استان ها

فقط سه سالن مطالعاتی در قزوین مجوز دارد

به گزارش خبرگزاری نازک نارنجی از قزوین؛ فاطمه محمدبیگی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین با اعلام این مطلب اظهارکرد: با توجه به اهمیت پانسیون های مطالعاتی و استقبال گسترده ی مردم از این اماکن، لزوم برخورداری این فضاها از مجوز، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود زیرا با توجه به افزایش مراجعه به پانسیون ها و هزینه بالای آن ها، ضروری است این اماکن از امکانات لازم و استاندارد برخوردار بوده و مجوز فعالیت داشته باشند.

محمدبیگی به اهمیت سالن های مطالعاتی و ضرورت توجه هرچه بیشتر عموم مردم به این مهم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فقط سه پانسیون لاله، ماراتن و زرین از پانسیون های موجود در قزوین دارای مجوز هستند و بقیه بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است همزمان با ورود بخش خصوصی به حوزه ارائه خدمات کتابخانه ای و افزایش مشارکت سازمان ها و افراد حقیقی در خصوص تاسیس و ارایه خدمت کتابخانه ای عومی بنا شد سالن های مطالعه عمومی و پانسیون های مطالعاتی زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی به خدمت بپردازند.

محمدبیگی در ادامه گفت: سالن های مطالعه عمومی و پانسیون های مطالعاتی مراکزی هستند که پس از اخد مجوز فعالیت از نهاد کتابخانه های عمومی با هزینه موسس (اعم از حقیقی یا حقوقی) ایجاد، تجهیز، راه اندازی و با مسوولیت کامل آنها در کلیه امور اداره می شوند.

وی افزود: دراین راستا اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین به نحوه ارایه خدمات این پانسیون ها نظارت می کند و این امر مستلزم این است که همشهری های گرامی ما در انجام هرچه بهتراین اقدام یاری دهند.

محمدبیگی در پایان گفت: هم استانی های محترم می توانند هرگونه عدم رعایت اصول و مقررات و موارد مشکل دار در این پانسیون ها را با شماره 09364645054 و یا شماره 02833553088 مراتب را اطلاع دهند.

دکمه بازگشت به بالا