اقتصادیعمومیمطالب کسب و کار

بهترین دمنوشات گیاهی برای بهبود بیماری های تنفسی

پاکسازی ریه از عفونت با دمنوش خانگی

دمنوش دکتر بیز: معمولا در اثر مشکلات و بیماری‌هایی مثل آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا که ریه را درگیر عفونت می‌کنند، بخش زیادی از آب بدن به صورت تب از دست رفته و دفع می‌شود. این حجم آب از دست رفته باید به‌ سرعت جایگزین شود تا انرژی فرد تحلیل نرود.

از سوی دیگر برای دفع ترشحات عفونی و پاکسازی ریه از عفونت غلیظ، باید به‌اندازه کافی مایعات در قالب شربت، نوشیدنی، غذای مایع و دمنوش مصرف شود تا سیستم تنفسی هرچه سریع‌تر بهبود پیدا کند.

به همین خاطر دمنوش‌های گیاهی در این دوره به‌ شدت توصیه می‌شوند. مصرف منظم دمنوش به‌ سرعت عفونت را از ریه و سایر ارگان‌های درگیر ویروس پاکسازی می‌کند.

این جوشانده‌های گیاهی خس‌خس سینه را برطرف می‌کنند، دردهای ریوی را آرام کرده و در کنار این‌ها، بی‌شمار فواید سلامتی دیگر برای بدن به‌همراه دارند.

دمنوش برای عفونت ریه

دمنوش خارخاسک دکتر بیز: در ادامه با چند دمنوش معجزه‌آسا برای درمان عفونت ریه آشنا می‌شویم:

جوشانده زردچوبه عالیترین داروی گیاهی برای ریه و تنگی نفس

زردچوبه از گذشته‌های دور پا به پای دارچین به‌عنوان یک ادویه دارویی برای درمان انواع و اقسام بیماری‌ها و مشکلات سلامتی مورد استفاده گرفته و هنوز هم یکی از موثرترین داروهای طبیعی محسوب می‌شود.

خواص التهابی معجزه‌آسای این ادویه به تسکین درد کمک مي‌کند و درد قفسه سینه را آرام می‌کند. این داروی طبیعی سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدمیکروبی برای درمان عفونت ریه است.

طرز تهیه دمنوش زردچوبه

چند فنجان آب جوش در قوری بریزید و یک قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد و بعد تفاله زردچوبه را با صافی بگیرید.

می‌توانید برای تغییر طعم و بوی این دمنوش برای ریه، مقداری عسل و لیمو هم به آن اضافه کنید. بدون محدودیت هرچند بار که تمایل داشتید این چای را نوش جان کنید و از خواص آن برای عفونت ریه بهرمند شوید.

پاکسازی ریه از عفونت با نعنا فلفلی

نعنا فلفلی را به خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی آن می‌شناسند. البته این گیاه ضد احتقان هم هست و تحریک سیستم تنفسی را کمتر می‌کند و از آنجا که خاصیت خلط آوری دارد، کمک می‌کند مخاط گلو راحت‌تر دفع شود.

برای تهیه این شربت پاکسازی ریه هم می‌توانید از برگ‌های تازه نعنا استفاده کنید، هم می‌توانید برگ‌های خشک شده این گیاه را از عطاری تهیه کنید یا از فروشگاه‌ها چای نعنا کیسه‌ای خریداری کنید. در هر صورت این دمنوش یک گزینه عالی برای برطرف کردن عفونت ریه است.

طرز تهیه دمنوش نعنا فلفلی

برای تهیه این دمنوش ابتدا در قوری مقداری آب جوش بریزید، برگ‌های خرد شده نعنا را به قوری اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد. بعد از ۵ دقیقه برگ‌های نعنا را با صافی جدا کنید و با مقداری شیر یا عسل و لیمو نوش جان کنید.

دمنوش برای سرفه کرونا

اگر برای درمان سرفه کرونا به دنبال یک دمنوش برای ریه هستید، این بخش را تا انتها مطالعه کنید تا با بهترین آنها آشنا شوید.

جوشانده مریمگلی بهترین دمنوش پاکسازی ریه از خلط

گیاه مریم‌گلی از خانواده نعنا و از گیاهان دارویی با خاصیت ضد ویروسی است که از گذشته‌های دور برای درمان بیماری‌های ویروسی مصرف می‌شد.

خاصیت ضد ویروسی این گیاه حتی با HIV که عامل اصلی بیماری محسوی می شود، مبارزه می‌کند. جالب است بدانید که ترکیبات این گیاه اجازه نمی‌دهد ویروس HIV روی سلول‌های بدن بنشینند و جاگیری کنند و به این ترتیب از بیماری فوق‌العاده خطرناک ایدز جلوگیری می‌کند.

اما خاصیتی که اینجا مدنظر ما است، تاثیر این گیاه بر کاهش سرفه و کمک به تقویت ریه‌های آسیب‌دیده در اثر کرونا است.

طرز تهیه دمنوش مریمگلی

دو فنجان آب جوش در قوری بریزید و دو قاشق غذاخوری برگ مریم‌گلی به آن اضافه کنید. یک ربع صبر کنید تا جوشانده به‌خوبی دم بکشد و آماده مصرف شود.

موقع استفاده می‌توانید مقداری عسل یا نبات به آن اضافه کنید. برای درمان سرفه کرونا، این جوشانده را تا دو فنجان در روز مصرف کنید.

داروی گیاهی برای ریه و تنگی نفس با پونه کوهی و درمان سرفه کرونا

پونه کوهی یکی از گیاهان دارویی معروف است که تقریبا در تمام خانه‌های ایرانی یافت می‌شود. بدون شک همه ما با خواص دارویی این گیاه کاملا آشناییم و می‌دانیم چقدر در درمان علائم سرماخوردگی مثل سرفه خوب عمل می‌کند.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده،‌ ترکیب ضد ویروسی موجود در پونه کوهی به نام «کارواکرل» ظرف ۱۵ دقیقه کلیه ویروس‌ها را از بین می‌برد و بدن را پاکسازی می‌کند.

این گیاه تبخال را از بین می‌برد، اسهال کودکان را برطرف می‌کند و عفونت تنفسی را از ریشه می‌خشکاند. همه این خواص دارویی در کنار هم جوشانده این گیاه را به یکی از محبوب‌ترین و موثرترین انواع دمنوش برای ریه و سرفه کرونا تبدیل کرده است.

طرز تهیه دمنوش پونه کوهی

در یک فنجان آب جوش بریزید و به آن ۲ قاشق چایخوری پونه کوهی خشک شده یا ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری پونه تازه اضافه کنید. روی فنجان را با نعلبکی ببندید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا جوشانه خوب دم بکشد.

در نهایت قبل از خوردن مقداری عسل به آن اضافه کنید. برای درمان سرفه کرونا، این جوشانده را تا سه فنجان در روز مصرف کنید.

دمنوش برای ریه با سرخارگل

مهم‌ترین مزیت سرخارگل تقویت سیستم ایمنی بدن است و از قدیم‌الایام بومیان آمریکا از این گیاه (گونه ایکناسه) جهت مقابله با بیماری‌های ویروسی مثل آنفلونزا استفاده می‌کردند.‌

به همین خاطر مصرف آن در دوره کرونا به عنوان یک دمنوش برای ریه، برای تقویت سیستم ایمنی و درمان سرفه‌های ناشی از کرونا توصیه می‌شود.

طرز تهیه دمنوش سرخارگل

برای تهیه این جوشانده باید ابتدا ریشه این گیاه را در یک لیوان آب جوش بریزید و روی فنجان را ببندید تا خوب دم بکشد. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و بعد جوشانده را از صافی رد کنید و با عسل و در صورت تمایل زنجبیل نوش جان کنید. برای درمان سرفه کرونا، این جوشانده را قبل از هر وعده غذایی نوش جان کنید.

پاکسازی ریه از عفونت با زنجبیل

در بخش‌های قبلی با خواص دارویی این ادویه پرخاصیت برای ریه کاملا آشنا شدیم. اکنون نوبت درمان سرفه‌های کرونا با زنجبیل است. جوشانده زنجبیل به عنوان یک دمنوش برای ریه به سرعت سرفه‌های ناشی از کرونا را برطرف می‌کند.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

زنجبیل تازه را رنده کنید. یک قاشق مرباخوری از آن را با مقداری زردچوبه و فلفل سیاه مخلوط کنید. آب را در قوری بریزید و جوش بیاوید. سپس ادویه‌ها را به قوری اضافه کنید. پس از ۱۰ دقیقه که خوب دم کشید، جوشانده را از صافی رد کنید و با یک قاشق چای‌خوری عسل نوش جان کنید. برای درمان سرفه کرونا توصیه می‌کنیم در روز تا دو فنجان از این شربت پاکسازی ریه مصرف کنید.

بهترین دمنوش برای سلامت ریه

برخی از بهترین، معروف‌ترین و تاثیرگذارترین انواع دمنوش برای ریه عبارت‌اند از:

دمنوش اسطوخدوس

اسطوخدوس فقط یک گیاه معطر نیست. بسیاری از طرفداران این گیاه، آن را به خاطر خواص دارویی و درمانی‌اش دوست دارند و از آن استفاده می‌کنند.

کسانی که به و داروهای گیاهی بیشتر از داروهای شیمیایی علاقه دارند و فکر می‌کنند با مصرف بسیاری از داروهای تجویزی یا بدون نسخه جان خود را به خطر انداخته‌اند، می‌توانند از مزایای بالقوه این گیاه برای سلامتی بهره ببرند.

مهم‌ترین خاصیت این گیاه دارویی خاصیت آرام‌بخشی و رفع مشکل بی‌بخوابی شبانه است. در کنار آن با درمان جوش‌ها سلامت پوست را تضمین می‌کند، دردهای حاد یا مزمن را آرام می‌سازد، فشار خون بالا را پایین می‌آورد و تپش قلب را تسکین می‌بخشد.

اما در کنار تمام این خواص، یکی از مهم‌ترین فواید این گیاه دارویی درمان سرماخوردگی است. دمنوش اسطوخدوس در کنار گیاهان دیگر همچون نعنا، پونه و آویشن، درد ریه را آرام می‌سازد و سرفه‌های خشک را برطرف می‌کند.

طرز تهیه و مصرف دمنوش اسطوخدوس

کافی است گیاهان دارویی فوق را به مقدار برابر در دو لیوان آب مخلوط کنید و بعد روی حرارت قرار دهید. دمنوش باید ۱۵ دقیقه خوب دم بکشد. سپس تفاله‌ها را با صافی بگیرید و اگر تمایل دارید دمنوش‌تان شیرین‌تر باشد، مقداری عسل اضافه کنید. یک لیوان از این دمنوش آرام‌بخش را یک‌ساعت بعد از هر وعده‌ی غذایی نوش جان کنید.

دمنوش دارچین و عسل

از قدیم‌الایام همه می‌دانیم که یکی از ادویه‌های معجزه‌آسا برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. خواص ضد‌ویروسی، ضد‌قارچی و ضد‌میکروبی این ادویه با قدرت فراوان از ابتلا به بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌کند.

اگر خاطرتان باشد، قدیمی‌ترها هر مشکلی که پیش می‌آمد، فورا یک لیوان دمنوش برای ریه و سلامت باقی اندام‌های بدن تجویز می‌کردند. این ادویه در درازمدت می‌تواند خطر ابتلا به ایدز را هم کمتر کند.

از مهم‌ترین خواص دارچین می‌توان به تسکین تب اشاره کرد. همچنین با خاصیت رقیق کنندگی خون می‌تواند به جریان خون در رگ‌ها کمک کند و گردش خون را بهبود ببخشد. حتی دردهای عضلانی را هم برطرف می‌کنند.

اما از همه اینها که بگذریم، دارچین یکی از پرخاصیت‌ترین داروهای طبیعی برای تقویت ریه محسوب می‌شود. به همین خاطر به عنوان یک داروی اصلی برای درمان بیماری‌های تنفسی مربوط به ریه و برطرف کردن سرفه‌های مرطوب و خلط‌‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ضمن تنگی نفس را هم بهتر می‌کند و صدای گرفته را باز می‌کند.

طرز تهیه و مصرف دمنوش دارچین

برای تهیه این دمنوش برای ریه تعدادی چوب دارچین (یا مقدار کمی پودر دارچین) را در یک قوری کوچک بریزید و یک لیوان آب به قوری اضافه کنید.

بعد از آن‌که آب درون قوری به جوش آمد، ۱۵ الی ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش کاملا دم بکشد و آماده مصرف شود. مقداری عسل یا نبات اضافه کنید تا شیرین شود و ۳ تا ۵ فنجان در روز نوش جان کنید تا اثرات مثبت آن بر ریه را کم کم احساس کنید.

جوشانده مناسب برای عفونت ریه با آویشن

آویشن را همه می‌شناسیم و با خواص آن برای سلامتی آشناییم. مخصوصا در دوره کرونا که هر مطلبی می‌خواندیم، هر فیلم آموزشی که نگاه می‌کردیم، همه‌جا پر بود از خواص آویشن برای سلامتی ریه.

به طور کلی گیاه آویشن یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای درمان مشکلات مربوط به ریه و درمان عوارضی مثل سرماخوردگی، آنفولانزا (و او میکرون که از خانواده همین‌ها است) و برطرف کردن سرفه‌های خشک است.

خاصیتی که باعث شده این گیاه تا این اندازه بدن را پاکسازی کند، خاصیت ضدعفونی‌کننده‌ی قوی آن است. البته خواص آویشن به و سرماخوردگی ختم نمی‌شود، بلکه حتی از آن برای جلوگیری از آلزایمر و حتی مشکلات پیچیده‌تر پزشکی مثل درمان سوزش سر دل و معده درد هم استفاده می‌شود

دکمه بازگشت به بالا