بین الملل

تولید موسیقی با استفاده از هوش مصنوعی برای جایزه گرمی مجاز شد

تولید موسیقی با استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای شرکت در مسابقات جایزه گرمی مجاز شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، طبق آخرین تغییرات در دستورالعمل شرکت در رقابت‌های گرمی موسیقی تولیدشده توسط هوش مصنوعی برای نامزدی در رقابت‌های جشنواره گرمی مجاز شد.

ماه گذشته آکادمی رکوردینگ یکسری تغییرات را در مسابقات بین المللی گرمی اعلام کرد تا بهتر بتواند با پیشرفت‌ها و تغییرات صنعت موسیقی دنیا همراه شود. ازجمله این تغییرات می‌توان به استفاده از هوش مصنوعی در تولید موزیک پاپ اشاره کرد که به منظور افزایش محبوبیت هنری که با هوش مصنوعی همکاری می‌کند این تصمیم گرفته شده است.

چندی پیش دبیرخانه این جایزه اعلام کرده بود که آثار تولیدشده با هوش مصنوعی در بخش مسابقه شرکت داده نمی‌شوند، اما اخیراً در مصاحبه با اسوشیتد پرس که روز سه شنبه 4 ژوئیه منتشر شد، مدیرعامل آکادمی رکوردینگ، هاروی میسون جونیور اطلاعات بیشتری درباره این تغییرات جدید به خبرنگارها داد.

او گفت: هوش مصنوی یا موزیکی که با عوامل تولیدشده توسط هوش مصنوعی ساخته شده است واجد شرایط شرکت در مسابقه است و ممکن است جزء نامزدهای دریافت جایزه گرمی شناخته شود. اما اتفاقی که می‌افتد این است که ما اثری که تماماً توسط هوش مصنوعی تولید شده است را نامزد نمی‌کنیم و به آن جایزه‌ای نمی­‌دهیم.

مادامی که در ساخت یک اثر مشارکت انسانی وجود داشته باشد، آن اثر در مسابقه شرکت داده می‌شود و می‌تواند برنده جایزه شود. ما نمی‌خواهیم شاهد این باشیم که فناوری جایگزین خلاقیت انسان می‌شود. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که فناوری باعث رشد، تقویت و شکفوایی خلاقیت انسان‌ها می‌شود. برای همین ما این جایگاه ویژه را برای این دوره از مسابقات در نظر گرفتیم.

آکادمی رکوردینگ مدت‌ها بود که می‌خواست در دستورالعمل‌های مربوط به هوش مصنوعی بعد از محبوب شدن ترانه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی تجدیدنظر کند که بالاخره موفق به این کار شد.

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا