علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

بهترین روش از نگهداری از موی کاشت شده

توصیه های بعد از کاشت مو

بعد از مزوتراپی مو و کاشت مو شما باید توصیه هایی را رعایت کنید که تاثیر بسزایی در موفقیت عمل کاشت موی شما خواهند داشت. در این مقاله توصیه های بعد کاشت مو هم به صورت ویدئو و هم به صورت متنی به صورت کامل شرح داده شده است. حقیقتی تلخ در مورد ریزش مو این است که نیمی از موهای مردان حتی قبل از دیده شدن از بین می روند. در واقع شما به مدت بسیار طولانی ریزش مو دارید بدون اینکه حتی از آن مطلع شوید، و برای جلوگیری از ریزش مو کاری انجام دهید. با این اوصاف، چکار میتوان کرد؟ حقیقت تلخ این است که تقریبا هیچ کار مثبتی نمی توان انجام داد، یا به عبارت بهتر هیچ راه بازگشت موهای از دست رفته که 100 درصد تضمین شده باشد وجود ندارد.

راه هایی برای خلاصی از طاسی و برگشت زیبایی چهره وجود دارد. یکی از این راه ها کاشت مو و Hair Mesotherapy می باشد. کاشت مو قطعی ترین راه برگشت موهای از دست رفته می باشد. برداشت فولیکول های مو از ناحیه ای که در برابر ریزش مو مقاوم هستند (بانک مو) و کاشت آنها در نواحی بدون مو یا طاس سر تعریف ساده ای از کاشت مو است. در واقع با پخش موهای دارای مقاومت در برابر ریزش در نواحی مختلف سر زیبایی دوباره را به چهره برگرداند.

توصیه های بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو مواردی است که باید رعایت کرد. رعایت نکردن این موارد باعث شده موفقیت عمل کاشت مو تحت تاثیر قرار بگیرد. در زیر برخی از این موارد را ذکر می کنیم :

مراقبت از اسکارهای احتمالی

حتی اگر با بهترین روش کاشت مو انجام داده اید، در بهترین کلینیک کاشت مو جراحی کاشت مو را انجام داده باشید، به هر حال اندکی اسکار (جای زخم) ناگزیر باقی میماند. نه خیلی زیاد ولی به اندازه ای که روزهای اول بعد از عمل قابل مشاهده باشد، این اسکار ها وجود خواهد داشت. در نتیجه زمانی که منتظر رشد مجدد فولیکول های مو هستید، انجام دادن اقداماتی درمانی جهت کاهش آن ها ضروری است.

مهمترین مسئله ای که اینجا لازم به توضیح دانستیم، عدم خارش پوست سر است. به هیچ وجه بعد از عمل کاشت مو پوست سر خود را لمس نکنید، چرا که ممکن است باعث خروج برخی از فولیکول های مو از سر خود شوید.

فعالیت فیزیکی زیاد ممنوع

حتما پزشک کاشت مو، بعد از عمل این نکته که نباید در نور خورشید فعالیت فیزیکی داشته باشید را گوش زد خواهد کرد، اما نکته مهمتر این است که هرگونه فعالیت ورزشی یا فیزیکی که منجر به عرق کردن شود ممنوع است. عرق کردن مخصوصا در ناحیه سر خطر عفونت در ناحیه کاشت مو را به شدت افزایش می دهد.

از محیط های مرطوب و دارای بخار آب مخصوصا سونا هم به شدت دوری کنید.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

در طول چهار روز اول بعد از کاشت مو در وضعیت 30 درجه بخوابید (یعنی 2 بالش زیر سر قرار دهید) تا احتمال تورم بعد از کاشت مو کمتر شود، کمپرس یخ 2 شب اول در ناحیه پیشانی تا قبل از خواب توصیه می شود خم کردن سر به پایین نظیر سجده نماز و بستن بند کفش ممنوع است. در صورت تمایل به تماشا نمونه‌کارهای بیشتر کاشت مو، ابرو، ریش جهت بررسی مدل‌های مختلف، خط‌رویش‌های مختلف متناسب با هر ویژگی ظاهری به گالری تصاویر ما رجوع کنید.

دلمه های بعد از کاشت مو

دلمه های اطراف موهای پیوند شده به هیچ عنوان نباید دستکاری شود؛ کشیدن موهای کاشته شده یا دستکاری کردن دلمه و پوسته ها ممنوع است. از روز بعد از کاشت مو، پس از برداشته شدن پانسمان، حداقل روزی 2 بار سرشسته شود. برای آبکشی به آرامی با یک ظرف روی سر آب ولرم ریخته شود. در فواصل شستشوها ناحیه کاشت باید روزی چندبار با اسپری آب پاش رطوبت رسانی شود، 2 روز اول با سرم نمکی تجویز شده روزی 3 تا 5 بار و از روز سوم با آب معمولی این کار انجام شود.

شستشو بعد از کاشت مو

تا دو هفته استفاده از دوش مستقیم و دست کشیدن روی سر و خشک کردن سر با حوله ممنوع است. باید اجازه دهید ناحیه کاشت خود به خود خشک شود. پس از 2 هفته استفاده از دوش دستی با فشار آب کم و دست کشیدن روی سر به آرامی و در یک جهت بلامانع است. پس از حذف دَلَمه ها در ناحیه کاشت، شستشوی ناحیه برداشت در پشت سر از ابتدا با شامپو مخصوص بعد از کاشت مو و مالش ملایم انجام شود. حرکات چرخشی و ماساژ سر تا یک ماه ممنوع است.

چند نکته بسیار مهم

  • پوست سر خود را در طول مرحله بهبودی همان طور که آموزش داده شده است تمیز نگه دارید.
  • داروهای خود را طبق دستور العمل پزشک متخصص خود مصرف کنید، زیاده روی و فراموشی در مصرف باعث نتیجه برعکس خواهد شد. به رشد یا عدم رشد موهای خود در زمان مصرف داروها توجهی نکنید.
  • حمام پر بخار از دو روز بعد از کاشت مو توصیه می شود.( سونای بخار تا یک هفته ممنوع است.)
  • پس از یک هفته به علت شروع شدن ریزش موهای کاشته شده، وجود مو در دلمه های جدا شده از سر طبیعی می باشد.
  • پس از یک ماه استفاده از هر نوع شامپویی بلامانع است. انجام ورزش های سنگین تا یک ماه بعد از کاشت مو ممنوع است.
  • ضربه به سر در ورزش های رزمی، فوتبال و … و شیرجه حرفه ای در آب تا 2 ماه نباید صورت پذیرد.
  • هیچکدام از داروهای تجویزی این مرکز نیاز به تکرار ندارند.
  • جهت حفظ موهای قبلی خود بیمار، در صورت صلاحدید پزشک، استفاده از محلول 5 درصد ماینوکسیدیل روزی 1 بار و هر بار یک سی سی از ماه دوم بعد از کاشت مو شروع می شود. رنگ کردن، اصلاح کردن، ماشین کردن و تیغ زدن سر پس از یک ماه بلامانع می باشد.

خلاصه مراقبت‌ های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو هرچه بهتر انجام شود، به تسریع روند بهبود و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی کمک می‌کند. با توجه به آنچه تا اینجا گفته شد مراقبتهای بعد از کاشت مو به طور خلاصه شامل:

 مراقبت از اسکارهای احتمالی، محدود کردن ورزش و فعالیت های فیزیکی با هدف جلوگیری از تعریق سر، خوابیدن در وضعیت 30 درجه و استفاده از کمپرس آب یخ، خم نکردن سر( در سجده نماز و برای بستن بند کفش)، شست و شوی به موقع و رطوبت رسانی به پوست سر، دستکاری نکردن پوسته‌ها و دلمه‌ها می‌باشد. با انجام صحیح و به موقع مراقبت های بعد از کاشت مو، احتمال موفقیت عمل کاشت و پیوند موی خود را افزایش خواهید داد و از عفونت‌ها و عوارض احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

این فقط چند راهنمایی برای کمک به روند ترمیم مو است، اینکه عمل برای مردان انجام شده یا زنان فرقی ندارد. ما خوشحال می شویم حتی اگر در کلینیک فوق تخصصی کاشت و پیوند موی ایران FIT تحت عمل جراحی قرار نگرفته اید برای دریافت راهنمایی با ما تماس بگیرید. با صفحات پرسش و پاسخ و تماس با ما می توانید سوالات خود را پرسیده و در اسرع وقت پاسخ سوال خود را از پزشک متخصص کاشت مو را دریافت دارید. بعد از کاشت مو لازم است تا مراقبت‌های بعد کاشت را به دقت انجام دهید. همچنین می توانید مطلبی که در خصوص آماده کردیم، مطالعه بفرمایید.

به شما توصیه می‌کنیم که در هفته‌های اول بعد از کاشت مو ترجیحا از کلاه استفاده نکنید چون فولیکول‌های کاشته شده مو هنوز ضعیف هستند و نباید فشار روی آن‌ها وارد شود. در صورتی که به استفاده از کلاه اصرار دارید باید از کلاه‌های گشاد و سبک استفاده کنید تا فشار وارده روی فولیکول‌ها حداقل باشد. همچنین دقت داشته باشید که کلاه را به صورت روزانه بشویید و ضدعفونی کنید.

دکمه بازگشت به بالا