بین الملل

ثبت ۱۰ نقض حریم هوایی سوریه توسط ائتلاف آمریکایی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هواپیماهای نظامی ائتلاف آمریکایی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ مرتبه حریم هوایی سوریه را نقض کرده‌اند.

به گزارش نازک نارنجی، مرکز هماهنگی طرف‌های متخاصم در سوریه موسوم به «حمیمیم» وابسته به وزارت دفاع روسیه، امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از ثبت ۱۰ نقض حریم هوایی سوریه توسط ائتلاف آمریکایی خبر داد.

وزارت دفاع روسیه افزود:در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ مورد نقض پروتکل های عدم درگیری در منطقه التنف سوریه توسط هواپیماهای ائتلاف بین المللی علیه داعش به سرکردگی آمریکا به ثبت رسیده است.

مرکز آشتی روسیه در سوریه دوشنبه گذشته نیز فاش کرد که در پی تمرینات نظامی مشترک روسیه-سوریه، ۱۲ مورد نقض پروتکل‌ ممنوعیت درگیری در سوریه توسط ائتلاف آمریکایی ثبت شد.

اولگ گورینوف، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) در جمع خبرنگاران فاش کرد که در پی انجام تمرینات نظامی مشترک روسیه-سوریه، ۱۲ مورد نقض پروتکل درگیری در سوریه از سوی پهپادهای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به ثبت رسید که هشت مورد آنها در منطقه پرواز ممنوع بود.

گورینوف اظهار کرد: موارد نقض حریم هوایی در دیگر مناطق سوریه ادامه دارند و در نیمه اول سال جاری میلادی ۱۶۰۲ مورد نقض حریم هوایی سوریه از سوی ائتلاف آمریکایی موسوم به «ائتلاف ضد داعش» در منطقه التنف به ثبت رسید.

انتهای پیام

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا