علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

پیکرتراشی بدون جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

پیکرتراشی بدون جراحی چیست و آیا امکان پذیر است؟

پیکرتراشی، مجموعه عمل های زیبایی اندام هستند که باعث می شوند اندام ها با یکدیگر تناسب پیدا کرده و فرد در هیچ جای بدن خود چاقی موضعی و عدم تقارن نداشته باشد. این عمل ها گاه با برش و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و گاه تحت بی حسی موضعی انجام می شوند. بنابراین پیکرتراشی بدون جراحی امکان پذیر است که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت؛ بنابراین توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با الوپزشک بهترین کلینیک پیکرتراشی در تهران همراه باشید.

پیکرتراشی بدون جراحی چیست؟

پیکرتراشی بدون جراحی، به روش هایی گفته می شود که برای لاغری موضعی از برش و بیهوشی استفاده نشود. همان طور که می دانید، بهترین روش برای لاغری، انجام ورزش و همچنین رژیم غذایی سالم است که باعث دستیابی به اندام ایده آل می شود. ورزش و رژیم غذایی، دو روش بدون جراحی برای پیکرتراشی هستند که هیچ عارضه ای نیز ندارند؛ اما در مواردی ممکن است که با انجام ورزش و رژیم غذایی سخت، باز هم چربی هایی در زیر پوست باقی مانده و باعث چاقی موضعی در برخی از اندام های فرد شوند.

به نقل از سایت دکتر گویا برای از بین بردن این چربی ها، روش های جراحی زیادی وجود دارد؛ اما ممکن است که فرد به دلایل مختلف نتواند تحت جراحی قرار بگیرد؛ زیرا پیکرتراشی با عمل جراحی تهاجمی است؛ بنابراین اکثریت افراد دوست دارند که تحت عمل های کم تهاجم قرار بگیرند. امروزه عمل های پیکرتراشی بدون جراحی به صورت سرپایی و با عوارض بسیار کم وجود دارند، که بهترین و ماندگارترین نتایج را رقم می زنند.

روش های پیکرتراشی بدون جراحی

پیکرتراشی بدون جراحی، روشی برای از بین بردن چربی های اضافی بدن است که با دستگاه های مخصوص انجام شده و نیازی به برش و بیهوشی ندارد. این دستگاه ها با تاباندن اشعه های مخصوص بر روی چربی و یا فریز کردن چربی، باعث می شوند که چربی ها از بدن خارج شوند. از مهم ترین عمل های پیکرتراشی بدون جراحی، می توان به روش های زیر اشاره کرد:

·        لیپوماتیک

در عمل لیپوماتیک، نیازی به برش و بیهوشی نیست و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. در لیپوماتیک یک سوراخ 2 تا 5 میلی متری بر روی پوست ایجاد می شود. بعد از با وارد کردن کانولا به داخل بدن و امواج ماورابنفش، چربی های اضافی از زیر پوست استخراج می شوند. این عمل برای فرم دهی و زیباسازی اندام های مختلف بدن انجام می شود. باید اشاره کنیم که لیپوماتیک می تواند بر روی شکم، باسن، ساق پا، غبغب، پشت، سینه، گردن و… انجام شود.

·        لیپوست

لیپوست مانند لیپوماتیک بوده؛ اما یک روش جدیدتر برای چربی کشی است. در این روش از دو تکنیک تی ال آ و ویبره، یا همان حرکات رفت و برگشتی استفاده می شود. این تکنیک چربی های اضافی را از بافت جدا کرده و این چربی ها از بدن استخراج می شوند. عمل لیپوست یک روش ایمن بوده و در چند جلسه انجام می شود؛ نیازی به بیهوشی عمومی نداشته و فرد تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد.

·        لیپوساکشن

در روش لیپوساکشن، چربی های اضافی بدن با یک برش کوچک و کانولا که به یک دستگاه مکش متصل است، خارج می شود. در این روش چربی های اضافی در زیر پوست با حرارت سوزانده شده و از بدن استخراج می شوند. لیپوساکشن نیز بر قسمت های مختلف بدن مانند شکم، پاها، پشت، پهلوها، پشت، باسن و گردن قابل انجام است؛ اما تفاوت عمده ای با دو روش قبل دارد. در این روش، چربی های استخراج شده قابل تزریق به سایر اندام های بیمار نیستند؛ همچنین این روش دوره نقاهت طولانی تری دارد.

·        لیپولیزر

در لیپولیزر، همان طور که از اسمش پیداست، از لیزر برای جدا کردن چربی های اضافی زیر پوست استفاده می کنند. لیزر باعث تولید کلاژن و تحریک پوست برای کلاژن سازی می شود؛ بنابراین افتادگی و شلی پوست را نیز از بین خواهد بود. از لیپولیزر برای لاغری موضعی در شکم، پهلوها، ران ها و غبغب استفاده می کنند. این عمل نیز تحت بی حسی موضعی انجام می شود و با ایجاد سوراخ های بسیار ریز، اشعه لیزر چربی ها را کاملا آب کرده و با دستگاه مکش این چربی ها از بدن استخراج می شوند.

