بین الملل

بولتون در قبال تایوان از بایدن هم افراطی‌تر عمل می‌کند

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا تصمیم اخیر جو بایدن برای افزایش تعداد سربازان آمریکایی مستقر در تایوان را تحسین کرد اما گفت خواستار اقدامات بیشتر واشنگتن در قبال این جزیره شد.

به گزارش نازک نارنجی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا در مصاحبه با جان کاسیماتیدیس، مجری رسانه WABC درباره گزارش ها در خصوص برنامه جدید دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعداد سربازان کشورش در تایوان بیان داشت:  فکر می‌کنم این کار درستی است.

روز پنجشنبه روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرد،‌ دولت واشنگتن در حال برنامه ریزی برای  بیش از چهار برابر کردن تعداد سربازان آمریکایی مستقر در جزیره تایوان بوده و قصد دارد در چارچوب یک برنامه آموزشی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سربازان را در چند ماه آینده به آنجا اعزام کند.

با این حال بولتون که در سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خدمت کرده در این مصاحبه گفت که اگر تصمیم گیری به عهده او بود، حتی نیروها و تجهیزات بیشتری به تایوان می‌فرستاد.

بولتون که به عنوان یک چهره جنگ طلب شهرت دارد گفت: “من چند کشتی نیروی دریایی آمریکا را به بندر بزرگ کائوسیونگ تایوان منتقل می‌کنم و به چینی‌ها نشان می‌دهم که ما قرار است در آنجا باشیم و به تایوانی ها علیه هر گونه حمله احتمالی چین آموزش داده و کمک ‌کنیم. در این مورد هدف پیروز شدن در جنگی که چین آغاز می کند نیست. بلکه هدف در اینجا این است که چین را از انجام آن بازدارد. و باور کنید، ما می توانیم کارهای بیشتری در این راستا انجام دهیم.”

بولتون که همچنین به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل خدمت کرده خاطرنشان کرد که چین از نزدیک تحولات جنگ در اوکراین را رصد می‌کند.

او به کاتسیماتیدیس گفت: “من فکر می کنم که آنها به وضوح به تایوان چشم دارند. آنها رصد می‌کنند که ببینند ما در اوکراین چه کار می‌کنیم تا ارزیابی کنند آیا واقعاً ما می‌توانیم از آن دفاع کنیم و سلاح‌هایی را به اوکراینی‌ها بدهیم تا در سطح کافی از خود دفاع کنند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا