از آن، خودرو مورد نظر شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن رزرو خواهد شد.

قیمت اجاره اتومبیل در دبی چقدر است ؟

قیمت اجاره اتومبیل در دبی، به مسائل مختلفی مثل نوع اتومبیل بستگی دارد. هر خودرو با قیمت متفاوتی اجاره داده می‌شود. اما به طور کلی، قیمت‌ها معمولاً از حدود ۱۰۰ درهم آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه هزینه کرایه تاکسی و اتوبوس درون شهری بسیار بالاتر است، بنابراین قیمت اجاره خودرو در دبی کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

گواهینامه رانندگی بین‌المللی جهت اجاره خودرو در دبی

گواهینامه بین‌المللی رانندگی ( IDP = International Driving Permit ) سندی به شکل کارت یا دفترچه و یا ترکیبی از این دو است که دارای اعتبار یک یا سه ساله می باشد و توسط مراجع ذی صلاح کشورهای مختلف صادر می گردد. به موجب این مدرک، شخص دارنده، حق رانندگی با وسایل نقلیه موتوری را در کشوری غیر از وطنش، پیدا می کند و می تواند با وسیله ی نقلیه خود سفر کند.

اين گواهينامه علاوه بر زبان فارسي به ۷ زبان بين‌المللي از جمله انگليسي، فرانسوي، روسي، عربي، آلماني، اسپانیایی و چینی نیز ترجمه می گردد و قابلیت استفاده در بسیاری از کشورهای جهان را دارد. گواهینامه رانندگی بین‌المللی نمی تواند نقش یک گواهینامه رانندگی را در کشور محل سکونتتان ایفا کند و تنها زمانی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام کنید که گواهینامه رانندگی ملی را دریافت کرده باشید. به عبارت دیگر این سند بین المللی تنها زمانی معتبر است که همراه با اصل گواهینامه صادره از کشور مرجع باشد.

مدارک مورد نیاز اجاره خودرو در دبی

  • دریافت گواهینامه بین المللی
  • ارسال نام، آدرس، تلفن و شماره اتاق هتل
  • ارسال اسم و فامیل درخواست کننده (دارنده ی گواهینامه)
  • ارسال تصوير گواهينامه و تصوير پاسپورت
  • سن راننده (سن مجاز ۲۳ سال است و با شرایط خاص امکان اجاره ی خودرو وجود دارد.)
  • ارسال محل، تاریخ و ساعت تحویل بازگرداندن خودرو به شرکت
دکمه بازگشت به بالا