عمومی

تکمیل پروژه راه آهن همدان- سنندج نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، اسماعیل زارعی کوشا شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان در سنندج اظهار کرد: تسریع در روند پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: توسعه اشتغال در استان بدون پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان امکان پذیر نیست و بانک‌ها باید در این راستا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به پرداخت تسهیلات نمایند.

استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به دستاوردهای سفر به اقلیم کردستان عراق و شرکت در همایش سرمایه گذاری در استان سلیمانیه اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی بسیاری برای توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق داریم که باید به نحو احسن از این ظرفیت‌ها بهره گرفت.

زارعی کوشا افزود: در نشست استانداران هم مرز با عراق نیز شاهد استقبال نمایندگان کشورهای روسیه، ارمنستان، سوئد، آلمان و قزاقستان برای سرمایه گذاری در استان کردستان بودیم و امیدواریم این مهم محقق شود.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: قدردان زحمات دولتمردان در طول سالیان گذشته هستیم و هرگز بنای نقد نداشته‌ام اما برخی اقدامات و پروژه‌ها در این استان در شرایطی افتتاح شده که تکمیل آنها به زمان و اعتبار نیاز دارد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: جاده سنندج مریوان در حالی افتتاح شده که بر اساس استانداردها نباید هیچ ترددی در آن صورت بگیرد که در صورت بروز کوچک‌ترین اتفاق بحران‌زا خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در کردستان سدی آبگیری شده که هنوز هم با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل نمی‌شود و فرودگاه سقز هم به صورت نیمه‌تمام افتتاح شده بوده و در حال حاضر مشغول تکمیل و احداث باند آن هستیم‌.

استاندار کردستان تصریح کرد: در حالی در دولت گذشته برای پروژه راه‌آهن همدان سنندج جشن اتمام و افتتاح برپا شده بود که تکمیل این پروژه نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان دیگر است.

زارعی کوشا افزود: هدف ما در کردستان خدمت به مردم و اتمام پروژه‌هایی است که بعضاً عمری بالای ۲۰ ساله دارند اما متأسفانه با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات، اطلاع‌رسانی در حد یک استوری است.

دکمه بازگشت به بالا