عمومیمطالب کسب و کار

معایب جک s5 فیس لیفت

مشخصات فنی جک S5 فیس لیفت + راهنمای خرید لوازم یدکی جک

شاید بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین تغییرات جک S5 در نسخه فیس لیفت این خودرو نسبت به نسخه قدیمی تر آن، که یکی از مزایای خرید جک S5 جدید نیز برشمرده می‌شود ، بهبود عملکرد فنی این خودرو در نسخه جدیدتر است. جایی که پیشرانه این کراس اوور چینی از 2 لیتر به 1.5 لیتر کاهش حجم داشته است! این پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ به سامانه تزریق سوخت مستقیم یا GDI مجهز است که توان تولید 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور را دارد که میتواند از طریق گیربکس شش دنده اتوماتیک دو کلاچه آن را چرخ های جلو ارسال کند.

علیرغم کاهش حجم موتور در S5 فیس لیفت، این خودرو از لحاظ موتوری عملکرد بهتری داشته و شتاب آن نیز افزایش یافته است. حداکثر سرعت جک S5 فیس لیفت جدید، 190 کیلومتر بر ساعت برآورد شده است و میانگین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 8.6 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

مشخصات فنی جک S5 فیس لیفت
 حجم موتور  1499
 استاندارد آلایندگی  یورو 5
 حداکثر قدرت  171 اسب بخار
 حداکثر گشتاور  251 نیوتن متر
 جعبه دنده  شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT
 سیستم فرمان  چرخ دنده شانه ای
 سیستم ترمز  جلو و عقب دیسکی
 سیستم تعلیق  جلو: مک فرسون فنر پیچشی مستقل
عقب: فنر پیچشی چند اتصاله نیمه مستقل
 حجم مخزن سوخت  55 لیتر
 حداکثر سرعت  190 کیلومتر بر ساعت
 طول خودرو  4475 میلی متر
 عرض خودرو  1840 میلی متر
 ارتفاع خودرو 1680 میلی متر
 فاصله دو محور  2645 میلی متر
 وزن خودرو  1505 کیلوگرم

امکانات رفاهی و آپشن‌های جک S5 فیس لیفت

متاسفانه در نسخه جدید جک S5 خبری از آپشن های مورد انتظار اکثر خریداران و رقابت جک با خودروهای به روزتر در بازار خودرو نیست. جک در نسخه فیس لیفت S5 تنها به اضافه کردن کروز کنترل و چراغ های روشنایی روز یا همان دی‌لایت بسنده کرده است که هرچند جای خالی آنها کاملا در این خودرو حس می‌شد و حضورشان را باید به فال نیک گرفت ولی چنین آپشن هایی برای خودرویی به روز، اصلا کافی به نظر نمی‌رسد. بنابرین برای ما و بسیاری از خریدارن خودروی چینی کرمان موتور، این سوال از طراحان جک همچنان باقی است که چرا ویژگی هایی مانند اتوهلد، نسل جدید فناوری چراغ ها و… در نسخه فیس لیفت این خودرو دیده نمی شود؟!

امکانات رفاهی و آپشن‌های جک S5 فیس لیفت
 سانروف
 آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن
 آینه های جانبی تاشونده برقی
 روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو
 چراغ های مه شکن جلو و عقب
 چراغ های عقب LED
 تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو
 چراغ راهنما روی آینه
 دارای تنظیم کننده نور صفحه کیلومتر
 کامپیوتر سفری
 صندلی چرمی
 پوشش چرمی فرمان
 تنظیم ارتفاع صندلی راننده
 تنظیم برقی صندلی راننده
 مموری صندلی راننده
 گرمکن صندلی جلو
 قفل ایمنی کودک
 مجهز به سیستم ISOFIX
 سیستم ضد سرقت
 سیستم ترمز ضد قفل ABS
 سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی HBA
 سیستم توزیع الکترونیکی نیروهای ترمز EBD
 سیستم پایداری الکترونیکی ESC
 سیستم ورود بدون کلید
 کروز کنترل
 سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
 سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC
 ترمز پارک برقی EPB
 کیسه هوا راننده و سرنشین جلو + کیسه هوای جانبی جلو ( چهار عدد )
 سیستم پایش میزان باد تایرها TPMS
 فرمان برقی + SERVOMOTOR
 قابلیت تنظیم غربیلک فرمان در دو جهت
 تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه در ردیف جلو
 سنسور پارک جلو و عقب
 دوربین دنده عقب
 سیستم پخش MP5 با ورودی USB, IPOD , AUX
 بلوتوث و GPS
 دارای شش بلندگو
 کلیدهای مولتی مدیا روی فرمان
 آنتن شیشه ای
 کنسول جلو
 زیر آرنجی صندلی های ردیف عقب
 چراغهای جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل
 سنسور باران
 شیشه های جلو و عقب برقی
 گرمکن شیشه جلو
 چراغ روشنایی در روز DRL
 استارت دکمه ای

بخش ایمنی جک S5 فیس لیفت

همانطور که پیش‌تر گفتیم جک S5 جدید از لحاظ ساختار بدنه تفاوت چندانی با نسخه پیشین ندارد. بنابرین همانند جک S5 که موفق به دریافت 5 ستاره از موسسه ایمنی سنجی C-NCAP چین شده است ، نسخه فیس لیفت جک نیز امنیت قابل قبولی دارد و ایمنی خودرو در وضعیت خوبی به سر می‌برد. از جمله امکانات و تجهیزات ایمنی جک S5 فیس لیفت، میتوان به چهار عدد کیسه‌هوا به علاوه پشت‌سری فعال ، کمربند ایمنی پیش‌کشنده، سیستم‌های ترمز ضدقفل ABS، توزیع نیروی ترمزEBD و ترمز کمکی به‌علاوه سامانه‌های کنترل پایداری و هرزگردی اشاره کرد.

رقبای جک S5 فیس لیفت در بازار خودرو ایران

جک S5 فیس لیفت با توجه به مشخصات فنی و بازه قیمتی اعلام شده اش توسط کرمان موتور، باید در بازار خودروی ایران با خودروهای چینی پرطرفدار دیگری مثل چری تیگو 7 و ام وی ام X55 مدیران خودرو و دیگنیتی پرایم گروه بهمن خودرو به رقابت بپردازد. نقطه ضعف اصلی جک S5 فیس لیفت در مقابل سه رقیب یاد شده، کمبود امکانات رفاهی و ظاهر قدیمی‌تر آن است. البته شاید بتوان گفت که جک S5 جدید از نظر قوای فنی حرف های بیشتری برای گفتن خواهد داشت.

طراحی ظاهری جک S5 فیس لیفت

تنها تفاوت ظاهری جک S5 فیس لیفت با نسخه قدیمی تر این خودرو، در جلوپنجره آن است که به صورت مشکی طراحی شده است و خشونت بیشتری به نمای جلوی جک بخشیده است. چراغ های اصلی در این نسخه تغییری نداشته اند ولی چراغ های مه شکن تغییر کرده اند. نمای جانبی و نمای عقب جک S5 نیز نسبت به نسخه اصلی جک اس 5 ، بدون تغییر مانده است.
طراحی فضای داخلی کابین جک S5 فیس‌لیفت هم نسبت به نسخه اصلی تغییری نداشته است و کابین ارگونومیک و تیره رنگ جک ما و اکثر بینندگان را به یاد محصولات نسل پیشین هیوندای خواهد انداخت. از نظر کارشناسان تندایران این حجم از عدم تغییر و پیشرفت در طراحی خودرو ، یکی از معایب جک S5 فیس لیفت محسوب می‌شود.

قیمت جک S5 فیس لیفت

قیمت جک S5 فیس لیفت توسط کرمان موتور 750 میلیون تومان اعلام شده است و بد نیست بدانید که این افزایش قیمت خودرو نشات گرفته از تغییر پیشرانه دو لیتری توربو شارژ جک، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با پاشش سوخت مستقیم ، تغییر شکل ظاهری سپر ، جلوپنجره و مه شکن جلو ، تغییر رنگ تریم داخلی جک ، اضافه شدن کروز کنترل به آپشن های خودرو به صورت استاندارد و همچنین اضافه شدن چراغ روشنایی روز اشاره کرد.

جمع بندی و کلام آخر

از نظر کارشناسان خودرو تندایران، جک S5 فیس‌لیفت جدید، با طراحی ظاهری قدیمی و نه چندان دلچسب در بازار فعلی خودروی ایران، حتی توان رقابت با محصولات مدرن چینی را هم ندارد! مخصوصا اینکه از نظر قیمتی هم، باید با محصولات به روزتری مانند دیگنیتی بهمن موتور که کراس اووری کوپه و مدرن و جذاب به حساب می‌آید رقابت کند! نظر شما درباره جک S5 فیس لیفت چیست؟ آیا تجربه رانندگی با این کراس اوور چینی را داشته اید؟ نقاط قوت و ضعف جک را در کدام قسمت ها میبینید؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:

m.yelp.com

usedcarsguru.com

دکمه بازگشت به بالا