عمومیمطالب کسب و کار

مزایای استفاده از سولاردام

مزایای سولاردم چیست؟

مزایای سولاردم را می‌‌توان این‌طور خلاصه کرد:

  • گرمایش از بالا و پایین :

سولاردم دارای دو عنصر گرمایشی است، یکی در بالا و دیگری در پایین. این یعنی چه در حال پختن کیک یا پیتزا باشید، چه به دنبال کباب کردن مرغ یا بخارپز کردن سبزیجات باشید، غذاهای شما به سرعت آماده می‌شوند. باید همیشه به این نکته توجه کنید که برای تعمیر سولاردام و تعمیر ماکروفر سامسونگ و دیگر برندهای موجود حتما با یک تکنسین ماهر مشورت کنید و خود به هیچ عنوان دست به تعمیر این دستگاها نزنید.

  • عنصر گرمایش زغالی:

 سولاردم از عنصر زغال برای گرم کردن غذای شما استفاده می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که اشعه ‌های گرما به اعماق گریل نفوذ کنند و اطمینان حاصل کنند که مثلاْ گوشت شما از بیرون کاملاً پخته شده و داخل آن نرم و آبدار است، درست مانند زمانی که روی زغال کباب می‌کنید. حالت گرمایش ذغالی نسبت به یک فر معمولی تا 30 درصد سریعتر و 40 درصد در زمان و انرژی شما صرفه جویی می‌کند.

  • فضای داخلی گرد:

برخلاف سایر ماکروفرها، سولاردم دارای یک حفره گرد از جنس فولاد ضد زنگ است. این طراحی تضمین می‌کند که ظروف پخت و پز شما به طور بی عیب و نقص در حفره قرار بگیرند تا گرم شوند. به هر حال، بیشتر سینی‌ها گرد هستند و این ویژگی را بسیار کاربردی می‌کند. محفظه‌ی گرد منحصر به فرد اجازه می‌دهد گرما تا 25 درصد بیشتر در غذا متمرکز شود. همچنین به این معنی است که می‌توانید به راحتی داخل آن را تمیز کنید چون گوشه ندارد.

توصیه‌ی متخصصان الو ماکروویو به شما این است که تا جای ممکن به نظافت سولاردم و ماکروفر خود اهمیت دهید. در بیشتر اوقات اگر سینی سولاردم شما نچرخد می‌توانید با کمک یک اسفنج و مواد مخصوص تمیز کردن ماکروفر و سولاردم فضای داخلی آن را تمیز کنید و خرده‌های غذا و مایعات چسبنده‌ی خشک‌شده را پاک کنید.

اما اگر مشکل مربوط به قطعات باشد می‌توان آن‌ها را عوض کرد. درصورتی که تجربه‌ی تعمیر فنی ماکروفر و سولاردم را داشته باشید تعویض قطعات آسان خواهد بود. در غیر این‌صورت بهتر است با تکنسین‌های تعمیر ماکروفر و سولاردم تماس بگیرید تا از آسیب به خودتا یا دستگاه جلوگیری شود.

علت نچرخیدن سینی سولاردم

وقتی سینی سولاردم شما از چرخش باز می‌ماند، بیشتر مواقع می‌توانید ایراد آن را به سرعت در خانه حل کنید. چرخش سینی سولاردم معمولاْ به چهار دلیل متوقف می‌شود. متخصصین الو ماکروویو به شما کمک می‌کنند دلیل این ایراد را پیدا کنید و آن را رفع کنید.

·         موانع در مسیر:

اولین و ساده‌ترین دلیل انسداد مسیر است. راهنمای غلتکی و کوپلر در یک مسیر زیر سینی سولاردم شما می‌چرخند.

 اگر خرده‌های غذا یا سایر موانع در مسیر حرکت دایره‌ای آن‌ها قرار گیرد، ممکن است چرخش سینی شما متوقف شود یا چرخش ناهمواری را تجربه کند و غذا را به طور یکنواخت نپزد.

·         کوپلر سینی آسیب دیده

کوپلر سینی قطعه شیارداری در مرکز است که روی یک موتور می‌چرخد. این همان چیزی است که نیروی چرخش را به سینی سولاردم شما منتقل می‌کند. قسمت پایین سینی و قسمت بالایی کوپلر باید کاملاً منطبق باشد تا نیرو به درستی منتقل شود.

 اگر سینی به دلیل نامتعادل بودن نیرو، بیش از حد مقاومت کند، کوپلر تلاش برای چرخیدن را متوقف خواهد کرد.

اگر کوپلر شکسته یا لاک روی آن پریده باشد، ممکن است نیرو را به درستی منتقل نکند.

·         شکستگی موتور گردان

اگر سولاردم شما تمیز است، راهنما خوب کار می‌کند، و کوپلر محکم سر جای خود قرار گرفته، تنها گزینه نهایی موتور سینی گردان است. این قطعه زیر کوپلر قرار دارد و نیروی چرخش را تامین می کند.

 موتورها قطعات متحرک الکتریکی هستند و با گذشت زمان فرسوده می‌شوند. نیاز به تعویض موتور سولاردم رایج است.

اول ایمنی

قبل از برداشتن هر گونه پیچ یا کنجکاوی، به یاد داشته باشید که سیم برق را بکشید. هرگز تعمیرات لوازم خانگی را با برق وصل انجام ندهید. با این حال، اگر از شما خواسته شد که با مولتی متر قطعه‌ای را تست کنید،

 دستگاه باید به برق وصل باشد و باید با احتیاط کامل عمل کنید. پوشیدن دستکش کار را در نظر بگیرید چون ممکن است دچار شوک الکتریکی شوید.

منبع: کردوارنیوز

دکمه بازگشت به بالا