عمومی

اولین رویداد بین المللی «قرآن فرارسانه بشریت» برگزار می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی حاجی ظهر یکشنبه در نشست خبری نخستین رویداد بزرگ «قرآن فرارسانه بشریت» که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار شد، طی سخنانی گفت: تلاش داریم، این رویداد را به صورت بین المللی گزارش کرده و از هنرمندان مختلف با توانمندی‌های گوناگون برای حضور در این رویداد و ارسال آثار دعوت شده است.

دبیر نخستین رویداد بزرگ «قرآن فرارسانه بشریت» افزود: از عزیزان در رشته‌های تصویرگری، گرافیک، موشن؛ پادکست و داستان‌های کوتاه دعوت شده تا این رویداد را با هم رقم بزنیم.

وی گفت: قرآن یک فرارسانه است و صرفاً پیامی را منتقل نکرده بلکه فرآیندی را برای بشریت آغاز کرده که در آن بشریت را به سوی کمال و سعادت هدایت می‌کند، در واقع آنچه قرآن کریم ۱۴۰۰ سال پیش از رسانه تعریف کرده است، آن است، که رسانه ابزار انتقال پیام نیست، بلکه رسانه قدرت حکمرانی است، که از ۱۴۰۰ سال پیش توسط انسان رسانه‌های برتر خلقت توسط نبی مکرم (ص) و اهل بیت (ع) به همه بشریت جاری و ساری شده است.

حاجی با بیان اینکه کلان هدف این رویداد معرفی رسانه تراز انقلاب اسلامی است، گفت: رسانه تراز انقلاب اسلامی مانند خود انقلاب اسلامی که ادبیات منحصر به فردی دارد، چارچوب و قواره منحصر به فردی دارد، که تا امروز نتوانستیم، به آن برسیم، این رسانه نه ساختار است، نه سازمان، نه سخت افزار، نه دوربین و استودیو، بلکه رسانه تراز انقلاب اسلامی یک گفتمان، یک اندیشه و یک طرز فکر است، که تولیدات رسانه‌ای را بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی رقم می‌زند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که «جمهوری اسلامی تداوم حکومت پیامبر (ص) است» گفت: انقلاب اسلامی باید رسانه منحصر به خود را مطرح کند، ما بسیج را به عنوان سیستم نظامی تراز انقلاب اسلامی خلق کردیم، که در دنیا منحصر به فرد و در تراز انقلاب اسلامی است، اما در حوزه رسانه و فرهنگی هنوز نتوانستیم، این امر را محقق کنیم و متکی به رسانه‌های قبلی مانند رسانه ملی و خبرگزاری‌های موجود است.

دبیر نخستین رویداد بزرگ «قرآن فرارسانه بشریت» تاکید کرد: همان گونه که انقلاب اسلامی مبتنی بر قرآن و بعثت رسول اکرم (ص) است، رسانه انقلاب نیز باید بر اساس قرآن شکل بگیرد، این رویداد بگوید، رسانه تراز انقلاب اسلامی باید مبتنی بر قرآن باشد، هدف دیگر این رویداد پاسخ به توهین‌های اخیر به قرآن است، دشمنان ما متوجه شده اند، که رسانه تمدن ساز و جامعه ساز اسلام، قرآن است و لذا نقطه را زده و مطمئنند، اگر قرآن از دایره ارتباطات مسلمانان حذف شود، به هدف خود می رسند، البته قطعاً شکست خواهند خورد.

این مجری تلویزیون و فعال رسانه‌ای گفت: تمام هیمنه رسانه‌ای غرب یارای ایستادن در برابر قرآن را ندارد و باید این گفتمان را با زبان هنر ترویج دهیم، کار رسانه‌ای یک تکلیف قرآنی و یک عبادت الهی در جهت جهاد تبیین است، مخاطبین این رویداد عموم مردم و مجریان آن فعلاً هنرمندان هستند.

حاجی از احتمال حضور چند تن از گرافیست‌های مشهور جهان اسلام در این رویداد خبر داد و گفت: این رویداد نوشته محور نبوده و تصویر محور است و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا آثار منتخب این رویداد حتماً در صداوسیما پخش شود و هنرمندان در تلویزیون دیده شوند، این رویداد کاملاً مردمی است و ما دغدغه مند این فرآیند هستیم.

وی اضافه کرد: این رویداد با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی در تهران برگزار می‌شود، اما مجری این رویداد نیز گروه مردمی «رسا» است، در این رویداد هنرمندان به صورت دعوتی حضور خواهند داشت و هنرمندانی که تلیدات آن‌ها توانایی و تخصصی داشته باشد، دعوت می‌شوند و فراخوان عمومی نیست.

دکمه بازگشت به بالا