عمومی

حاشیه نشینی جرم ساز و جرم خیز است/ضرورت برنامه های معطوف به نتیجه – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در نشست آسیب‌های اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، افزود: باید برای آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی، طلاق، دختران فراری، مفاسد اخلاقی و اعتیاد در کشور برنامه معطوف به نتیجه مشخص آماده شود.

وی با بیان اینکه باید نقش همه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تعیین و نقش مردم نیز باید مشخص شود، گفت: شهرداران و فرمانداران باید نقش شأن را در کاهش آسیب‌های اجتماعی مشخص کنند.

وزیر کشور، خودکشی، طلاق، دختران فراری، مفاسد اخلاقی و اعتیاد را از مهمترین آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: برای هر کدام از اینها یک برنامه مشخص که ختم به نتیجه شود باید طراحی شود و برنامه‌ها هدف گذاری شود که در کجا قرار داریم و به کجا می رسیم.

وی با بیان اینکه به لحاظ کاهش آسیب‌های اجتماعی به رسالت و وظایف قرارگاه تحول اجتماعی آشنا هستم، گفت: همه دانشگاه‌ها، دستگاه‌ها و مراکز پژوهشی باید پای کار باشند و شبانه روزی جهاد کنند تا یک فرد خودکشی نکند زیرا خودکشی یک گناه بزرگ است و اگر ما بتوانیم جلوی یک گناه بزرگ را بگیریم، قطعاً کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وحیدی افزود: طلاق یکی از بزرگترین مشکلات خانواده‌ها است و باید برای مقابله با این آسیب اجتماعی همه پای کار بیایند.

وی بیان داشت: باید به صورت هم افزا، با وحدت و یکپارچه و با ارائه برنامه‌های مدون و دقیق در این حوزه فعالیت کرد و از موازی کاری پرهیز شود و در این راستا خط مقدم ما سازمان‌های مردم نهاد است که باید از ظرفیت و توان آنها استفاده شود.

دکمه بازگشت به بالا