عمومی

۴۲۰۰ واحد صنعتی در سال گذشته به چرخه تولید بازگشتند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید امیرحسین مدنی صبح امروز پنجشنبه در مراسم احیای ۱۶۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد خوزستان که در شهرک صنعتی شماره یک دزفول برگزار شد، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر احیای واحدهای صنعتی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ با همت ۱۵ دستگاه و نهاد، چهار هزار و ۲۰۰ واحد اقتصادی به چرخه تولید بازگشتند و در این راستا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه و منابع مردم احیا شد.

وی افزود: در این راستا ۸۰ هزار اشتغال نیز ایجاد شد که اتفاق ارزنده‌ای است.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری عنوان کرد: از این تعداد واحد احیا شده ۱۶۰ واحد سهم خوزستان بود که سهم قابل‌توجهی است؛ البته با احیای این ۱۶۰ واحد در خوزستان، ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه احیا و ۶ هزار اشتغال ایجاد شده است.

مدنی با بیان اینکه دغدغه رهبری در حال تحقق است، به ظرفیت‌های بی‌شمار خوزستان اشاره کرد و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی به‌عنوان تأمین‌کننده منابع مورد نیاز فعالیت‌های اقتصادی در این استان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه مواد اولیه یکی از مشکل‌های اساسی واحدهای تولیدی است، افزود: ایجاد صندوقی متشکل از واحدهای صنعتی بالادستی برای تأمین اعتبار مورد نیاز برای تأمین مواد اولیه از جمله پیشنهادهای ما برای رفع این مشکل است.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری بیان کرد: کارآفرینان و تولیدکنندگان مشکل مواد اولیه دارند و اگر این مشکل رفع شود، ظرفیت تولید چند برابر خواهد شد.

مدنی عنوان کرد: امسال هدف‌گذاری ما احیای هشت هزار واحد صنعتی است که امیدوار هستیم با تلاش‌های متعدد بتوانیم این امر مهم را محقق کنیم.

دکمه بازگشت به بالا