عمومی

نیروی معتقد و انقلابی به آموزش و پرورش اصفهان تزریق شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمدرضا جان‌نثاری شامگاه یکشنبه در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان ۲۸ شهرستان دارد و تمام شهرستان‌ها درگیر موضوع و مشکلات مدارس استثنایی هستند.

وی ادامه داد: در این راستا لازم است در نشست شورای آموزش و پرورش استان مصوبه‌ای داشته باشیم که تمام شهرستان‌ها با استفاده از ظرفیت اداره آموزش و پرورش خود و کمک گرفتن از خیران و شهرداری در زمینه تسهیل امور مدارس استثنایی و ایاب و ذهاب دانش‌آموزان گام بردارند.

جان‌نثاری گفت: فرمانداران به عنوان رؤسای شورای آموزش و پرورش شهرستان موظف هستند به سرعت جلسه برگزار کنند و نیازهای شهرستان را در این زمینه اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: در شهرستان اصفهان نیز شهرداری و خیران برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی درخصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: این درخواست را داریم که برای افزایش جذب آموزش و پرورش تلاش کنید؛ چرا که راهکارهای دیگر مانند استفاده از نیروی بازنشسته در حد مُسکن و راهکار مدیریتی برای برون رفت از وضع موجود است و راهکار اصلی این اقدامات نیست.

جان‌نثاری متذکر شد: دوای درد این است که آموزش و پرورش باید نیروی کافی و شایسته داشته باشد، اگر در آموزش و پرورش افرادی هستند که نتوانستند مشکلات اجتماعی و فرهنگی را مدیریت کنند و دانش‌آموزانی تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند، نیروهای شایسته‌تری هستند که می‌توانند در این جایگاه قرار بگیرند.

جان‌نثاری تصریح کرد: هنگامی که می‌گفتیم سند ۲۰۳۰ در مدارس اجرا می‌شود، شوخی نمی‌کردیم؛ دانش‌آموزی که سال گذشته به خیابان آمد و به آتش اغتشاشات دمید، در زمان آغاز دوره قبل و سیاست‌های غرب‌گرا هفت سال داشته و تازه وارد مدارس شده بود.

وی خاطرنشان کرد: راه حل این مشکلات، تزریق نیروی انقلابی و معتقد به آموزش و پرورش است تا نسل آینده را به گونه‌ای پرورش دهد که در تراز انقلاب اسلامی باشند.

دکمه بازگشت به بالا