عمومی

برگزاری مسابقه شعر «برایم از کربلا بگو» به مناسبت ماه محرم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حمید نظرخواه علیسرایی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ماه عزاداری سید و سالار شهدا (ع) اظهار کرد: هر لحظه از تاریخ کربلا و قیام امام حسین (ع) روایتی تأثیر گذار و یادگرفتنی دارد که می‌بایست به آنها توجه کرد.

وی با بیان اینکه، کربلا مسیر تاریخ را برای شیعه تغییر داد و امروزه نیز به پاسداشت آن قیام، ماه محرم و صفر را دلدادگان خاندان عصمت و طهارت سوگواری می‌کنند، گفت: هنر بهترین ابزار برای نشان دادن گوشه‌ای از آن واقعه است.

نظرخواه، با اشاره به اینکه با برگزاری مسابقه شعر «برایم از کربلا بگو» قصد داریم با نگاه مخاطب در کربلا همراه شویم، اضافه کرد: از این رو، مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان به همراه جمعیت شعر و ادب دودستان مسابقه شعری تحت عنوان «برایم از کربلا بگو» را به مناسبت ایام محرم به فراخوان گذاشته است.

دبیر این مسابقه در خصوص شرایط شرکت کنندگان در این مسابقه بیان کرد: در این مسابقه شاعران می‌توانند تازه‌ترین اثر خود مرتبط با موضوع مسابقه را در یکی از قالب‌های کلاسیک، نو و سپید (به ۲ زبان گیلکی و فارسی) به همراه؛ نام و نام خانوادگی، نام شهر محل سکونت، شماره تماس همراه، از طریق پیام رسان های واتساپ و ایتا به شماره ۰۹۰۵۷۳۸۶۶۹۸ ارسال نمایند.

نظرخواه گفت: آخرین مهلت دریافت اثر ۲۵ مرداد ماه جاری و زمان اعلام نتایج ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ می‌باشد.

گفتنی است؛ به مناسبت ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهدا، مسابقه شعر «برایم از کربلا بگو» از سوی مؤسسه فرهنگ گیل کوچصفهان به همراه جمعیت شعر و ادب دودستان، برگزار می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا