بین الملل

رئیس سازمان انرژی اتمی فردا به روسیه می‌رود

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: سفر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به روسیه فردا ۲۳ ژوئن انجام خواهد شد.

ریابکوف افزود: گروسی طی این سفر، از شهر کالینینگراد بازدید خواهد کرد و دیداری هم با الکسی لیخاچف، رئیس شرکت دولتی روس‌اتم خواهد داشت.

او همچنین در قسمت دیگری از اظهاراتش تاکید کرد، سران کشورهایی که سیاست خصمانه‌ای را علیه روسیه دنبال می‌کنند، نباید در اجلاس ماه اوت گروه بریکس شرکت کنند.

چند روز گذشته روزنامه فرانسوی “لو پینیون” به نقل از منابعی در کاخ الیزه گزارش داد که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از سیریل رامافوسا، رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی خواستار دعوت فرانسه در نشست آتی بریکس شده است. البته آفریقای جنوبی هنوز اعلام نکرده که آیا آماده است به دیگر رهبران بین‌المللی اجازه شرکت در این رویداد را بدهد یا خیر.

ریابکوف در این خصوص اظهار کرد: البته این تصمیم برعهده میزبان است تا مدعوین را مشخص کند اما مشخص است که رهبران کدام کشورها سیاست خصمانه‌ و غیرقابل قبولی را علیه روسیه دنبال می‌کنند و حضور چنین رهبری در نشست بریکس نامناسب است. مسکو موضع خود را در این رابطه به رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی منتقل کرده است و انتظار دارد که این کشور تصمیماتی را در این خصوص اتخاذ کند.

گروه بریکس شامل کشورهایی نظیر برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. آفریقای جنوبی که ماه ژانویه ریاست دوره‌ای این گروه را برعهده گرفته، قرار است میزبان پانزدهمین اجلاس سران بریکس در ژوهانسبورگ در اوت سال جاری میلادی باشد.

310310

بخش مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با روشی زنده و غوطه‌ور در جزئیات. با تمرکز بر رویدادهای جهانی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع، به شما نقشه‌ای دقیق از رویدادهای روز ارائه می‌دهم. با استفاده از شیوه‌های نوین گزارشگری، اطلاعات جذابی را برای شما فراهم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا