اقتصادی

پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان مازندران

نازک نارنجی/مازندران نماینده هماهنگی فعالیت های اقتصادی استانداری مازندران از پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت: ارزش تولید واحدهای فناور استان با حمایت مالی بوده است. به خوبی رسید شرایط اما با مجوز پرداخت 300 میلیارد تومان. تومانی دیگر در اختیار نخبگان علمی قرار گرفت.

به گزارش نازک نارنجی، حسن خیریان پور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تولید شرکت های دانش بنیان در مازندران در ابتدای سال برای تحقق شعار سال و حمایت از فناوری به 820 قلم رسید از 588 قلم رسید. شرکت‌های بخش‌های مختلف اقتصادی کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران ۱۳۰ شرکت است که در ابتدای امسال ۹۹ شرکت بود.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده باید تا پایان امسال تعداد شرکت های دانش بنیان در مازندران دو برابر شود، ادامه داد: توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و همکاری دستگاه های اجرایی این شرکت ها بیشترین است. محور مهم و برنامه توسعه اقتصادی مازندران در نیمه دوم سال دوم امسال.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران از پرداخت 500 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان استان از ابتدای سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تعداد تولیدات واحدهای فناور در استان با حمایت مالی است. اکنون شرایط خوبی رسیده است، اما چنین حمایتی تصویب شده است 300 میلیارد تومان دیگر در اختیار نخبگان علمی قرار می گیرد.

خیریان پور یادآور می شود: فعالیت روزافزون شرکت های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال و تنوع بخشی به محصولات نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی به ویژه بانک ها برای ارائه تسهیلات است.

معاون استاندار مازندران تا پایان امسال ایجاد حدود 50 هزار شغل جدید پایدار در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری را هدف و تعهدی برای استان اعلام کرد و خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، حدود 30 درصد از مشاغل جدید پایدار باید برای حمایت از شرکت های دانش بنیان باشد.

ورود شرکت های دانش بنیان به بخش کشاورزی ضروری است

وی ورود جدی شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی را محور اصلی توسعه مازندران عنوان کرد و افزود: در سه ماه گذشته امسال برنامه ای برای ورود شرکت های دانش بنیان به بخش کشاورزی داریم. و در این راستا حدود هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات برای افزایش تولید در بخش کشاورزی متمرکز بر نقش شرکت های دانش بنیان است.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر آمادگی استاندار برای ایجاد مراکز رشد و فناوری در تمام شهرستان های استان، گفت: همه دستگاه های اجرایی باید برای توسعه و رشد اقتصادی هشت درصد استان تلاش کنند و در در گام اول باید تمامی زیرساخت ها برای ورود آسان فراهم شود تا دانش پایه اقتصاد مازندران را ارائه کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا