عمومیمطالب کسب و کار

كاغذ سابليميشن چیست؟ انواع آن کدامند؟

معرفی کاغذهای چاپ سابلیمیشن

فرایند چاپ سابلیمیشن به ملزومات و تجهیزات متنوعی نیاز دارد که یکی از این ملزومات کاغذ سابلیمیشن است. با توجه به اهمیت و نقش کاغذ چاپ سابلیمیشن در فرایند چاپ لازم دانستیم تا در این مقاله به صورت کامل در این مورد صحبت کنیم. مجموعه فبتاک سال‌ها پیش پا به عرصه چاپ سابلیمیشن گذاشت و رفته رفته با گسترش حوزه کاری خود انواع دستگاه چاپ سابلیمیشن و پس از آن با کسب شهرت بیشتر اقدام به عرضه ملزومات چاپ سابلیمیشن کرده است. شما عزیزان می‌توانید برای خرید کاغذ سابلیمیشن به صورت آنلاین، با قیمت استثنایی و شرایط ویژه از فبتاک کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه خرید و یا اگر سوال خاصی در این حوزه دارید می‌توانید با تیم پشتیبانی تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به آدرس درج شده در سایت مراجعه کنید. با چند کلیک ساده و به صورت آنلاین هر آنچه در حوزه چاپ سابلیمیشن نیاز دارید را به صورت عمده سفارش دهید و از لحاظ کیفیت محصولات و یا کارایی آن‌ها هیچ نگرانی نداشته باشید.

کاغذ چاپ سابلیمیشن چیست؟

کاغذ چاپ سابلیمیشن،جزو واجبات در انجام فرآیند چاپ است. مصرف اصلی این محصول در صنعت چاپ سابلیمیشن، انتقال جوهر روی کاغذ به روی سطح محصول خام سابلیمیشن است. ابتدا طرح دلخواه با پرینتر جوهر افشان و جوهر مخصوص سابلیمیشن چاپ می‌گردد؛ سپس  توسط دستگاه پرس حرارتی سابلیمیشن، طرح روی کاغذ سابلیمیشن بر روی محصول خام سابلیمیشن انتقال پیدا می‌کند. کاغذ سابلیمیشن مقاومت دمایی بالایی دارد و تا 95% رنگ تصویر پرینت گرفته شده از روی این کاغذ به محصول خام منتقل می‌گردد. بدیهی است که کیفیت این کاغذ در وضوح و کیفیت تصویر چاپ شده نقش بسزایی دارد.

ساختار کاغذ سابلیمیشن به چه صورت است؟

کاغذ سابلیمیشن با کاغذهای معمولی تفاوت‌های بسیاری دارد که این تفاوت‌ها از ترکیبات، ویژگی‌ها و نحوه ساخت آن نشات می‌گیرد. مهم‌ترین تفاوت این کاغذ با سایر نمونه‌های معمولی در مقاومت بالاتر، قابلیت جذب جوهر بیشتر و قدرت انتقال طرح به روی اجسام است. در ادامه به سه ویژگی اصلی کاغذ سابلیمیشن اشاره می‌کنیم:

  • یک لایه کوتینگ برای جذب جوهر، وظیفه اصلی این بخش انتقال جوهر و جلوگیری از دویدن جوهر روی کاغذ است.
  • متریال اصلی کاغذ که همان خمیر کاغذ است. این بخش از مقداری خمیر چوب نرم و خمیر چوب سخت تشکیل شده است تا ضمن کارایی بیشتر ظاهر مناسبی نیز داشته باشد.
  • یک لایه نسوز و دارای مقاومت حرارتی که قادر است 200 تا 230 درجه حرارت را تحمل کند.

