استان ها

افزایش کارآمدی آموزش‌های مهارتی با ارتقای شاخص‌های ارزیابی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان

به گزارش خبرگزاری نازک نارنجی استان سمنان، دومین جلسه شورای اداری این اداره‌کل در سالجاری با حضور سرپرست، ذیحساب، معاون، رؤسای مراکز و ادارات و کارشناسان حوزه مدیریت در شهرستان گرمسار برگزار شد.

محمود فیض سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اعلام اینکه در ۸ ماهه سالجاری ۲۲ هزار و ۶۸۴ نفر در دو بخش خصوصی و دولتی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند، اظهار داشت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۲۶۲ نفر در بخش دولتی و ۵ هزار و ۴۲۲ نفر در بخش خصوصی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مورد نیاز بازار کار را در استان سمنان فرا گرفته‌اند.

محمود فیض همچنین میزان اشتغال مهارت‌آموختگان اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان پس از مهارت‌آموزی را ۷۶ درصد از افراد جویای کار عنوان و تصریح کرد: تعداد مهارت آموختگان جویای کار ۵۹۹ نفر و تعداد اشتغال‌یافتگان ۴۶۰ نفر بوده است که ۲۷۹ نفر یعنی ۶۰ درصد اشتغال‌یافتگان در مشاغل مرتبط با دوره آموزشی طی شده و مابقی در مشاغل غیر مرتبط، شاغل شده‌اند.

فیض افزود : این آمار بر اساس رهگیری اشتغال صورت گرفته است و مربوط به مهارت آموزان ۸ ماهه نخست سال گذشته است.

سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در این جلسه با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی هدفمند و تعامل با نهادهای مرتبط در راستای اجرای طرح‌های مختلف مهارت‌آموزی در استان گفت: مهارت‌آموزی به نیروی کار شاغل در صنایع و صنوف، دانشجویان، دانش‌آموزان و افراد جویای کار با هدف ایجاد و ارتقای دانش عملی و تخصصی، برنامه اصلی ماست و در این راستا باید از طرح‌های مختلف مهارت‌آموزی در سطح استان به بهترین شکل بهره گرفت.

فیض با اشاره به گستردگی جامعه هدف آموزش فنی و حرفه‌ای، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری مرتبط با مخاطبان تا حدامکان شد و جلب مشارکت و تعامل دستگاه‌های شهرستانی به منظور بسط وگسترش آموزش‌های مهارتی را بسیار ضروری دانست.

در این جلسه همچنین با هدف افزایش کارآمدی آموزش‌های مهارتی و به منظور تقویت مهارت‌آموزی در استان سمنان، شاخص‌های ارزیابی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این استان مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است در این جلسه ذیحساب، معاون، رؤسای مراکز و ادارات و کارشناسان حوزه مدیریت نیز هریک به بیان گزارش اقدامات انجام شده و چالش‌های مختلف مربوط به حوزه کاری خود پرداختند.

46

دکمه بازگشت به بالا