·        بادی جت

یکی دیگر از روش های پیکرتراشی بدون جراحی، پیکرتراشی با کمک روش بادی جت است. در این روش از فشار آب برای برداشتن چربی های اضافی استفاده می کنند. آب از نوک یک میله با فشار زیاد به بیرون پرتاب شده و با چربی های بدن برخورد می کند و آنها را تکه تکه می کند. این روش بسیار کم تهاجم با دوره نقاهت بسیار کوتاه است، که برای کاهش چربی های پهلوها، شکم، سینه، ساق پا و گردن استفاده می شود.

·        کرایولیپولیز

کرایولیپولیز که به آن پیکرتراشی سرد نیز گفته می شود، روشی است که در آن از دمای بسیار سرد در حدود منفی 5 درجه استفاده می شود. سلول های چربی در این دما بسیار حساس بوده و می میرند. این روش یک روش بی خطر بوده و دوره نقاهتی ندارد. از این روش پیکرتراشی نیز برای بخش های مختلف بدن استفاده می شود.

·        اولترازد

در روش اولترازد، از امواج هایفو برای چربی سوزی استفاده می شود. این امواج باعث تحریک فیبروپلاست ها و تولید کلاژن می شوند. زمانی که امواج اولتراسوند به چربی های سطحی وارد شوند، می توانند وارد چربی های عمقی شده و آن را به مایع تبدیل کنند؛ سپس این مایع از بدن خارج می شود. این روش به سرعت چربی های اضافی را حذف کرده و برای تمامی نواحی بدن که دارای چربی اضافی هستند، مناسب است.

مزایای عمل پیکرتراشی بدون جراحی

از مزایای عمل پیکرتراشی بدون جراحی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوره نقاهت بسیار کوتاه
  • مدت زمان کوتاه عمل
  • جمع شدن پوست بعد از عمل بدون نیاز به عمل دیگر
  • عوارض بسیار ناچیز
  • و…

عمل پیکرتراشی بدون جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

انجام عمل پیکرتراشی بدون جراحی، برای افرادی که دارای شرایط زیر هستند، مناسب است:

  • افرادی که وزن مناسبی دارند؛ اما از چاقی موضعی رنج می برند.
  • افرادی که بیماری زمینه ای ندارند و تمایلی به انجام جراحی نیز ندارند و می خواهند به صورت سرپایی از شر چربی های اضافی بدن راحت شوند.
  • افرادی که ورزش و رژیم غذایی سالم را در برنامه خود دارند.
  • افرادی که نگران رد بخیه هستند و دوست ندارند در بدنشان جای بخیه وجود داشته باشد.
  • افرادی که دارای سلولیت پوستی هستند و می خواهند با استفاده از دستگاه های لاغری ناهمواری پوستی خود را رفع کنند.

دستگاه های لاغری بدون جراحی

دستگاه های زیادی وجود دارند که برای لاغری موضعی بسیار مفید هستند. از جمله این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کرایولیپولیز
  • کویتیشن
  • Rf
  • اوندا دکا
  • شاک ویو
  • هایفولیپولیزر
  • مزوتراپی
  • اگزیمیا

سخن آخر

پیکرتراشی، شامل عمل های جراحی یا بدون جراحی برای لاغری موضعی است که باعث تناسب و زیبایی اندام فرد می شود.

روش های جراحی، روش هایی هستند که ریسک و هزینه بالایی دارند و ممکن است که بیمار شرایط انجام جراحی را نداشته باشد؛ بنابراین افرادی که از چاقی موضعی رنج می برند و نمی توانند تحت جراحی قرار بگیرند، می توانند یکی از روش های پیکرتراشی بدون جراحی را انتخاب کنند.

روش های زیادی برای پیکرتراشی بدون جراحی و عوارض وجود دارد، که ما در این مقاله به چندین روش پیکرتراشی بدون جراحی اشاره کردیم. در صورتی که در مورد عمل پیکرتراشی به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید، می توانید سایر مقالات ما در این سایت را بخوانید.

سوالات متداول

آیا پیکرتراشی بدون جراحی عوارضی ندارد؟

خیر؛ در حالت کلی در صورتی که پزشک دقت کافی داشته باشد و بیمار نیز مراقبت های لازم را انجام دهد، این عمل ها عوارض چندانی ندارند و ممکن است که فرد با عوارض اندکی روبرو شود که آن هم به مرور زمان از بین خواهد رفت.

پیکرتراشی بدون جراحی برای چه کسانی مناسب است؟

پیکرتراشی بدون جراحی، برای کسانی مناسب است که به وزن ایده آل خود رسیده اند و تنها کمی چربی در زیر پوست آنها جمع شده که با ورزش و رژیم قابل حذف نیست. همچنین افرادی که به دارویی بیهوشی حساسیت دارند یا جراحی برای آنها خطرناک است، بهتر است که از روش های بدون جراحی استفاده کنند.

منبع : رایان کلینیک

دکمه بازگشت به بالا