مجموعه فبتاک ضمن ارائه انواع دستگاه‌های استاندارد و پیشرفته سایر محصولات مورد نیاز در این حوزه را نیز ارائه می‌دهد تا مشتریان بتوانند هر آنچه برای شروع فعالیت خود نیاز دارند را با چند کلیک ساده تهیه کنند. چنانچه در این حوزه فعالیت دارید و تصمیم دارید مرغوب‌ترین و باکیفیت ترین کاغذ چاپ سابلیمیشن را تهیه کنید به شما توصیه می‌کنیم سایت فبتاک را بررسی کنید.

ویژگی‌های کاغذ چاپ سابلیمیشن چیست؟

برای آشنایی بیشتر با کاغذ سابلیمیشن بهتر است برخی از ویژگی‌های آن را بدانیم.

  • کاغذهای سابلیمیشن در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند.
  • از مهم‌ترین ویژگی‌های این کاغذ می‌توان به مقاومت آن در برابر تغییر شکل یا پاره شدن اشاره کرد.
  • کاغذ سابلیمیشن قادر است جوهر را جذب کند و از پخش شدن آن جلوگیری کند.
  • با استفاده از لایه کوتینگ جوهر به روی سطح کاغذ حفظ می‌شود تا فرایند جذب به شکل بهتری انجام شود.
  • نسبت به کاغذهای معمولی چگالی و فشردگی بیشتری دارد.
  • نفوذ پذیری پایین به جهت جلوگیری از عبور جوهر به پشت کاغذ

معرفی انواع کاغذهای چاپ سابلیمیشن

سه نمونه متداول کاغذهای چاپ سابلیمیشن شامل انواع پشت آبی، پشت کرم و نمونه‌های چینی هستند. در نمونه‌هایی که پشت کاغذ رنگی است تشخیص پشت و روی کاغذ بسیار ساده خواهد بود؛ اما در مورد کاغذهای چینی که هر دو روی آن سفید است تنها راه تشخیص مقایسه بافت پشت و روی کاغذ است. آن سمت از کاغذ که بافت ریزتری دارد روی کاغذ است.

 در ادامه یادآوری می‌کنیم که کاغذهای سابلیمیشن بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون ضخامت، عرض، نوع کوتینگ و غیره تقسیم بندی می‌شوند و شما می‌توانید متناسب با حوزه کاری خود از انواع آن‌ها استفاده کنید.

در ادامه به معرفی انواع کاغذهای چاپ سابلیمیشن می‌پردازیم.

  • کاغذ سابلیمیشن با عرض 120 سانتی متر
  • کاغذ سابلیمیشن با عرض 162 سانتی متر
  • کاغذ سابلیمیشن با عرض 320 سانتی متر
  • کاغذهای کوتینگ دار A3
  • کاغذ سابلیمیشن A4
  • کاغذهای سابلیمیشن در ضخامت‌های 18، 19، 22، 25، 35، 36، 38، 40، 42، 45، 50، 52، 55، 60، 62، 65، 70، 75، 90، 100، 120 و 360 ارائه می‌شود.

در هنگام خرید با توجه به محصول تولیدی کاغذ سابلیمیشن مناسب را انتخاب و خریداری نمایید.

چند نکته مهم در مورد انتخاب کاغذ سابلیمیشن

  • کاغذهایی که ضخامت آن‌ها بین 25 تا 50 است از محبوبیت بیشتری برخوردارند.
  • برای انجام چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه، تیشرت، روسری، از کاغذهایی که ضخامت کمی دارند، استفاده کنید.
  • برای چاپ سابلیمیشن به روی فرش حتما از کاغذهایی که ضخامت بالا دارند استفاده کنید.
  • برای چاپ سابلیمیشن به روی پوشاک حتما از کاغذ سابلیمیشن با عرض 120 سانتی متر استفاده کنید.
  • برای روتختی یا ملحفه از کاغذ سابلیمیشن با عرض 320 سانتی‌متر استفاده کنید.
  • محبوب‌ترین عرض برای خرید کاغذ سابلیمیشن 162 سانتی‌متر است.
  • یک کاغذ سابلیمیشن استاندارد باید 5 گرم کوتینگ داشته باشد.

راهنمای انتخاب انواع کاغذ سابلیمیشن

در ادامه چندین نکته یا ویژگی مهم را بازگو می‌کنیم تا ضمن خرید آن‌ها را مد نظر داشته باشید. با استفاده از ویژگی‌هایی که در ادامه نامبرده می‌شود، می‌توانید کاغذ سابلیمیشن اصل را از کاغذ فیک تشخیص دهید و خریدی مقرون به صرفه و بهینه داشته باشید.

·         ضخامت کاغذ

هنگام خرید به ضخامت کاغذ سابلیمیشن دقت داشته باشید. کاغذهایی که ضخامت کمی دارند شاید از لحاظ ریالی مقرون به صرفه باشند؛ اما مشکلاتی همچون پاره شدن بر اثر خیس شدن با جوهر، عبور رطوبت، کثیف شدن سیلندر ضمن فرایند چاپ و غیره را به همراه دارد. کاغذهای ضخیم نیز چالش‌هایی همچون جلوگیری از انتقال رطوبت را به همراه دارند. به طور کلی توصیه می‌شود کاغذهایی با ضخامت 25 تا 75 را تهیه کنید.

·         سرعت انتقال

از مهم‌ترین فاکتورهایی که ضمن خرید باید به آن توجه داشته باشید سرعت انتقال است. سرعت انتقال می‌تواند بر کیفیت محصول تاثیر بگذارد؛ پس حتما به این فاکتور توجه کنید. تفاوت سرعت انتقال در کاغذ سابلیمیشن از کیفیت و ضخامت لایه کوتینگ نشات می‌گیرد. سرعت انتقال بالا رنگ و طرح را به خوبی انتقال می‌دهد و طرح نهایی زیبایی و درخشش بیشتری دارد؛ پس بهتر است هنگام خرید این موضوع را از فروشنده جویا شوید.

·         کوتینگ

استفاده از کوتینگ در کاغذ سابلیمیشن به منظور نگه داشتن جوهر روی سطح کاغذ است تا از پخش شدن رنگ و جوهر جلوگیری شود و یا جوهر به لایه زیرین کاغذ نفوذ نکند؛ در نتیجه می‌توان گفت نقش مهم و حائز اهمیتی دارد. حال اگر کوتینگ کاغذ کم یا نامرغوب باشد مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد که بر کیفیت نهایی محصول تاثیر می‌گذارد؛ در نتیجه حتما به این موضوع توجه داشته باشید.

·         سرعت خشک شدن

هر چقدر کاغذ سابلیمیشن زودتر خشک شود استفاده آن نیز برای مصرف کننده آسان‌تر می‌شود؛ همچنین سرعت خشک شدن بر سرعت چاپگر نیز تاثیر می‌گذارد؛ پس حتما هنگام خرید به این موضوع توجه داشته باشید.

·         انعطاف پذیری کاغذ

اگر انعطاف پذیری کاغذ بالا باشد و به راحتی خم شود یا دچار چین و چروک شود پیامدهایی به همراه دارد که از مهم‌ترین آن‌ها اختلال در کار چاپگر است. گاهی به سبب لوله شدن برخی قسمت‌های کاغذ جوهر به خوبی با آن قسمت نمی‌رسد و طرح نهایی ناقص چاپ می‌شود. علاوه بر آنچه گفته شد موارد دیگری نیز وجود دارد که هنگام خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید. این موارد عبارتند از:

    چین و چروک

    لکه یا آلودگی روی سطح کاغذ

    کیفیت کاغذ سابلیمیشن

جمع بندی

مجموعه فبتاک با در نظر گرفتن تمام نکات و پارامترهای مهم بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را تولید و با بهترین قیمت به بازار عرضه می‌کنند. شما می‌توانید از طریق سایت و با چند کلیک ساده انواع کاغذ سابلیمیشن را به صورت آنلاین خریداری کنید؛ همچنین امکان تماس با تیم پشتیبانی و یا مراجعه حضوری به مجموعه نیز برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

دکمه بازگشت به بالا