عمومیمطالب کسب و کار

با چاپ فلت بد روی همه اجسام چاپ کنید

طی چندین سال گذشته فرآیند چاپ بر روی اجسام به ‌صورت کاملاً سنتی و بدون هیچ‌ گونه تجهیزاتی صورت می‌گرفت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چاپ روی اجسام، امکان چاپ بر روی متریال‌ها و سطوح مختلف فراهم شده ‌است. زیرا با استفاده از دستگاه چاپ فلت بد می‌توانید انواع طرح‌های گرافیکی و متنی را به‌ صورت با کیفیت و واضح بر روی همه اجسام چاپ کنید.

پس می‌توان نتیجه گرفت در چاپ مستقیم اجسام، سطح مورد نظر باید صاف و مسطح باشد، چراکه نمی‌توان بر روی سطح اجسام کرو (مانند لیوان یا ماگ) چاپ کرد. بنابراین ما در این مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی چاپ فلت بد، شما را با تمامی اجسام قابل چاپ با استفاده از چاپگر فلت بد آشنا کنیم. پس پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

انواع محصولات چاپ فلت بد

هر کدام از محصولاتی که توسط چاپگر فلت بد تولید می‌شود، مشتریان خاص خود را دارد که در دکوراسیون و زیباسازی فضاهای داخلی و خارجی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مقاومت و ماندگاری خدمات چاپ مستقیم روی اجسام، نسبت به حرارت، رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید، شستشو، سرما، گرما، خراشیدگی، رنگ ‌پریدگی، شوینده‌های الکلی و سایر آسیب‌های احتمالی بسیار بالاست. اما در عین حال، برخی از محصولات چاپ UV در مقایسه با دیگر محصولاتی که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم، جزو پرطرفدارترین و محبوب‌ترین محصولات تولیدی چاپ فلت بد محسوب می‌شوند:

✓ چاپ روی شیشه

یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین محصولات دکوراتیو چاپ مستقیم اجسام، چاپ فلت بد روی شیشه است. با کمک چاپگر یووی می‌توانید متن‌های فارسی، لاتین، تصاویر گرافیکی، طرح‌های خلاقانه هنری، نقاشی‌ها، اشکال هندسی و طرح‌های تبلیغاتی را به طور مستقیم بر روی تندیس‌های شیشه‌ای، درها و دیوارپوش‌های شیشه‌ای سازمان‌ها، مغازه‌ها، شیشه هود آشپزخانه، شیشه مایکروفر و… چاپ کنید.

✓ چاپ روی آینه

چاپ روی آینه یکی از جدیدترین تولیدات دکوراتیو چاپ یووی است که امروزه کاربردهای بسیار گسترده‌ای در حوزه تبلیغات محیطی، دکوراسیون داخلی و لوازم تزئینی دارد. آینه‌ها ضخامت‌ها و اندازه‌های متفاوتی دارند و می‌توان از آن‌ها در صنایع و مکان‌های متعددی استفاده نمود. چاپ انواع نوشته و طرح‌های متنوع به ‌صورت مستقیم بر روی آینه‌های دکوراتیو اتاق‌خواب، فروشگاه‌های لباس، مزون‌ها، آرایشگاه‌ها، مطب‌های پزشکان، کابین آسانسور تنها توسط دستگاه چاپ فلت بد صورت‌می‌گیرد.

✓ چاپ روی کاشی و سرامیک

چاپ مستقیم روی انواع کاشی و سرامیک خام نوعی چاپ دیجیتال است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون محدودیت طرح‌ها، الگوها و تصاویر جذاب را مستقیماً بر روی کاشی آشپزخانه، لوح‌های تقدیر سرامیکی، تابلوهای تزئینی در نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری چاپ کنید. چاپ فلت بد بالاترین کیفیت چاپ را به انواع کاشی و سرامیک‌های خام می‌دهد، به همین خاطر شما دیگر نگرانی از بابت کیفیت چاپ محصولات نداشته‌ باشید.

✓ چاپ روی چوب و MDF

چاپ مستقیم روی چوب و MDF یکی از قدیمی‌ترین روش‌های چاپ دیجیتال، به‌خصوص چاپ فلت بد است. با استفاده از خدمات چاپ مستقیم اجسام، می‌توانید تصاویر، طرح‌ها و نقش‌های گرافیکی را مستقیماً بر روی پازل چوبی، تابلوهای دکوراتیو عروسی و تولد، قاب عکس‌های خانوادگی و تابلوهای راهنما به چاپ برسانید.

زیرا چاپ عکس روی چوب طبیعی، فیبر و MDF با ضخامت‌های مختلف، این امکان را برای صاحبان کسب و کارها فراهم می‌کند تا بتوانند محصولات و خدمات خود را به ‌راحتی بر روی قطعات چوبی چاپ نمایند. مانند بانی چاپ که خدمات چاپ روی تخته شاسی چوبی را به‌ راحتی و بدون هیچ‌گونه محدودیت انجام می‌دهد.

✓ چاپ روی سنگ

چاپ روی سنگ یکی از روش‌های تزئینی و تبلیغاتی در صنعت چاپ دیجیتال است که طیف گسترده‌ای از کاربردها را شامل می‌شود. چاپ کردن طرح و عکس دلخواه بر روی متریال‌های از جنس سنگ مانند انواع لوح سپاس، لوح تقدیر، تندیس‌های سنگی و سنگ مزارها با استفاده از چاپگر یووی به ‌راحتی امکان‌پذیر است.

✓ چاپ روی قاب گوشی

چاپ مستقیم روی قاب گوشی یکی از پرکاربردترین محصولات تولیدی چاپ یووی است که با استفاده از آن می‌توانید انواع طرح‌ها و تصاویر دلخواه خودتان را مستقیماً بر روی انواع قاب‌های شفاف و رنگی موبایل چاپ کنید. علاوه بر کاربرد تبلیغاتی از قاب‌های چاپ‌شده، چاپ طرح‌های جذاب و متنوع بر روی قاب تلفن همراه می‌تواند قیمت و زیبایی محصولات را چندین برابر کند.

✓ چاپ روی فلز

یکی از خاص‌ترین محصولات تولیدی چاپ فلت بد، چاپ روی فلز است که در آن طرح‌ها یا تصاویر گرافیکی بر روی یک سطح فلزی چاپ می‌شوند. فرآیند چاپ روی فلزات و مولتی استایل توسط دستگاه چاپ یووی می‌تواند برای ایجاد طیف گسترده‌ای از محصولات، از جمله تابلوهای تبلیغاتی، علائم، هدایا، دکوراسیون داخلی، تزئینات و زیباسازی منازل مورد استفاده قرار گیرد.

چاپ فلت بد چگونه انجام ‌می‌شود؟

چاپ فلت بد که آن را با نام‌های چاپ یووی یا چاپ یووی فلت بد نیز می‌شناسند، یکی از جدیدترین و پرکاربردترین دستاوردها و تکنولوژی‌ها در صنعت چاپ دیجیتال است که بیشتر جهت تبلیغات محیطی، تزئینات، دکورسازی و همچنین معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها به مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با کمک چاپ یووی می‌توانید انواع طرح‌های متنوع و جذاب را مستقیماً بر روی هر نوع اجسام صاف و مسطح با ضخامت‌های مختلف چاپ کنید.

فرآیند چاپگر فلت بد بدین صورت است که ابتدا اجسام مختلف داخل صفحه چاپگر یووی فیکس می‌شوند، سپس یک نازل مطابق فایل طراحی و الگوی گرافیکی که با نرم ‌افزار به رایانه دستگاه منتقل شده با حرکت رفت و برگشتی جوهر یووی را مستقیماً بر روی سطح اجسام از فاصله مشخص پخش می‌کند. سپس جوهر UV پخش شده بر روی سطح اجسام مورد نظر، در معرض اشعه ماورا فرابنفش قرار می‌گیرد که همین امر باعث خشک شدن سریع طرح چاپ شده می‌شود. در نهایت تمامی این کارا باعث می‌شود تا یک چاپ با کیفیت، عالی و بدون نقص بر روی همه اجسام شکل بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا