اقتصادی

نصب کنتور هوشمند قسطی شد

بر اساس تبصره 15 لایحه بودجه سال 1402، ستاد ملی گاز ایران و شرکت توانیر از بخش غیردولتی (با اولویت شرکت‌های اپراتور مجازی) موظفند نسبت به ترویج مصرف، برقراری ارتباط و شناسایی و وصول مطالبات مشتریان با اولویت عمده اقدام کنند. مشتریان پرمصرف و همچنین نصب کنتورهای هوشمند. پردازش و دریافت هزینه های مربوطه از مشترکین به صورت اقساطی.

به گزارش نازک نارنجی، بر اساس بند «ز» تبصره 15 لایحه بودجه، شرکت های تولید برق حرارتی دولتی و نیروگاه های منطقه ای موظفند منابع تعیین شده در بودجه مصوب سالانه خود را به شرکت مادر ویژه تولید برق حرارتی واریز کنند. و شرکت توانیر به ترتیب پس از گردش خزانه پرداخت ابطال بدهی یا سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه حرارتی و توسعه شبکه برق دولتی کشور جهت افزایش بهره وری.

همچنین بر اساس همین تبصره، برای کاهش اختلاف تولید و مصرف حامل‌های انرژی، الگوی مصرف بهینه گاز و برق برای اقلیم‌های مختلف کشور بر اساس مساحت زیرساخت‌های ساختمانی در چارچوب استانداردهای استاندارد مصرف انرژی در ساختمان ها، دو ماه پس از ابلاغ این قانون، وزارتخانه های نفت، نیرو، سازمان برنامه و بودجه و سازمان ملی استاندارد ایران تهیه و به تصویب هیات وزیران رسید.

بر اساس بند «ط» تبصره 15، دولت مجاز است نسبت به اصلاح شرکت های برق نیز اقدام کند.

بر اساس بند «ی» این تبصره، برق دریافتی نیروگاه های هسته ای و تجدیدپذیر برخلاف برق دریافتی این واحدها از سایر نیروگاه ها در هیچ نقطه ای از کشور، مشمول حق انتقال نخواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا