عمومی

تحقق۷۲۰۰ میلیارد تومان از تعهدات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محسن منصوری در جربان بازدید از پروژه‌های مختلف عمرانی در تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار آنلاین اظهار کرد: آذربایجان شرقی برای مجموعه دولت و شخص رئیس جمهور اهمیت ویژه‌ای داشته و عنایت خاصی دارند و پیگیر مشکلات آن هستند و به لطف خدا کارهای بزرگی در استان شروع شده است.

وی ادامه داد: بخشی از پروژه‌ها را دیدم، مصوبات خوبی هم در سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته و در حال حاضر هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از تعهدات سفر استانی محقق شده که اتفاق بزرگی است چراکه کمتر از یکسال از سفر ریاست جمهوری به آذربایجان می‌گذرد.

وی افزود: کارهایی که چندین سال معطل مانده بود، فعال شده که مهمترین آن راه‌آهن تبریز-میانه است و در اولین فرصت طی یکی دو ماه آینده با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود و این مطالبه اصلی مردم آذربایجان است و تحولات بزرگی در استان انجام می‌شود.

منصوری خاطرنشان کرد: بازدیدی از کمربندی دوم تبریز داشتیم که بخشی از آزادراه تبریز-ارومیه را تشکیل می‌دهد و ۲۵ درصد پیشرفت دارد که تأمین اعتبار هم می‌کنیم و درخواست تهاتر زمین را داشتند که در فرایند تسهیل تملک مجوز داده شده و پیمانکار هم مستقر است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های بیمارستانی خوبی شروع شده، اگر به بهره‌برداری برسد در سطح سرانه استان تحولات خوبی انجام می‌شود، اکنون سطح سرانه استان ۱.۸ است که اگر به ۲ برسد به استانداردهای لازم می‌رسیم.

وی گفت: پروژه مقبرة الشعرا هم به لحاظ فرهنگی پروژه مهمی است که گره مدیریتی داشته و استاندار مدیریت کرده و دولت هم منابع داده است و فاز اول آن در خرداد افتتاح می‌شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور یادآور شد: تحول اساسی در حوزه عمرانی اقتصادی ایجاد شده و سرمایه‌گذاری در موضوعات مختلف فعال شده است و همه پای کار هستند که امیدواریم مجموع این اتفاقات تحولات اساسی در سطح استان و منطقه ایجاد کند.

دکمه بازگشت به بالا