علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

لیست مراکز مورد تایید سازمان اداری و استخدامی icdl

لیست مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده از سازمان اداری و استخدامی کشور

افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر، پس از پذیرفته شدن موظف اند حداکثر یک ماه پس از اعلام تأیید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارتهای هفتگانه (ICDL ) را ارائه نمایند. بدیهی است افرادی که فاقد مدرک مذکور می‌باشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده اخذ نشده، باید برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت مدرک مهارت‌های هفتگانه به یکی از مراکز موجود در لیست موسسات و مراکز مجاز آموزشی استخدام مراجعه نمایند و یا در دوره های آموزش icdl آنلاین شرکت نمایند. سایت هرمس به منظور سهولت کار داوطلبان لیست مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده از سازمان اداری و استخدامی کشور را در این پیج ارائه کرده است.

توجه: آخرین بروزرسانی فهرست مراکز و موسسات تایید صلاحیت شده کشور درسازمان اداری و استخدامی کشور مربوط به تاریخ 1400/12/23 می‌باشد و لازم به ذکر است فهرست موسسات تایید صلاحیت شده ممکن است هرساله تغییر نماید.

مدرک مهارت‌های هفتگانه (ICDL) شامل هفت مهارت در زمینه کامپیوتر و خدمات اداری می باشد. مهارت های هفتگانه شامل مطالب زیر می باشد:

– امنیت برای کاربران IT

– مبانی فناوری اطلاعات

– پردازش متن (Microsoft Word

– صفحات گسترده (Microsoft Excel)

– پایگاه‌های داده (Microsoft Access)

– برنامه ارائه تصویری (Microsoft PowerPoint)

– استفاده از ایمیل و اینترنت (Windows Explorer in Windows

بنیاد جهانی ICDL

بنیاد ECDL (European Computer Driving License) در 8 ژانویه 1997 در دوبلین ایرلند با هدف مشخص کردن و استاندارد نمودن حداقل سواد الکترونیک برای شهروندان اروپا تأسیس شد. بعد از دو سال فعالیت با جذب بیش از یک میلیون داوطلب با تقاضای عضویت کشورهای غیراروپایی مواجه شد که این استقبال در سال 1999 منجر به گسترش ECDL در سایر کشورهای خارج از قاره اروپا با عنوان ICDL (International Computer Driving License) گردید.

بنیاد جهانی  ICDL/ ECDL با همکاری نمایندگان تعیین‌شده‌ی خود در کشورهای دیگر سعی دارد تا دامنه‌ی برنامه‌های خود را از طریق یک شبکه‌ی بین‌المللی متشکل از حدوداً 24000 مرکز آزمون در 150 کشور توسعه دهد. تاکنون بیش از 13 میلیون داوطلب موفق به اخذ گواهینامه‌های این بنیاد شدند که در تمام کشورهای عضو، گواهینامه‌های صادرشده دارای اعتبار بین‌المللی یکسان می‌باشند. بنیاد جهانی ECDL / ICDL تنها مرجع مدیریت و صدور مجوز برای نمایندگان خود در سراسر دنیا است.

بنیاد جهانی ICDL یک سازمان غیرانتفاعی است که با هدف توسعه فرهنگ دیجیتال در اروپا تشکیل شده است و کشورهای عضو انجمن متخصصین انفورماتیک اروپا CEPIS (Council of European Professional Informatics Societies) ، از این گواهینامه پشتیبانی کرده و در تمامی کشورها معتبر است.

گواهینامه‌ی کاربری کامپیوتر در اروپا (ECDL) که در سطح بین‌المللی (ICDL) نامیده می‌شود؛ ضامن کسب دانش مفاهیم پایه فناوری اطلاعات و صلاحیت توانایی استفاده از کامپیوتر شخصی و کاربردهای عمومی کامپیوتر برای دارنده‌ی آن است. به بیان دیگر گواهینامه ICDL یک مدرک مورد تأیید و معتبر در جوامع بین‌المللی است؛ بر این اساس جهت استخدام مؤسسه‌ها و مراکز، شرکت‌های دولتی و خصوصی لازم است فرد این گواهینامه را به عنوان ملاک توانایی کار با کامپیوتر یا به عبارتی سواد دیجیتال ارائه دهد که تضمین‌کننده‌ی مهارت لازم در استفاده از کامپیوتر مطابق با سرفصل‌های بین‌المللی می‌باشد.

هدف کلی برنامه ICDL بهبود و پیشرفت در سطوح پایه فناوری اطلاعات و لایه‌های بالاتر از آن در استفاده از کامپیوتر شخصی در سطح بین‌المللی است. استاندارد ICDL با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزار توسعه پیدا کرده و در صورت نیاز به روز می‌شود. نقش این بنیاد، توسعه مفاهیم ICDL و تشویق افراد در یادگیری سواد دیجیتال است. بنیاد جهانی ICDL بر شیوه‌ی آموزش و ارزیابی این الگو در سطح بین‌المللی نظارت دارد.

بنیاد ICDL ماموریت دارد تا زمینه کاربرد تخصصی ICT را فراهم کند و از طریق تولید، ارتقا و ارایه برنامه‌هایی با کیفیت بالا در سراسر جهان، افراد، سازمان‌ها و جوامع را توانمندتر سازد.

اهداف بنیاد جهانی ICDL

1- ترویج و پرورش سواد دیجیتال برای همه؛

2- افزایش سطح دانش فناوری اطلاعات و صلاحیت فنی استفاده از کامپیوترهای شخصی و مهارت‌های عمومی؛

3- افزایش بهره‌وری همه کارمندان و کاربرانی که در کارشان، نیاز به استفاده از کامپیوتر دارند؛

4- ایجاد شرایط استفاده از فناوری اطلاعات در تحقیقات؛

5- بهینه‌سازی بازگشت سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات؛

6- مهیا نمودن شرایط پایه برای این‌که همه مردم، فارغ از نوع تحصیلات و تجربیات قبلی‌شان بتوانند عضو یک جامعه اطلاعاتی باشند.

چشم انداز بنیاد ICDL

بنیاد ICDL ایران سازمانی پیشرو در تامین نیازهای سطوح مختلف جامعه در زمینه سواد الکترونیکی است که خدماتی متعالی را در جهت توسعه جامعه اطلاعاتی در کشور ارائه می دهد.

توصیف چشم انداز:

    پیشرو: : بنیاد ICDL ایران سازمان پیشگام در ارائه خدمات و محصولات مرتبط با سواد الکترونیک در کشور است این سازمان سهم عمده بازار را در دست دارد و محصولاتی متنوع و نوآورانه را به جامعه عرضه می کند .

    پوشش تمام سطوح جامعه: بنیاد ICDL ایران توانسته است در تمامی نقاط کشور و به طور متوازن سواد الکترونیک را توسعه داده و موجب کاهش فاصله دیجیتالی بین نقاط مختلف کشور شود. این بنیاد در اقصی نقاط کشور دارای نمایندگان معتبری است به گونه ای که تمامی اقشار جامعه امکان استفاده از محصولات و خدمات بنیاد را دارند.

    تعالی محصولات و خدمات: : بنیاد ICDL ایران مناسب ترین محصولات و خدمات را با کیفیت برتر، قیمت مناسب و دسترسی آسان در اختیار مشتریان خود قرار می دهد به گونه ای که محصولات و خدمات بنیاد نسبت به رقبا، ارزش به مراتب بیشتری را برای مشتری خلق می کند.

ماموریت بنیاد ICDL

بنیاد ICDL ایران نهادی است که به عنوان نماینده بنیاد جهانی ICDLو زیر مجموعه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است از این رو در تعیین ماموریت این بنیاد لازم است ماموریت بنیاد جهانی ICDL و همچنین سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش مورد نظر قرار گیرد به همین جهت یکی از وظایف اصلی بنیاد ICDL ایران را می توان توسعه مهارت های کامپیوتری افراد جامعه با عنایت به هویت ملی و دینی مردم در جهت توسعه جامعه اطلاعاتی دانست.

از آنجایی که بنیاد ICDL تحت ساختار حاکمیتی وزارت آموزش و پرورش می باشد لذا ماموریتی فراتر از توسعه مهارت کاربری کامپیوتر را می توان برای آن در نظر گرفت در واقع این بنیاد را می توان متولی توسعه سواد سواد دیجیتالی در جامعه تصور نمود.

بیانیه ماموریت

بنیاد ICDL ایران توسعه متوازن سواد دیجیتالی در جامعه را رسالت اصلی خود می داند. بنیاد وظیفه خود می داند با ارائه محصولات با کیفیت برتر زمینه افزایش توانمندی های عموم جامعه را در جهت توسعه جامعه اطلاعاتی در کشور فراهم نماید.

دکمه بازگشت به بالا