علمی و پزشکی

گربه‌ غول‌پیکر گردن تمساح را شکست/ عکس

به گزارش خبرگزاری نازک نارنجی، شکارچی بی‌رقیب جنگل‌های بارانی آمریکای جنوبی جگوار است که بزرگترین گربه‌سان قاره آمریکا به شمار می‌رود و علیرغم شباهت ظاهری از دیگر پلنگ‌های جهان بزرگتر و قدرتمندتر است.

جگوار در راس هرم غذایی ایستاده است و هر جنبده‌ای را شکار می‌کند حتی تمساح. کیمن تمساحی نسبتا کوچکی است که در آمریکای جنوبی زندگی می‌کند و خود از شکارچیان بزرگ طبیعت است اما شکار جگوار می‌شود.

گربه‌ای که تمساح شکار می‌کند/ عکس

بدن جگوار بزرگتر و عضلانی‌تر از دیگر پلنگ‌ها است و وزن گونه نر این موجود به ۱۵۰ کیلوگرم هم می‌رسد. با چنین جثه بزرگ و آرواره‌ای که استخوان را خرد می‌کند بیش از ۸۷ جانور گوناگون در منوی غذای جگوار جای می‌گیرند.

مثل دیگر پلنگ‌ها در بالا رفتن از درخت خبره است و توانایی خیره‌کننده‌ای در شنا کردن دارد که هنگام شکار کیمن به کمکش می‌شتابد. بز، آهو، سمور، پرندگان، لاک‌پشت‌ها، خوک‌های وحشی، خوک‌های پوزه دراز مالایا و ماهی از دیگر شکارهای مورد علاقه جگوار به شمار می‌روند.

جگوار شکارچی تک‌رو است و زندگی گروهی ندارد. آن‌ها معمولا شب‌زی هستند و در طول شب شکار می‌کنند هر چند که فرصت به چنگ آوردن لقمه‌ای دندان‌گیر در روز را هم از دست نمی‌دهند.

در فرهنگ مردم آمریکای مرکزی و جنوبی جگوار نماد قدرت است.

گربه‌ای که تمساح شکار می‌کند/ عکس

۵۸۵۸

گروه تحریریه مطالب پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا