عمومی

نخستین جشنواره تعزیه «راوی رزم» در تفت برگزار می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احسان عابدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره با هدف زنده نگه داشتن هنرهای بومی و آئینی که در زمره وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی است، برگزار می شود.

وی افزود: سوگواره استعدادیابی در حوزه تعزیه و شبیه خوانی شهرستان تفت در دو گروه نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال و جوانا ۱۸ تا ۳۰ سال برگزار می شود.

عابدی گفت: این جشنواره در سه بخش اولیاء خوان، اشقیاء خوان و موسیقی تعزیه شامل سازه های بادی و کوبه ای اجرا می شود.

وی درباره روال شرکت در جشنواره گفت: ارسال فیلم های شرکت کنندگان در مرحله اول به صورت مجازی است اما در مراحل بعدی داوری، برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور تعزیه خوانان پیشکسوت استان و مراسم اختتامیه به میزبانی شهرستان تفت برگزار خواهد شد.

تفت شهرستان پیشگام در فرهنگ عاشورایی

سرپرست فرمانداری تفت هم در این جلسه با اشاره به پیشگام بودن این شهرستان در فرهنگ عاشورایی و برگزاری مراسم مستمر در ایام سال، گفت: شهرستان تفت دارای پیشینه فرهنگی غنی در برگزاری مراسم عزاداری به ویژه تعزیه خوانی است که مستندات آن بر اساس نسخ خطی و ادوات برگزاری مراسم که بیشتر در منطقه گرمسیر رایج بوده، وجود دارد.

دهقان نیری افزود: سوگواری راوی رزم با استقبال مردمی مواجه خواهد شد چرا که تعزیه گردان های قدیمی برای برگزاری آن وارد عرصه می شوند.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار ۱۱ شهریور ، است، گفت: اسامی نفرات برتر مرحله اول ۱۸ شهریور اعلام می شود و شاهد برگزاری مرحله دوم خواهیم بود و در نهایت ۲۱ شهریورماه مراسم اختتامیه با تجلیل از برگزیدگان برگزار می شود.

محمد رسول شجاعی تفتی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان تفت هم در این جلسه با اشاره به سابقه دیرینه تعزیه خوانی در شهرستان تفت، خواستار همکاری رسانه ها برای اطلاع رسانی شرکت در جشنواره و مشارکت هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان شد.

دکمه بازگشت به بالا