عمومی

ناوگروه ۸۶ سرآغاز تاریخ جدید برای تولد قدرت دریایی ایران است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سرلشکر محمد باقری پیش از ظهر یکشنبه در مراسم رسمی استقبال از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، عنوان داشت: امروز روز بزرگی است و آن را به همه دختران و دخترداران میهن عزیزمان تبریک می‌گویم و در آستانه سوم خرداد و روز پیروزی ملت ایران قرار داریم و امروز به استقبال دریادلانی آمده‌ایم که فراتر از عبور از اقیانوس‌ها، امواج ایمان و اراده را در دل داشته‌اند و توانسته‌اند این مأموریت بزرگ را به انجام برسانند.

عزت راهی جز طی کردن مسیر مقاومت ندارد

وی با تصریح بر اینکه این دلاوران، کار بزرگ و به ظاهر نشدنی را انجام دادند و موجبات سربلندی ملت ایران را رقم زدند، این پیروزی و توفیق بزرگ را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس نیز بواسطه این میزبانی و استقرار بندر بزرگ تبریک گفت و عنوان داشت: بندرعباس پایتخت دومی برای کشور عزیزمان ایران است.

سرلشکر باقری اظهارداشت: حوادث گوناگون و تجربه ۴۴ ساله به ما نشان داده که برای عزت و سربلندی و رسیدن به آرمان‌ها و سربلندی میهن مان، راهی جز طی کردن مسیر مقاومت نداریم و این راهی الهی است که باید برای عزت و قدرت ملت مان طی کنیم و در این مسیر اقتدار دریایی یکی از مهم‌ترین شاید مهم‌ترین عامل قدرت کشور ما است.

وی عنوان داشت: ما برای اینکه یک قدرت دریایی بزرگ باشیم، هیچ چیز کم نداریم. ساحل طولانی، صنایع توانمند داخلی، فناوری روز برای داشتن ناوگانی بومی، مردمی دارای فرهنگ دریایی و توسعه فعالیت در دریا، رزمندگان و فرماندهان دلاوری که بدون خوف و واهمه دل به دریا بزنند. اگر مسئولان ما عنایت بیشتر بیش از گذشته به دریا و ساحل داشته باشند، مسیر اقتدار کشور از طریق توسعه سواحل خدادادی بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اقدام بی سابقه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در انجام این مأموریت سخت و سنگین، موضوعی تاریخی، استثنایی و مبدا یک تاریخ جدید برای کشورمان شد.

وی با اشاره به رفت و آمدها و مذاکرات با برخی طرف‌های نظامی خارجی، بیان داشت: مشاهده می‌کنیم حتی کشورهایی که بالقوه با ثروت و امکانات خویش می‌توانند این دست از مأموریت‌ها را انجام دهند اما هیچ گاه چنین جرأت و جسارتی را در آنها مشاهده نمی‌کنیم اما این ارتش دلاور ما است که در اوج تحریم‌ها، با ناوشکن تماماً ایرانی با دنا و مکران چنین مسیر خطرناکی را طی می‌کند.

آمارهای نیروی دریایی بی نظیر است

سرلشگر باقری اضافه کرد: آمارها از دل این مأموریت بزرگ، استثنایی و بی نظیر است که یک نیروی دریایی تحت تحریم بتواند چنین مأموریتی را انجام دهد و ما دیدیم که کشورهایی که خوف داشتند با دیدین این اقتدار و توانمندی این عزیزان را پذیرفتند و این ناوگروه در مسیر خود در آنها پهلو گرفت.

وی تأکید کرد: بسیار بزرگ‌تر از آنچه در ظاهر و مادیات این مأموریت می‌بینیم، اراده و ایمان و شجاعت و وطن پرستی شما جوانان عزیزی است که این افتخار بزرگ را رقم زدید. خدا را بر این نعمت بزرگ شکر می‌گذاریم و خدا را شاکر وجود خانواده‌های عزیزتان هستیم که این فراغ را با سربلندی طی کردند و پشتوانه و دعاگوی شما بودند و سختی‌های زندگی را همسران و فرزندان تان تحمل کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان همچنین با بیان اینکه این سرآغاز یک تاریخ جدید برای تولد و رشد قدرت دریایی جمهوری اسلامی ایران است که با این مأموریت آغاز و با قدرت و اقتدار پیگیری خواهد شد، تصریح داشت: من گزارش این مراسم زیبا و پرمعنا را به محضر رهبری معظم انقلاب اسلامی ارائه خواهم داد و پیام ایشان نیز نشانه توجه و علاقمندی ایشان به نیروی دریایی قهرمان است و از زحمات امیر ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و یکایک مسئولان این نیرو و فرمانده ناوگروه اعزامی و همه همرزمانم در این مأموریت کمال قدردانی را دارم.

دکمه بازگشت به بالا