علمی و پزشکی

ایران به کنوانسیون ۱۵۵ ایمنی و بهداشت محیط کار پیوست

نازک نارنجی/مازندران معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایران امسال به کنوانسیون ۱۵۵ سازمان جهانی کار که مربوط به ایمنی و بهداشت کار است، پیوست؛ تا با کمک همه دستگاه‌ها و نهادها سطح ایمنی و بهداشت محیط کار را افزایش دهد.

همزمان با چهارم مهرماه و برگزاری مانور ایمنی حوادث در سراسر کشور، “علی حسین رعیتی‌فر”  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از معادن ذغال سنگ شهرستان سوادکوه بازدید کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای مانور سراسری ایمنی حوادث، گفت: یکی از اهداف ما ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار در استان‌هایی است که در حوزه معدن فعالیت دارند.

این مسئول افزود: این مانور در ۱۰ استان با فعالیت های معدنی، ۱۰استان با رویکرد فعالیت های صنعتی و ۱۰ استان نیز در کارگاه‍های پرخطر و ساختمانی، در حال انجام است تا با آموزش های مرتبط، میزان حوادث ناشی از کار را کاهش دهیم.

ایران به کنوانسیون ۱۵۵ ایمنی و بهداشت محیط کار  پیوست

وی اظهار کرد: سالیانه ۷۰۰ نفر از کارگران زحمتکش کشور بر اثر حوادث ناشی از کار فوت می‌کنند که امیدواریم با کمک بازرسان وزارتخانه و کمیته‌های حفاظت فنی با خود ارزیابی‌های لازم و آموزش‌های مورد نیاز، این آمار را کاهش دهیم.

رعیتی‌فر با اشاره به سخت و زیان آور بودن کار در معادن گفت: امروز با حضور در معادن ذغال‌سنگ شهرستان سوادکوه با سختی‌های کار در معادن بیشتر آشنا شدیم و امیدواریم بتوانیم حقوق و قوانین سخت و زیان‌آور بودن این شغل را برای کارگران شاغل در معادن مهیا کنیم.

ایران به کنوانسیون ۱۵۵ ایمنی و بهداشت محیط کار  پیوست

این مسئول اشاره کرد: ایران امسال به کنوانسیون ۱۵۵ سازمان جهانی کار که مربوط به ایمنی و بهداشت کار است، پیوست تا با کمک همه دستگاه‌ها و نهادها سطح ایمنی و بهداشت محیط کار را افزایش دهد.

ایران به کنوانسیون ۱۵۵ ایمنی و بهداشت محیط کار  پیوست

وی افزود: در این معاهده، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، سازمان ملی استاندارد، صدا و سیما، مجلس شورای اسلامی و دیگر دستگاه‌ها در این زمینه همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا