اقتصادیمطالب کسب و کار

نکات خرید و انتخاب بخاری هیزمی

برای انتخاب بخاری هیزمی چوبی مناسب باید به متراژ محیط مورد نظر خود توجه کنید. اگر قصد استفاده از این مدل بخاری را در فضاهای کوچک دارید، باید سراغ طرح های کوچک تر بروید. برای فضاهای وسیع و بزرگ تر نیز طرح های بزرگ مناسب تر هستند. توصیه می کنیم این مقاله فروشگاه را حتما تا انتها بخوانید تا با نکات خرید بخاری زغالی آشنا شوید.

معرفی بخاری هیزمی

احتمالا همگی با این موضوع آشنا هستید که اولین و مهمترین وسیله ای که انسانها از گذشته ها و حتی تا به الان فضای زندگی خود را گرم نگه می داشتند، آتش زدن چوب و هیزم بوده است. به همین دلیل محصولی به نام تولید شد و بسیاری از مناطق هنوز هم از همین نوع بخاری ها استفاده می کنند. زیرا درحال حاضر با طراحی حرفه ای و اصولی که این محصول دارد، بهترین گزینه برای مناطقی است که فاقد امکاناتی چون گاز یا برق هستند.

این نوع بخاری که بوسیله مواد سوختنی ازجمله هیزم کار می کند، امکانی عالی برای ایجاد گرمایش مناسب در محیط های سرد و نقاطی است که امکان دسترسی به برق و گاز ندارند. علاوه بر اینها افراد زیادی وجود دارند که طرفدار محیط های نوستالژی هستند. از این محصول همچون می توانید برای ایجاد محیط های گرم، صمیمانه و نوستالژی استفاده کنید. این بخاری های زغالی در محیط های داخلی ویلا، خانه باغ و آلاچیق عالی عمل می کنند.

کسانی که قصد خرید و انتخاب بخاری هیزمی دارند ولی در تصمیم خود کمی دچار تردید هستند، باید بدانند که بخاری های هیزمی جدید دارای بدنه ای از جنس های ورق سیاه و گالوانیزه و نسوز تولید می شوند که ایمنی و عملکرد خوبی دارند. همچنین استقامت مناسبی در مقابل ضربه برای آن طراحی شده است. پس خیالتان از بابت استاندارد بودن محصول کاملا راحت باشد. اگر می خواهید در مکان هایی از قبیل کافه ها، رستوان ها، ویلا یا منازل واقع در کوهستان یا باغ، طرحی کلاسیک (سنتی) ایجاد کنید، انتخاب بخاری هیزمی بسیار ایده آل خواهد بود.

راهنمای خرید بخاری هیزمی

اگر می خواهید بهترین مدل بخاری هیزمی را انتخاب کنید، علاوه بر ، لازم است تا کاملا با موارد مهم در راهنمای خرید بخاری هیزمی آشنا شوید. به همین دلیل ما در لاوا مارکت سعی کرده ایم تا برای انتخاب بخاری هیزمی، اصلی ترین و مهم ترین موارد را در اختیار خریداران قرار دهیم. در زیر برخی از این نکات را عنوان می کنیم:

  • از آنجایی که هریک از این بخاری ها مناسب با محیطی خاص هستند، پس حتما اندازه مکان خود را در نظر داشته باشید.
  • با انتخاب یا ، نه تنها می توانید از طرح و کارایی مفید آن برای گرم کردن محیط لذت ببرید، بلکه دکوراسیون سنتی مکان موردنظرتان را شیک تر کنید.
  • از نکات مهم دیگر برای اینگونه از محصولات، برخورداری از لوله و دودکش مناسب برای جلوگیری از متساعد شدن گازهای سمی است. خوشبختانه در طراحی انواع بخاری های لاوا مارکت، این گزینه مهم بخوبی رعایت شده است.
  • بدنه این بخاری ها از جنس و ورق سیاه ساخته شده که مقاومت بالایی دارند. این بدنه کاملا ضد زنگ بوده و خیال خریدار را می تواند از این لحاظ راحت کند.

