بین الملل

دیدار سفیران ایران و عربستان در بغداد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی، سفیران ایران و عربستان سعودی روز یکشنبه در بغداد با یکدیگر دیدار کرده و درباره تقویت روابط دیپلماتیک و اقتصادی بین دو کشور، پس از بهبود روابط صحبت کردند.

سفارت ایران در بغداد در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در بغداد و «عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان سعودی در بغداد روز یکشنبه با یکدیگر دیدار کرده و درباره روابط میان دو کشور که ناشی از تمایل جدی نزد رهبران دو کشور بوده، صحبت کردند.

سفیر ایران در این دیدار تاکید کرد که حج و زیارت اربعین زمینه همکاری و تحکیم پیوندها بین ملت‌های اسلامی است.

همتای سعودی نیز گفت که شرایط برای اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی با توجه به تلاش‌هایی که خواستار ثبات بوده، فراهم است.

دیدار میان سفیران ایران و عربستان در بغداد در حالی صورت می‌گیرد که «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران روز پنج‌شنبه، (۱۷آگوست) در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت همتای سعودی خود به عربستان سفر کرد.

امیرعبداللهیان در این سفر با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کرد. در این دیدار علاوه بر رایزنی درخصوص تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه‌ها، روابط دوجانبه عربستان و جمهوری اسلامی ایران، فرصت‌های آتی همکاری‌های دو کشور و راه‌های توسعه آن بررسی شد.

در این دیدار «فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه سعودی نیز حضور داشت. از طرف ایرانی هم، «علیرضا عنایتی» مشاور وزیر امور خارجه، «محسن مرتضایی» مدیرکل اداره مراسم و تشریفات وزارت امور خارجه و «حسن زرنگار» کاردار سفارت تهران در ریاض، در این نشست حضور داشتند.

پایان پیام/.




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا