عمومیمطالب کسب و کار

چگونه یک روف گاردن مدرن با چشم اندازی زیبا داشته باشیم؟

طراحی روف گاردن کوچک با توجه به چه معیارهایی صورت می گیرد؟

روف گاردن کوچک قسمت‌های مختلفی دارد. اما تمامی اجزای بام سبزساده و کوچک باید به گونه ای طراحی شوند و کنار یکدیگر قرار بگیرند که بتوان از آن فضا استفاده کرد. بنابراین در طراحی روف گاردن باید یک سری ویژگی‌ها در نظر گرفته شود تا در نهایت یک فضای زیبا و کاربردی ایجاد شود. معیارهای طراحی روف گاردن مدرن ایرانی به شرح موارد زیر هستند:

طراحی فضای سبز

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید نام دیگر روف گاردن، بام سبز است. بنابراین اولین و مهمترین هدف از طراحی روف گاردن ایرانی و اجرای روف گاردن مدرن؛ ایجاد یک فضای سبز است. هر چند کوچک اما طراحی یک فضای سبز در اولویت قرار دارد. چرا که فضای سبز باعث ایجاد یک چشم انداز زیبا در روف گاردن می‌شود.

زیرسازی

بام سبزمدرن و ساده بر روی بام ساختمان اجرا می شود. بنابراین برای طراحی و پیاده سازی هر نوع فضایی خصوصا ساخت روف گاردن مدرن، باید ابتدا به زیر سازی آن توجه کرد. یکی از معیارهای طراحی و پیاده سازی روف گاردن کوچک این است .که به شرایط ساختمان توجه شود. به عنوان مثال آیا طراحی فضای سبز باعث نشت و نفوذ آب به سایر طبقات می شود یا خیر.

ایده ها و طراحی ها

به خرج دادن ایده ها و طراحی های نو از دیگر معیارهای اجرای روف گاردن است. در نظر گرفتن ایده هایی که قرار است برای این فضا پیاده سازی شود.نیازمند ایجاد مقدماتی است که باید قبل از اجرا در نظر گرفته شود.

بهترین ایده ها برای ایجاد چشم انداز زیبا در بام سبز

در بخش قبلی به این موضوع اشاره کردیم که یکی از معیارهای طراحی روف گاردن کوچک، ایده پردازی است. آیا می دانید چطور می توان برای ایجاد این فضا ایده پردازی کرد؟ ایده‌هایی که می‌توان در بام سبز اجرا کرد شامل موارد متعددی می‌شوند. برای ایجاد چشم اندازی زیبا در روف گاردن می توانید از المان ها و عناصر کوچکی استفاده کنید و تاثیر آن را ببینید.

یکی از موثرترین عناصری که در روف گاردن کوچک می توانید اجرا کنید، استفاده از چمن مصنوعی به عنوان پوشش کف است. خصوصا اگر فضای بام سبز به گونه ای باشد که نتوانید به اندازه ای که باید گل و گیاه را در آن بگنجانید، استفاده از چمن مصنوعی گزینه مناسبی است. علاوه بر آن می‌توانید از سایبان‌های چتری استفاده کنید تا فضایی زیبا و خلاقانه به وجود آورید.

جالب ترین ایده ای که می توانید در یک روف‌گاردن پیاده سازی کنید، اجرای دیوار سبز است. به طور مثال در بخشی از فضا که قرار است سایبان چتری قرار دهید.دیوار سبز را نیز اجرا کنید بدین ترتیب فضایی را که برای استراحت آماده کرده اید، به یک چشم انداز زیبا و جذاب تبدیل می شود. از دیگر ایده های خلاقانه برای بام سبز ایرانی این است که شما محیط مخصوص پیاده روی و قدم زدن را به واسطه حاشیه از فضای سبز و فضای استراحت جدا کنید این کار به راحتی قابل انجام است. فقط کافیست تا بین درز کف‌پوش ها را حاشیه بندی کنید.

با توجه به کوچک بودن فضا، استفاده از چه عناصر و المان هایی در محیط بام سبز کوچک مناسب است؟

همان‌طور که می‌دانید روف گاردن  با یک محدودیت بزرگ روبرو است و آن هم فضای محدود برای قرار دادن عناصر و المان های مختلف است. بنابراین شاید بپرسید از چه عناصری باید در این فضا استفاده کرد؟ خوب است تا بدانید بام سبز اساسا یک محیط جذاب با چشم اندازی زیبا برای تفریح و استراحت است. بنابراین طراحی فضا باید پیرو این هدف باشد. شما می توانید بسته به سلیقه و علاقه ای که دارید، از المان‌های مختلف تفریحی برای بام سبزاستفاده کنید.

به عنوان مثال طراحی آلاچیق یا باربیکیو در این فضا بسیار زیبا و مهیج خواهد شد. همچنین بسیاری از افراد از انواع آبنماهای زیبا و کوچک در فضای بام سبز استفاده می‌کنند. بدین ترتیب می توان گفت بام سبز به زیبایی هر چه تمام‌تر اجرا خواهد شد. با توجه به فضایی که در اختیار دارید، می‌توانید از انواع المان‌های زیبا استفاده کنید. فقط باید به اندازه و ابعاد آنها توجه داشته باشید. به طور مثال اگر قصد اجرای آلاچیق را دارید، باید از آلاچیق هایی که ابعاد کوچک‌تری دارند استفاده کنید تا برای اجرای سایر فضاهای دیگر در بام سبز محدودیت نداشته باشید.

هزینه طراحی و پیاده سازی بام سبز کوچک چقدر است؟

در اجرای روف گاردن کوچک یا بام سبز کوچک، قطعا شما هزینه های پایین تری را پیش رو دارید. اما این به عوامل متعددی بستگی دارد. با توجه به ایده پردازی هایی که برای بام سبز مدرن دارید، می توانید به طور تقریبی برآورد هزینه کنید. به عنوان مثال گاهی اوقات ممکن است طراحی بام سبز ایرانی فقط به قرار دادن فضایی برای گل و گیاهان و آلاچیق ختم شود. قطعا این هزینه‌های کمتری را در بر خواهد داشت.

اما در صورتی که بخواهید از سایر فاکتورهایی که چشم انداز زیبایی ایجاد می‌کنند استفاده کنید، قطعا هزینه های بیشتری را باید در نظر بگیرید. قرار دادن نیمکت در بام سبز کوچک، اجرای نورپردازی زیبا، آبنما و… همگی جزو عوامل و فاکتورهایی هستند که در هزینه اجرای بام سبز موثر هستند. به غیر از این موارد شما باید هزینه های مربوط به طراحی فضا را نیز در نظر بگیرید. بهتر است این کار توسط افراد متخصص انجام شود تا رضایت بخشی از نتیجه نهایی حاصل شود.

بهترین زمان برای طراحی و پیاده سازی روف گاردن کوچک چه زمانی است؟

آیا می دانید بهترین زمان برای طراحی و پیاده سازی بام سبز کوچک چه زمانی است؟ لازم است تا بدانید زمانی که قصد نوسازی و یا بازسازی ساختمان را دارید، فرصت مناسبی برای انجام این کار نیست. چرا که اصلی ترین فاکتور در ساخت بام سبز، در نظر گرفتن فضایی برای گل و گیاهان است. در حین ترمیم و بازسازی ساختمان قطعا به گل و گیاهان آسیب زیادی وارد می شود. پس بهتر است پس از پایان ترمیم و بازسازی ساختمان نسبت به طراحی و پیاده سازی روف گاردن کوچک اقدام کنید.

نحوه ساخت روف گاردن

چگونه یک روف گاردن درست کنیم؟ نحوه ساخت روف گاردن مدرن کلاسیک نئوکلاسیک در تهران طراحی و اجرا صفر تا صدر بام سبز در آپارتمان آلاچیق پرگولا گل کاری درخت گرین وال چوب ترمو این یکی از متداول‌ترین سؤالاتی است که برخی از افراد از خود می‌پرسند، شاید شنیده‌اند که شخصی در مورد آنها صحبت می‌کند یا این شانس را داشته‌اند که در سؤالی باشند که برای آنها جذاب به نظر می‌رسد و با توجه به آن تجربیات تصمیم گرفته‌اند که خودشان را بسازند. هر یک از موارد مهم ترین چیز این است که ابتدا مزایای یک روف گاردن را بشناسید ، که می تواند به شما کمک کند در نهایت تصمیم به ایجاد روف گاردن خود بگیرید.

ایجاد یک روف گاردن در یک نگاه یک عملیات نسبتا ساده است که فقط انتخاب و قرار دادن چند گلدان با گیاهان خود و قرار دادن تعدادی شلنگ برای آبیاری، سپس شامل مبلمان، لوازم جانبی، چراغ ها و تمام است، اما متاسفم که به شما بگویم که هیچ چیز دور از واقعیت نیست. برای ساخت روف گاردن، عناصر بسیار مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.

