عمومی

اورژانس اجتماعی موتوری به شکل پایلوت در تهران راه‌اندازی می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهری سادات موسوی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح شبکه بیسیم اورژانس اجتماعی زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اقدام کار اورژانس در ارائه خدمات را تسهیل و مبتنی بر نیازهایی مثل نظارت، ارتباط صوتی و تصویری و ثبت اطلاعات را ارائه خدمت می‌کند.

وی ابراز کرد: بی سیم‌ها با توجه به نوع خاصی که دارند کمک می‌کنند تا در سطوح مختلف ارتباط درون مرکز، ارتباط استانی و ارتباط ملی در مواقع بحرانی برقرار شود.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه راه‌اندازی شبکه بیسیم از سال گذشته شروع کردیم تا پایان ماه همه مراکز استان‌ها به این سیستم مجهز می‌شود، ادامه داد: تا چند ماه آینده کل مراکز اورژانس اجتماعی دارای ارتباط بی سیم خواهند بود.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت اورژانس اجتماعی تأسیس کردیم، یادآور شد: در حال حاضر حدود ۳۷۲ اورژانس داریم و اگر زیرساخت لازم را فراهم کنیم در سایر شهرستان‌ها نیز به دنبال توسعه مراکز هستیم.

موسوی خاطرنشان کرد: اورژانس اجتماعی با اورژانس پیش بیمارستانی متفاوت است؛ یعنی در آنجا به تجهیزاتی نیاز دارد که بتوان کار امداد را انجام داد اما اورژانس اجتماعی بخش عمده نیاز مبتنی بر نیروی انسانی است، بنابراین اول باید تشکیلات اورژانس اجتماعی مصوب شود تا بتوانیم نیروی متخصص را جذب کنیم و بعد زیرساخت‌های دیگر مثل خودرو فضای فیزیکی را فراهم کنیم.

وی با اشاهر به اینکه منع قانونی برای جذب نیرو داریم، تصریح کرد: اول باید تشکیلات اورژانس اجتماعی مصوب شود، علاوه بر این نیازمند تأمین اعتبار برای تهیه خودروها هستیم؛ چراکه بالغ بر ۱۶ سال از عمر خودروها می‌گذرد و نیازمند نوسازی ناوگان است.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی در مورد خدمات این اورژانس عنوان کرد: تماس‌های مردم طیف وسیعی از درخواست‌ها را به خود اختصاص داده که شامل کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول‌آزاری تا خشونت‌های خانوادگی، افکار خودکشی و اقدام به خودکشی می‌شود.

وی بیشترین تماس‌های اورژانس اجتماعی را مربوط به کودک‌آزاری و خشونت‌های خانگی دانست و گفت: برخی از تماس‌ها نیز با حوزه کاری این مجموعه مرتبط نیست اما به طور معمول روزانه ۶۰۰ نفر با اورژانس تهران تماس می‌گیرند.

موسوی تأکید کرد: با ارتقای سطح دانش همکاران و بهبود زیرساخت‌ها روز به روز فضایی که اورژانس اجتماعی فراهم کرده می‌تواند برای کشور مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه به طور آزمایشی راه‌اندازی اورژانس موتوری را در کلان‌شهرها در دستور کار قرار دادیم، ابراز کرد: در برخی موارد ترافیک مانع از حضور به موقع نیروها می‌شود و امیدواریم بتوانیم امسال اورژانس موتوری را در تهران به شکل پایلوت راه‌اندازی کنیم.

دکمه بازگشت به بالا