مهمترین اهداف در انتخاب بخاری زغالی

استفاده از بخاری های هیزمی همچون مزایای بسیاری دارد که همواره توجه طرفداران این محصول را به خود جلب می کند. این وسیله گرمایشی که چوب، هیزم یا برگ، سوخت آنها را تامین می کند، دارای ویژگی های قابل توجهی هستند که چند نمونه از آنها را در ادامه معرفی می کنیم:

  • هزینه مناسب در تامین انرژی محیط نسبت به دیگر وسایل گرمایشی
  • سوخت کاملا ارزان و در دسترس
  • قابل استفاده در مناطق فاقد برق و گاز
  • کاربرد عالی محصول برای طراحی محیط به شیوه سنتی
  • انتخاب بخاری هیزمی و قیمت ارزان این محصول پرطرفدار
  • ایجاد انرژی گرمایشی زیاد در فضاهای مختلف
  • تامین رایگان سوخت این محصول در مناطق جنگلی و طبیعت

مهمترین نکات استفاده از بخاری چوبی و هیزمی

انتخاب استاندارد مستلزم آگاهی و پیروی از راهنمای خرید بخاری هیزمی است. پس وقتی تمام نکات خرید این مدل از بخای ها را رعایت کرده و این محصول را تهیه کردید، به مرحله نصب می رسید. البته قبل از روشن کردن بخاری چوبی در محیط بسته، باید به نکاتی توجه کنید که به ۲ مورد بصورت مختصر اشاره می کنیم:

  • جایگذاری صحیح چوب در بخاری: اگر ابتدا هیزم های کاملا خشک و باریک را در داخل محوظه مخصوص بچینید و بعد هیزم های ضخیم تر را استفاده کنید، نتیجه بهتری از ایجاد گرما در محیط می گیرید. همچنین سعی کنید کاملا داخل محفظه را پر از چوب نکنید و کمی فضای خالی در داخل آن نگه دارید، زیرا این کار از ایجاد دوده اضافه جلوگیری خواهد کرد.
  • چک کردن لوله بخاری هیزمی: دقت کنید در هنگام راه اندازی بخاری، لوله متصل به آن مسدود نباشد. بهترین بررسی ممکن بعد از این است که لوله بخاری داغ شده و سرد نباشد.

انتخاب بخاری هیزمی

برای داشتن یک وسیله گرمایشی هیزمی استاندارد، باید حتما به نکات خرید بخاری هیزمی دقت کافی داشته باشید تا علاوه بر تامین گرما و حرارت مناسب در محیط، از فضایی مفرح و ایمن لذت ببرید. با برخورداری از تیمی حرفه ای و متخصص اینجاست تا با ارائه محصولاتی به روز و با کیفیت، اوقات خوشی را در محل زندگی شما ایجاد کند. در این مقاله تلاش کردیم نکات مهمی در زمینه انتخاب یک بخاری چوبی یا ذغالی مناسب به همراه راهنمای خرید بخاری زغالی در اختیارتان قرار می دهیم. شما عزیزان می توانید انواع بخاری چوبی در اندازه و کاربردهای متنوع را در فروشگاه ما مشاهده کرده و محصول مورنظر خود را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده جزئیات حتما صفحه را مشاهده نمایید.

بررسی انواع بخاری هیزمی به همراه کاربردهای آن

بخاری‌های هیزمی امروزه ساده‌ترین وسیله برای گرمایش به حساب می‌آیند. جنس بدنه آن‌ها تماما از فلز تشکیل شده و سوخت آن‌ها همان‌طور که از اسم‌شان پیداست چوب یا همان هیزم است. برخی از این بخاری‌ها را از چدن می‌سازند که به بخاری روسی معروف است و ظاهر جذاب و کیفیت بالاتری نسبت به بقیه بخاری‌های هیزمی دارد.

تمایل افراد به انواع بخاری هیزمی بیشتر در فضاهایی مانند باغ‌ها و ویلاها جهت ساختن فضایی دوست داشتنی مشاهده می‌شود. انواع مختلفی از بخاری هیزمی به همراه ویژگی‌های متنوع وجود دارد که شامل مدل‌های هیزمی تاشو یا کمپینگ، هیزمی فردار، استوانه‌ای و یا چند کاره است و کار را برای انتخاب بهترین بخاری از نظر کیفیت و عملکرد مناسب آسان می‌کند. از ویژگی‌های منحصر به فرد یک بخاری هیزمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی ظاهری آن که سبب القای حس نوستالژی می‌شود.
  • استفاده از چدن در بدنه‌ بخاری.
  • وجود پایه‌های چدنی.
  • ایجاد حرارت مطلوب در محیط.
  • ساخته شده در انواع مدل‌ها.
  • به کار رفتن پوشش رنگی به منظور افزایش طول عمر بدنه بخاری.

اهمیت ایمنی و نکات مهم جهت استفاده از بخاری هیزمی

همیشه به یاد داشته باشید که در هنگام استفاده از بخاری‌های هیزمی حتما فضای مناسب جهت عبور هوا و اکسیژن را در نظر بگیرید؛ چرا که دود ناشی از سوختن هیزم می‌تواند برای سلامتی افراد به شدت مضر باشد و در پی آن باعث خفگی شود پس با رعایت این نکته از گرمای این بخاری بدون آسیب به خود و اطرافیان لذت ببرید. برای این کار حتما از اتصال صحیح لوله‌های هواکش اطمینان حاصل کنید و برای اطمینان چند بار آن را بررسی کنید و به دلیل اینکه این بخاری‌ها گرمای بسیار زیادی تولید می‌کنند، سعی کنید مواد قابل اشتعال را در نزدیکی این بخاری‌ها قرار ندهید، این کار ممکن است عواقب ناخوشایندی را در پی داشته باشد.

همچنین تمیز کردن بخاری نیز مهم است چرا که خاکستر و ذغال‎‌های باقی مانده هم فضای آن را اشغال کرده و هم باعث می‌شود هیزم‌ها به خوبی نسوزند و در نتیجه آن دود زیادی تولید می‌شود و از گرمای مناسب خبری نخواهد بود. پس سعی کنید هر چند وقت یک بار داخل بخاری را تمیز کنید.

بخاری‌های هیزمی دارای چه مزایایی هستند؟

از مزایای بخاری‌های هیزمی می‌توان گفت که بخاطر سوخت ارزانی که دارند به صرفه هستند و به راحتی می‌توان با تهیه چوب درختان و جمع‌آوری شاخ و برگ آن‌ها به راحتی گرمای محیط خود را تامین کرده و از آن لذت برد. این در صورتی است که سوخت‌هایی مانند نفت و گاز و یا برق گران هستند و برای آن‌ها باید هزینه زیادی پرداخت کرد. ولی حتی قیمت بخاری هیزمی هم ارزان‌تر از سایر وسایل گرمایشی است و به دلیل این که دارای سیستم پیچیده‌ای هم نیست، تعمیرات آن هزینه زیادی در بر ندارد.

معایب بخاری هیزمی

یکی از مشکلاتی که در استفاده از انواع بخاری هیزمی با آن رو به رو خواهید شد تهیه هیزم آن است. چوبی که برای سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است نیاز به خرد کردن داشته باشد و این امر شما را به زحمت می‌اندازد؛ زیرا برای این کار باید وسایل و توانایی خرد کردن چوب‌ها را داشته باشید. همچنین نیازمند فضایی برای نگهداری هیزم است و نکته دیگری که وجود دارد این است که چون از چوب درختان مختلف برای بخاری استفاده می‌شود، در زمان روشن بودن شعله‌ها یکسان نیستند؛ چون نوع جرقه زدن و روشن ماندن هیزم‌ها از دیگری متفاوت است.

اهمیت یادگیری استفاده از انواع بخاری هیزمی

اگر اولین بار است که از بخاری هیزمی استفاده می‌کنید باید برخی موارد اولیه را برای اطمینان از این که بخاری هیزمی به درستی کار می‌کند و کارایی مناسبی دارد یاد بگیرید. در غیر این صورت تجربه بسیار بدی برایتان خواهد بود و گرمای مطلوبی که انتظارش را داشتید به دست نمی‌آورید. مواردی که در مورد بخاری هیزمی باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • طریقه استفاده از لوله‌های هوا برای کنترل جهت آتش.
  • کنترل مقدار سوختی که برای بخاری نیاز است تا بخاری بیش از اندازه داغ نشود.
  • استفاده از نوع هیزم مرغوب و مناسب.

راهنمای چینش هیزم در انواع بخاری هیزمی

چیدن هیزم‌ها در داخل بخاری بسیار مهم است. بهتر است قرارگیری هیزم‌ها به صورت مخروطی باشد و اول از هیزم‌های خشک و نازک استفاده شود؛ چون سریع‌تر روشن می‌شوند. توجه داشته باشید که هرگز از نفت برای روشن کردن بخاری خود استفاده نکنید.

 طریقه مراقبت از شیشه بخاری

یکی از زیبایی‌های انواع بخاری هیزمی همین شیشه جلوی بخاری است که بخاطر مشاهده شعله‌های آتش جلوه خاصی به محیط شما می‌دهد. این شیشه در بخاری‌های مسافرتی دیده نمی‌شود ولی در بخاری‌های هیزمی خانگی که دارای سقف هستند دیده می‌شود، برای حفظ و نگهداری شیشه بخاری توصیه می‌شود که روی آن آب نریزید؛ چرا که باعث شکسته شدن آن خواهد شد.

نکات و راهنمای خرید بخاری هیزمی

برای خرید بهترین بخاری هیزمی می‌بایست نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • انتخاب بخاری متناسب با سایز و اندازه فضایی که قرار است در آن استفاده شود تا به خوبی بتواند فضا را به طور کامل گرم کند.
  • مقاوت بدنه بخاری در برابر حرارت مهم است. بدنه‌های گالوانیزه مقاومت خوبی دارند و ضد زنگ هستند.
  • در صورت استفاده در جهت اهداف دیگر از بخاری هیزمی پیشنهاد می‌شود از مدل چند کاره استفاده کنید.

سخن پایانی

استفاده از وسایل و تجهیزات گرمایشی حساسیت بالایی دارد و بهتر است هنگام خرید به استاندارد های آن توجه کامل داشته باشید. امیدواریم نکات ذکر شده برای شما مفید بوده و توانسته باشیم شما را در هنگام خرید انواع بخاری هیزمی یاری داده باشیم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون این مطلب با همراهان و اعضای محترم سایت تکه کابل در میان بگذارید.

بخاری های هیزمی را می توان در حیاط یا بالکن قرار داد. بخاری های بیش از اندازه بزرگ و کوچک لزوما همیشه کارآمد نیستند، و در برخی موارد ممکن است سوخت راهدر دهند و در آلودگی هوا نقش داشته باشند. به همین دلیل افراد به هنگام استفاده از بخاری هیزمی احساس لذت بیشتری می کنند . سهولت در استفاده از بخاری گازی باعث شده تا افراد کمتر از بخاری هیزمی استفاده کنند . بخاری گازی در انواع بخاری دیواری، بخاری زمینی، بخاری با دودکش و بخاری بدون دودکش تولید و مورد استفاده قرار می گیرند.

 منبع : ویلاسازه 

دکمه بازگشت به بالا