اقتصادی

ارسال روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه عادی و زیارتی

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: حدودا روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه به دست هموطنانمان می رسانیم که از این تعداد حدود ۴۰ هزار گذرنامه عادی و حدود ۶۰ هزار گذرنامه زیارتی است.

به گزارش نازک نارنجی، محمود لیائی درباره اینکه چه تعداد گذرنامه برای زائران اربعین ارسال شده است، اظهار کرد: حدودا روزانه ۱۰۰ هزار گذرنامه به دست هموطنانمان می رسانیم که از این تعداد حدود ۴۰ هزار مورد گذرنامه عادی است که طبق روال، مردم درخواست تمدید یا صدورش را دارند.

وی افزود: از مقدار عدد گفته شده حدود ۶۰ هزار گذرنامه زیارتی است که امسال با تدبیر نیروی انتظامی برای رفاه حال مردم و کمک به ارزان تر شدن هزینه های اربعین اقدام به چاپ گذرنامه کردند و ماهم در این راستا کمکی که توانستیم به این اقدام مردمی انجام دهیم این است که ۷۵ درصد تخفیف برای تعرفه های ارسال گذرنامه به سراسر کشور قائل شدیم.  

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: حدود ۵۰۰۰ تومان برای ارسال هر گذرنامه ای هزینه دریافت می کنیم که تقریبا عدد واقعی آن ۲۴ هزار تومان برای شرکت ملی پست است. در سراسر کشور گزارشی داشتیم که همکاران ما در مراکز تجزیه مبادلات مراکز استان ها و پست های  نامه رسانی گذرنامه های مردم روز جمعه هم به دستشان رسانده اند.

لیائی در یک گفت و گوی تلویزیونی در پاسخ به سوال میانگین زمان ارسال مرسوله به شهروندان چقدر است؟ بیان کرد: به محض دریافت گذرنامه از چاپخانه در شهر تهران حدود ۴ ساعت، در مراکز استان ها ۴۸ ساعت و سایر شهرستان ها حداکثر ۷۲ ساعت ارسال می شود که همکاران ما تلاش دارند در سایر شهرستان ها این عدد را به ۴۸ ساعت برسانند.

وی تشریح کرد: مردم می توانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شماره پیگیری را وارد و آخرین وضعیت گذرنامه خود را که در چه موقعیتی است رصد کنند اما این نکته قابل توجه است گذرنامه هنگامی که چاپ شود کد رهگیری آن برای گیرندگان ارسال می شود که این کد رهگیری و ارسال به این معنی نیست که گذرنامه  در اختیار شبکه پستی قرار گرفته بلکه در مراحل چاپ است و حدود یک تا دو روز بعد در اختیار شبکه پستی قرار می گیرد و همکاران ما می توانند آن را به دست شهروندان برسانند.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه هستم. در حوزه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد فعالیت می‌کنم. با درک عمیقی از پیچیدگی‌ها و رویدادهای مختلف در دنیای اقتصاد، سعی می‌کنم تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌های قابل اعتماد را به شما ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا