اجتماعیمطالب کسب و کار

آیا امکان مسافرت به مصر برای ایرانی ها وجود دارد؟

دلایل عدم صدور ویزای مصر برای ایرانیان

اگر قصد سفر به مصر و خرید بلیط ارزان هواپیما و در کل خرید بلیط هواپیما از قاصدک 24 را دارید ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. سال‌های زیادی است که ایران و مصر روابط سیاسی خوبی باهم ندارند و به همین دلیل هیچ ویزای توریستی برای ایرانیان صادر نمی شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ دلیل منطقی برای عدم روابط مساعد بین این دو کشور وجود ندارد و کسی نمی‌داند چرا ایران و مصر، که هردو از متمدن‌ترین کشورهای جهان هستند، نمی‌توانند باهم روابط دوستانه‌ای داشته باشند. بر اساس بررسی‌های انجام شده و نظراتی که نویسندگان مختلف در مورد روابط این دو کشور داشته‌اند، این‌طور به نظر می‌آید که روابط بین ایران و مصر از حدود 40 سال پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تیره و تار شده است و این وضعیت تاکنون نیز ادامه دارد.

در ابتدا، قطع روابط بین این دو کشور به دلیل پناه بردن محمدرضا پهلوی به مصر ایجاد شد. در آن زمان پادشاه مصر از شاه سابق ایران استقبال کرده و پس از فوت او نیز برنامه‌ای گسترده و مفصل برای تشییع جنازه محمدرضا پهلوی ترتیب داد. البته موضوع به همین‌جا ختم نشد. در سال 1358 (1379 قمری) دو کشور مصر و اسرائیل قرارداد صلح کمپ دیوید را امضا کرده و با میانجی‌گری آمریکا به توافقاتی رسیدند که یکی از آن‌ها به رسمیت شناختن اسرائیل از طرف مصر بود. این توافق‌نامه به مذاق ایران خوش نیامد و به مخالفت از آن برخاست.

دو سال پس از این جریان، انور سادات، رئیس جمهور کشور مصر، توسط یک جوان مسلمان با نام خالد اسلامبولی، کشته شد. خالد دلیل این کار را امضای توافق‌نامه کمپ دیوید و مخالفت با آن اعلام کرد. این مسئله باعث شد ایران از این جوان مصری تقدیر کرده و نام او را بر روی یکی از خیابان‌های تهران قرار دارد. این جریان باعث عصبانی شدن دولت مصر و قطع روابط کامل بین دو کشور شد. ایران و مصر در 40 سال گذشته، جز چند مورد محدود، هیچ رابطه سیاسی باهم نداشته‌اند و تنها روابط بین دو کشور در حوزه اقتصادی بوده است.

در طی این سال‌ها، دولت ایران تلاش‌های زیادی برای بهبود روابط با دولت مصر انجام داد، اما نتیجه‌ای در پی نداشت. ویزای مصر برای ایرانیان نیز به دلیل همین روابط نامساعد صادر نمی‌گردد و مصر اجازه ورود مسافران ایرانی را جز در زمینه فعالیت‌های تجاری، به کشورش نمی‌دهد. به این معنی که مسافران ایرانی تنها با ویزای تجاری می‌توانند وارد کشور مصر شوند و غیر از این راه دیگری ندارند. البته چند سال پیش در پی نشست‌های متعددی که بین رئیس‌جمهور وقت با مصر انجام شد، دولت این کشور با صدور ویزای مصر برای ایرانیان موافقت کرد و گردشگران ایرانی این فرصت را یافتند که برای بازدید به این کشور زیبا سفر کنند، اما این اجازه زیاد طول نکشید و چند ماه بعد، در تابستان سال 92، صدور ویزای مصر برای ایرانیان دوباره لغو شد.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید بلیط اتوبوس بین شهری در مصر

 مشکلات مردم مصر در سفر به ایران

همان‌طور که گفتیم، در صورتی ویزای مصر برای ایرانیان صادر خواهد شد که هدف از سفر تجارت باشد. در واقع شما با پاسپورت ایرانی تنها می‌توانید ویزای تجاری کشور مصر را دریافت نمایید. البته ایران در پذیرفتن مسافران مصری هیچ محدودیتی ندارد و برای شهروندان این کشور ویزا صادر می‌کند، اما مصری‌هایی که قصد سفر به ایران را دارند، باید از دولت مصر مجوز دریافت نمایند. این یکی از مهم‌ترین مشکلات شهروندان مصری است که گاهی به ضرر آن‌ها نیز تمامی می‌شود. زیرا ممکن است دولت مصر به دانشجویی که در حال تحصیل در ایران است، اجازه خروج ندهد. این در مورد افرادی که به قصد گردشگری یا تجارت به ایران سفر می‌کنند نیز صادق است.

 اگر دوست دارید به کشور مصر سفر کنید و دارای پاسپورت ایرانی هستید، در حال حاضر تنها راه آن دریافت ویزای تجاری این کشور است. برای دریافت ویزای تجاری باید از طرف یک شرکت معتبر مصری دعوت‌نامه داشته باشید. علاوه بر این، شرکت موردنظر باید متعهد شود که تمام مسئولیت‌های سفر شما، از جمله اقامت، بیمه و … را برعهده خواهد گرفت. در غیر این صورت قادر به دریافت ویزای این کشور نخواهید بود. ایرانیانی که دارای پاسپورت غیرایرانی هستند می‌توانند ویزای کشور مصر را دریافت نموده و مانند دیگر مردم دنیا به مصر سفر کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که سفارت مصر برای شما ویزا صادر می‌کند، اما ممکن است در فرودگاه این کشور توسط پلیس امنیت فرودگاه، دیپورت شوید.

 در این مقاله در مورد ویزای مصر برای ایرانیان صحبت کردیم و اطلاعاتی در مورد روابط غیردوستانه این کشور با ایران را در اختیارتان قرار دادیم. گفتیم که در حال حاضر تنها راه دریافت ویزای مصر برای ایرانیان و ورود به این کشور، ویزای تجاری است. البته نباید ناامید شوید! کشور ایران از حدود 20 سال قبل به دنبال روابط دوستانه با کشور مصر بوده و در طول این مدت نیز تلاش‌هایی را در این زمینه انجام داده است.

به نظر می‌رسد کشور مصر چاره‌ای جز ایجاد روابط حسنه با ایران ندارد. ایران در حال حاضر یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه محسوب می‌شود و کشور مصر برای ادامه حیات خود از لحاظ اقتصادی به آن نیاز دارد. قطعا بهبود روابط دیپلماتیک بین دو کشور، فرصت‌های اقتصادی بیشتری را ایجاد کرده و دو کشور متمدن ایران و مصر را از لحاظ فرهنگی نیز به یکدیگر نزدیک نماید. امیدواریم این روابط به زودی برقرار شده و هیچ مشکلی برای سفر به مصر و بازدید از بناهای شگفت‌انگیز هزاران ساله آن وجود نداشته باشد

راه چاره ما ایرانیان برای سفر به مصر چیست؟؟؟

بعد از صحبت در رابطه با ممنوعیت برای سفر به مصر برای ایرانیان، بهتر است که برای شما در رابطه با راه‌ حل‌ های این مشکل صحبت کنیم. پیشتر برای شما گفتیم که سفر به مصر با پاسپورت دومینیکا و گرفتن تابعیت این کشور راه چاره‌ ی راحتی است که می‌تواند به شما کمک کند تا به کشور غنی و پر از پیشینه ی تاریخی مصر سفر کنید. خوشبختانه پاسپورت کشور دومینیکا از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است. علاوه ‌بر سفر به مصر، شما می‌توانید از این پاسپورت برای اقدامات گوناگون دیگری نیز بهره ببرید. با دریافت این پاسپورت، شما می‌توانید به ‌راحتی تابعیت دومینیکا را دریافت کنید و به کشور های گوناگون سفر کنید.

چگونه می‌توانم برای سفر به مصر پاسپورت دومینیکا را دریافت کنم؟

به این ‌موضوع توجه داشته باشید که برای دریافت تابعیت و برای سفر به مصر، شما نیاز به انجام اقدام خاصی نخواهید داشت. شاید شنیدن این نکته کمی تعجب ‌برانگیز باشد، اما برای گرفتن پاسپورت این کشور شما نیازی ندارید که به سفر کنید و می‌توانید روند انجام کارهای اداری خودتان را در ایران طی کنید. علاوه ‌بر این موضوع، شما برای گرفتن پاسپورت این کشور نیاز به ارائه مدارک گوناگونی مانند مدارک تسلط به زبان‌ های خارجی نخواهید داشت.

بعد از اخذ تابعیت، می‌توانید اعضای خانواده خودتان را نیز از بهره ‌مند کنید و با استفاده از این پاسپورت به‌ همراه خانواده خودتان از سفر به مصر لذت ببرید. برای این ‌که بتوانید به ‌راحتی پاسپورت دومینیکا را دریافت کنید، نباید سابقه کیفری داشته باشید. البته علاوه ‌بر اخذ پاسپورت دومینیکا، روش ‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند به کشور مصر سفر کنید. برای مثال گرفتن دعوت ‌نامه و اخذ ویزای تجاری در دسته این روش‌ ها قرار می‌گیرد و اما کسی که می خواهد برای اهداف توریستی به کشور مصر سفر کند، نمی‌تواند هیچکدام از این ویزا ها را دریافت کند.

پس برای اهداف توریستی تنها راه چاره همان اخذ پاسپورت دومینیکا می‌باشد که با کمترین هزینه ‌ها می‌تواند راه چاره‌ای برای سفر به کشور زیبا و پر از جاذبه فرهنگی و گردشگری مصر باشد. امیدواریم که این محتوا مورد توجه شما قرار گرفته باشد و به سوال های ذهنی شما در رابطه با سفر به مصر و اخذ پاسپورت دومینیکا پاسخ داده باشد.

دکمه بازگشت به بالا