مهم ترین برنامه

شما آماده هستید تا همه چیز مورد نیاز خود را بخرید، اما متوقف شوید، مهم است که ابتدا نوع پوشش گیاهی را که می خواهید به باغ خود اضافه کنید، تجزیه و تحلیل کنید و سپس مناسب ترین گلدان را برای آنها انتخاب کنید، اگر فقط می خواهید تجزیه و تحلیل کنید. نحوه ساخت روف گاردن مدرن گیاهان تزئینی یا سبزی، اینها چند نمونه از گیاهان باغ هستند که می توانید در روف گاردن خود داشته باشید:

در حال حاضر، آنچه انتخاب شده ترکیبی از پوشش گیاهی طبیعی و مصنوعی است، به دلیل هزینه های بالای نگهداری که ممکن است باغ ها نیاز داشته باشند، ما معتقدیم که نسبتی بین 60 درصد پوشش گیاهی طبیعی و 40 درصد مصنوعی می تواند معیار خوبی باشد. اما گاهی فضاها، ساخت و سازها، تاسیسات و غیره. می تواند بر تصمیم گیری تاثیر بگذارد.

مهمترین قدم برای طراحی و ساخت روف گاردن

اولین و مهمترین گامی که باید در نظر بگیرید، مهمترین قدم برای طراحی و ساخت روف گاردن مشورت با یک مهندس ساختمان است، ممکن است تعجب کنید این بهترین شروع برنامه شماست. چرا این یکی از بهترین ایده ها قبل از شروع پروژه شما است؟ زیرا مهندس می تواند به شما بگوید که آیا سقف یا تراس شما شرایط لازم را دارد تا اطمینان حاصل شود که می تواند وزن اضافی را که می خواهید در باغ خود وارد کنید، تحمل کند. مبلمان، تاسیسات الکتریکی، پارتیشن، بتن، تیرآهن، چوب، لوله کشی، مبلمان و غیره. همچنین بسته به مورد از مدیر ساختمان بخواهید در صورت نیاز به مجوز خاصی یا بررسی نوع قرارداد برای منزل خود، برای جلوگیری از بروز مشکل در آینده، از گذاشتن این جزئیات در انتها خودداری کنید.

تأیید دسترسی

برای حمل و نقل مواد، ابزار، خاک و گیاهان به بالا و پایین نیاز به دسترسی آسان به پشت بام دارید. بررسی کنید که روش صحیحی برای حمل همه مواد از دسترسی اصلی به پشت بام دارید، در غیر این صورت ممکن است سردرد باشد و حمل و نقل مواد به زمان بیشتری نسبت به ساخت آن نیاز دارد. نه تنها دسترسی شما و مهمانانتان به روف گاردن، بلکه تمامی افراد تعمیر و نگهداری و ساخت و ساز که به نحوی به دسترسی نیاز دارند را نیز در نظر بگیرید، تجزیه و تحلیل همه این جزئیات و در نظر گرفتن آنها ضروری است.

مواد مقاوم روف گاردن

برای ظروف، گلدان هایی با اندازه بزرگتر مانند گلدان های مستطیلی یا نیم بشکه ای را انتخاب کنید که احتمال خشک شدن و پوسیدگی آنها در آب و هوا یا باد شدن در شرایط باد کمتر است. اگر آنها را در سطح زمین نصب می کنید، سعی کنید حداقل 10 اینچ عمق داشته باشند تا از خاک کافی برای رشد ریشه اطمینان حاصل کنید. نحوه ساخت روف گاردن کلاسیک مواد مقاوم روف گاردن به یاد داشته باشید که ملاحظات بسیار مهمی برای جلوگیری از متداول ترین مشکلات مربوط به روف گاردن از نظر ضد آب بودن و آماده سازی خاک وجود دارد.

چوب های مقاوم روف گاردن

لطفا توجه داشته باشید که همه مواد را نمی توان در خارج استفاده کرد. در مورد چوب، انواع مختلفی وجود دارد که برای فضای باز مناسب هستند، اینها برخی هستند که می توانید بدون مشکل از آنها استفاده کنید. چوب ساج، چوب ترمو ، چوب ترموود، چوب سدر، چوب کاج قرمز، بسته به منطقه یا کشوری که در آن زندگی می کنید، چوب های مقاوم روف گاردن می توانید برخی از آنها را پیدا کنید و برخی دیگر را باید وارداتی خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا