فرهنگ و هنرمطالب کسب و کار

نکات مهم برای طراحی کارت پستال و چاپ کارت پستال

آیا می دانید استفاده از کارت پستال ها برای کسب و کار های مختلف چه فایده ای دارند؟ یا اینکه در هنگام طراحی آن ها باید به چه نکاتی توجه کنیم تا کارت پستال با کیفیتی داشت باشیم؟ چاپ کارت پستال از دیرباز در ایام تعطیلات برای هر نوع کسب و کاری مناسب بوده است که موجب جذب مشتریان بیشتر شده و روش تبلیغاتی موثری بوده است.

استفاده از کارت های معمولی برای تبریک شاید تاثیری کوتاه مدت داشته باشند اما اگر می خواهید دارای تاثیر طولانی مدت در ذهن مشتریانتان شوید، بهتر است به فکر طراحی و چاپ کارت پستال هایی باشید که در نوع خود بی نظیر باشند. ما در این مقاله شما را با نکات تهیه بهترین کارت پستال آشنا می کنیم پس با ما همراه باشید.

نکات طراحی یک کارت پستال حرفه ای

اگر قصد دارید یک‌ کارت پستال حرفه ای و خارق العاده متناسب با موضوع خود طراحی کنید باید به نکات مربوط طراحی توجه نمایید که در زیر به آنها اشاره کردیم.

اختصاص زمان برای طراحی کارت پستال

بهتر است وقت لازم را به طراحی کارت پستال ها از همان ابتدا تا انتها اختصاص دهید. طراحی کارت پستال وقت زیادی را از شما نمی گیرد اما بهتر است برای طراحی یک کارت پستال منحصر به فرد و زیبا زمان کافی را اختصاص دهید چون تاثیر شگرفی در جذب مخاطبان شما خواهد داشت.

 از طرفی اگر از مهارت های کافی در زمینه طراحی برخوردار هستید و یا دارای تخصص در زمینه COPYWRITIN می باشید می توانید در مدت زمان کوتاهتری طراحی کنید. هر چند بهتر است خودتان به فکر خلق کردن و طرح ایده ای جدید باشید.

مشخص کردن مخاطبان در هنگام‌ طراحی کارت پستال

بهتر است مخاطبان هدف خود را زمانی که اقدام به طراحی کارت پستال می کنید بشناسید. بسیاری از افراد نمی توانند طرح مناسبی را برای کارت پستال های خود پیشنهاد کنند، در این زمینه اگر با سلایق و طرز فکر مخاطبانتان آشنایی داشته باشید بهتر می توانید تصمیم بگیرید و سپس به صورت جدی اقدام به خلق طرح نمایید و بعدا درتصمیم خود دچار تردید نشوید.

تعیین محلی برای نوشتن در کارت پستال

بهتر است محلی را در کارت پستال برای نوشتن در نظر بگیرید،  اینکه چه طرحی را برای طراحی کارت پستال خود در نظر بگیرید سلیقه ای است و خودتان انتخاب می کنید، اما بهتر است در هنگام طراحی حتما فضایی برای نوشتن هم داشته باشید.

مفهومی مشخص برای کارت پستال

موضوعی که برای کارت پستالتان در نظر گرفته اید بهتر است کاملا مشهود و واضح باشد. حتما کارتی را طراحی کنید که مفهوم آن برای مخاطبانتان قابل درک باشد و اگر در این زمینه دچار شک شده اید می توانید مجددا اقدام به طراحی کنید مثلا اگر کارت پستال بیان گر فصلی از سال باشد مخاطب در اولین لحظه که آن را می بیند این مفهوم باید کاملا به او القا شود.

متناسب با کاربرد عمودی یا افقی طراحی کنید

 طرح بندی هایی که عمودی هستند معمولی تر به نظر می رسند و در این کارت پستال ها ترجیح به داشتن فضایی کارآمد است بیشتر کارت هایی که در قفسه های نمایشگاه ها دیده می شوند دارای طرح عمودی هستند، اما کارت پستال هایی که فرد می خواهد به صورت دستی یا ایمیلی به مشتری تحویل دهد معمولا به صورت افقی طراحی می شوند.

چند نسخه کارت پستال درمورد موضوع طراحی کنید

 بهتر است قبل از این که کارت پستال خود را برای چاپ بفرستید در مورد طراحی آن تحقیقات کافی را انجام داده باشید. طرح ها باید به گونه ای باشند که همگی از یک موضوع پیروی کنند اما زیاد شبیه به هم نباشند. این امر به انتقال مفهوم به صورت عمیق تر به مشتریان کمک خواهد کرد. هنگامی که طراحی کارت تبریک را انجام دادید می توانید برای پیشرفت نسخه های آینده تلاش بیشتری کنید و یا اینکه طرح های دیگرتان را برای سال های بعدی نگه دارید.

در نشان دادن اشخاص در کارت پستال خود حساسیت کافی را به خرج دهید

 بسیار مهم است که شما از چه زمینه ای برای تصاویر خود استفاده کنید، برخی مواقع تصویر خوب است اما کاربردی برای کارت پستال شما ندارد، در برخی مواقع بهتر است از موجودات، حیوانات و اشیا کمتر استفاده کنید، یا اگر قرار است که از تصویر شخصی استفاده کنید مطمئن باشید که مخاطب بتواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

هرگز از طرح های خاص جنسیتی استفاده نکنید

 هنگامی که اقدام به طراحی کارت پستال خود می کنید سعی کنید از موارد جنسیتی در طراحی خود استفاده نکنید این ربطی به سیاست طراحی شما ندارد، بلکه از گمراه کردن مخاطبان شما جلوگیری می کند و اگر تصمیمتان این است که از یک طرح جنسیتی برای کارت خود استفاده کنید بهتر است درک مناسبی از آن برای خود ایجاد کنید.

از یک قالب خاص برای کارت هدیه خود استفاده کنید

 شما به راحتی می توانید یک کارت پستال زیبا طراحی کنید و بهتر است که برای طراحی خود از یک قالب کارت تبریک استفاده کنید. به کار گرفتن الگویی مناسب جهت طراحی موجب می شود که شما بتوانید طرح ها و فرمت های متناسب با نیاز خود را پیدا کنید.

 از تصاویر مذهبی و سیاسی به صورت هم زمان استفاده نکنید

 اگر دقت کرده باشید می بینید که کارت پستال های تعطیلات از آیکون های مذهبی برای طراحی خود استفاده نمی کنند، حتی اگر دقیقا موضوع تعطیلات به دلیل مذهبی باشد. بهتر است که در هنگام طراحی کارت پستال هایی با مضامین مذهبی، این چنین آیکون هایی را حذف نمایید.

بازخورد طراحی

 بهتر است که از مشاوره های افراد نزدیک و دوستانتان در مورد طراحی کارت کمک بگیرد و نیازی نیست که به آن ها بگویید که کارت پستالتان برای چه هدفی طراحی می شود و از آن ها فقط نظر خواهی کنید. با گرفتن نظر و مشورت با سایرین می توانید با قوت قلب و اطمینان بیشتری اقدام به طراحی کارت پستال مورد نظر خود نمایید.

نکات فنی مرتبط با پرینت با کیفیت از کارت پستال:

منظور از کلمه کیفیت در واقع همان رزولیشن کارت است، برای کارت های پستال بهترین رزولیشن 300 DPI است و اگر دارای یک قالب ثابت و بدون تغییر است بهتر است ابعاد آن را تغییر دهید، یا با استفاده از تمپلت ها به صورت حرفه ای  و دانلود آن ها از سایت های مطمئن می توانید به کار خود ادامه دهید. انجام این امور موجب استاندارد شدن قالب شما خواهد شد و باعث می شود که در هنگام پرینت گرفتن و چاپ کارتتان هیچ بخشی از طراحی شما زایل نشود.

برای چاپ کارت پستال از یک کاغذ مناسب و با کیفیت استفاده نمایید زیرا نه تنها زیبایی کارت مهم است بلکه کیفیت جنس کاغذ کارت شما نیز بسیار مهم است.  از کاغذ های قطور و ضخیم استفاده کنید که دارای سطح خوب و شفافی باشند. بهتر است نگران هزینه های بیشتر خود نباشید، چون نتیجه کار مهم است و هرچه کاغذ آن با کیفیت تر باشد طول عمر بیشتری خواهد داشت، در نتیجه برند و نام و نشان شما برای مدت طولانی تری در دست مشتریان باقی خواهد ماند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با قواعد و اصول طراحی یک کارت پستال مناسب و منحصر به فرد آشنا کنیم ارسال کارت پستال ها امری رایج است که در بسیاری از کشور ها صورت می گیرد و برای طراحی آن می توانید از شرکت هایی که در زمینه دیزاین و طراحی دارای افرادی متبحر و خلاق هستند کمک بگیرید تا بتوانید کارت پستالی بی نظیر و منحصر به فرد را طراحی و چاپ نمایید.

چاپ کارت پستال در همچاپ

مجتمع چاپ همچاپ، یکی از بزرگترین مراکز چاپ کارت پستال در ایران می باشد، جهت سفارش چاپ کارت پستال به سایت همچاپ به آدرس hamchap.com مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا