عمومی

 همبستگی تونسی ها با مقاومت در جنین

سازمان‌های ملی، انجمن‌های مدنی و فعالان تونسی ضمن اعلام همبستگی خود با مقاومت فلسطین در جنین تاکید کردند:جنین هرگز در برابر صهیونیستها زانو نخواهد زد.

 همبستگی تونسی ها با مقاومت در جنینبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سازمان‌های ملی، انجمن‌های مدنی و فعالان تونسی ضمن اعلام همبستگی خود با مقاومت فلسطین در جنین علیه جنایات صهیونیست‌ها، محاصره خونین و کشتار بی‌گناهان و غیرنظامیان تاکید کردند:جنین هرگز در برابر صهیونیستها زانو نخواهد زد.

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، انجمن دمکراتیک زنان تونس با حضور جمعی از مردم، در کنار فلسطینیان مقیم تونس، در مقابل سالن تئاتر شهرداری در خیابان حبیب بورقیبه در مرکز پایتخت تونس، در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آنها در غزه، جنین و تمامی اراضی فلسطین تجمع و با آنها اعلام همبستگی کردند.
حلیمی جوینی، یکی از اعضای موسس انجمن دمکراتیک زنان تونس تاکید کرد: این موضع نمادین برای ابراز همبستگی و در عین حال اظهار خشم به خاطر تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و رساندن صدای خود به منظور نشان دادن میزان همبستگی با ملت فلسطین در سطح بین المللی صورت می گیرد. رژیم صهیونیستی به جنایات مکرر خود علیه ملت فلسطین ادامه می دهد و حق مشروع آنها یعنی حق مقاومت و ایجاد کشور مستقل فلسطینی در سرزمین خود به پایتختی قدس شریف را زیر پا می گذارد.
جوینی ادامه داد: این خواسته ما از بدو تاسیس انجمن بوده و با وجود اینکه تونس با بحران های شدید فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روبروست اما این اقدام نمادین کمترین کاری بود که می توانستیم انجام دهیم . ما در حمایت از مردم فلسطین بیانیه ای صادر کردیم و از طریق شبکه های خود و دوستان خود در دیگر جنبش ها در جهان می خواهیم موضوع فلسطین را به عنوان یکی از مهمترین موضوعات حقوق بشر برجسته کنند زیرا زمان آن فرا رسیده است که در بحبوحه تحولات بین المللی و منطقه ای به طور جدی این مساله مطرح شود.
میسر عطیانی اسیر فلسطینی آزاد شده در گفتگو با العهد تاکید کرد: امروز ما با جان و دل در کنار مردم خود در جنین هستیم و به دشمن مستکبر می گوییم جنین زانو نخواهد زد و اردوگاه جنین هرگز در برابر حملات هوایی و این جنایات سر فرود نخواهد آورد. مقاومت به شکل یکپارچه اعم از همه جناح ها، در یک سنگر مردمی و یک جامعه متحد از جنین و فلسطین دفاع خواهد کرد .وحدت ملی ما یکی از مسائل اصلی و اساسی است و ما به مردم خود در اردوگاه جنین و نابلس، غزه، و تمامی سرزمینهای فلسطینی می گوییم که با جان و دل در کنار شما هستیم.
در بیانیه انجمن دمکراتیک زنان تونس آمده است ما به مقاومت و عزم مردم دلیر فلسطین که در مقابل حمله خائنانه رژیم اشغالگر صهیونیستی به مبارزه برای آزادی، عزت و رهایی خود در دژی به نام جنین به مقاومت ادامه می دهند، درود می فرستیم.

دکمه بازگشت به بالا