علمی و پزشکیمطالب کسب و کار

سینوس لیفت دندان برای کاشت ایمپلنت + قیمت سینوس لیفت

جراحی سینوس لیفت چیست؟

جراحی سینوس لیفت دندان که نیاز به مهارت بالای متخصص ایمپلنت دارد، یکی از عملیات های آماده سازی نواحی بدون دندان بوده که آن قسمت را برای کاشت دندان و یا کاشت ایمپلنت دندان قبل و یا بعد از کاشت انجام می دهند. جراحی سینوس لیفت برای بازسازی محل کاشت دندان قبل از ایمپلنت دندان صورت می گیرد.

برای کاشت ایمپلنت دندان نیاز است که استخوان کافی برای قرارگیری پایه های ایمپلنت دندان وجود داشته باشد، نداشتن استخوان و یا ضعف در استخوان فک موجب می شود که دکتر فراز تیموری برای کاشت و بازسازی از لیفت سینوس یا استفاده کند. پس از انجام سینوس لیفت یا لیفت سینوس نیاز است که حدود 4 تا 9 ماه از این جراحی بگذره تا استخوان در فک کاملا جوش بخورد. در نظر داشته باشید که زمان دقیق آن به شرایط بیمار و نحوه تغذیه خود او در طول دوره درمان بستگی دارد.

انواع جراحی و هزینه جراحی سینوس لیفت

با توجه به شرایط بیمار و تشخیص خود انواع جراحی سینوس لیفت را برای بیمار در نظر می گیرد:

جراحی سینوس لیفت بسته

زمانی دکتر فراز تیموری از جراحی سینوس لیفت بسته استفاده می کند که تحلیل استخوان در حالت عمودی دندانی آسیا به حد کمتر از 2 میلیمتر رسیده باشد. در این روش از جراحی متخصص با کمک دریل دندانپزشکی استخوان را تا زیر سینوس سوراخ می کند. پس از انجام این کار نیاز است که پودر استخوان به محل مورد نظر تزریق شود. در این نوع جراحی نیاز به مهارت بالای متخصص وجود دارد تا برخوردی بین ابزار دندانپزشکی و سینوس بیمار صورت نگیرد. چنانچه این برخورد پیش آید احتمال پارگی و پس از آن در ناحیه مورد وجود دارد.جهت اطلاع از قیمت سینوس لیفت لطفا کلیک کنید

از مزایای جراحی سینوس لیفت بسته می توان زمان کوتاه جراحی مثلا در حد یک جلسه، حداقل بودن هزینه جراحی سینوس لیفت و عمل غیر تهاجمی اشاره کرد.

جراحی سینوس لیفت باز

هزینه جراحی سینوس لیفت باز زمانی برای بیمار رقم می خورد که استخوان مورد نیاز حدود 5 سانتی متر باشد. در این حالت نیاز است که برای بیمار جراحی سینوس لیفت باز انجام شود. دکتر فراز تیموری با کمک ابزارهای مدرن دندانپزشکی به بالا بردن غشای سینوس می پردازد. بعد قرارگیری پودر استخوان در جالی خالی، نوبت به غشای مناسب بر روی آن می افتد. در جراحی سینوس لیفت باز متخصص می تواند همزمان عمل کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهد.

از مزایای روش جراحی سینوس لیفت به صورت باز می توان به تشخیص موفقیت عمل در همان روز و افزایش استخوان بدون محدودیت اشاره کرد. هزینه جراحی سینوس لیفت باز در سال 1401 نسبت به هزینه جراحی سینوس لیفت بسته بیشتر می باشد.

مراحل جراحی لیفت سینوس

شروع عمل لیفت سینوس یا با برش دادن بافت لثه در سمت دندان های عقبی می باشد. این بافت به حدی برداشته می شود که استخوان برای دندانپزشک قابل دیدن باشد. در داخل استخوان فک یک روزنه کوچک به شکل و حالت بیضی باز می شود. پس از آن غشای سینوس به آرامی بالا داده خواهد شد.

در مرحله بعدی مواد پیوندی استخوان در داخل فضای خالی قرار داده می شود. براساس شرایط بیمار مقدار استخوان مورد استفاده متفاوت می باشد. بعد از جایگذاری استخوان در موقعیت مورد نظر، لثه بخیه زده می شود. پس از انجام نیاز است که 4 الی 9 ماه به لثه ها فرصت داد و پس از آن کاشت ایمپلنت دندان را انجام داد. هزینه جراحی سینوس لیفت در سال 1401 متفاوت از می باشد و براساس نوع جراحی، تخصص دندانپزشک، ابزارات دندانپزشکی مورد استفاده، نوع ماده بیهوشی و دیگر موارد تعیین می شود.

مراقبت ها و هزینه جراحی سینوس لیفت

همیشه پس از انجام خدمات دندانپزشکی ، متخصص تمام توصیه های لازم را درخصوص مراقبت های اولیه و مداوم به طور مفصل شرح خواهد داد. هر چند طبق نظر دکتر فراز تیموری برای بهبودی کامل پس از انجام لیفت سینوس نیاز است که حدود 4 الی 9 ماه زمان نیاز است اما در این مدت استخوان فک به طور کامل جوش خواهد خورد. برای کاشت ایمپلنت دندان باز نیاز است که مطمئن شوید که به طور کامل جوش خورده است.

در برخی شرایط نیاز است کاشت ایمپلنت دندان همزمان با سینوس لیفت انجام شود در این شرایط شاید اندگی خونریزی و درد پیش آید اما این یک امر طبیعی می باشد. پس از انجام سینوس لیفت نیاز است که تا حدود از عطسه کردن خودداری شود. همین امر سبب می شود که تا اتمام دوران آلرژی خود برای سینوس لیفت اقدام نکنید.

برای مرطوب نگه داشتن بینی نیاز است از اسپری سالین بینی کمک گرفته شود و برای پیشگیری از عفونت دندان ها و دهان از دهان شویه های تجویز شده دکتر فراز تیموری استفاده شود. برای کاهش ورم و درد می توانید پس از انجام سینوس لیفت از کیسه آب سرد بر روی ناحیه جراحی کمک بگیرید. در صورتی که تا یک هفته هنوز ورم داشتید بهتر است این شرایط را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. در صورتی که عفونت سینوس را احساس کردید با هماهنگی پزشک معالج خود خوردن آنتی بیوتیک را شروع نمایید.

هزینه جراحی سینوس همانند برای افراد مختلف و در شرایط مختلف با هم متفاوت است. زمانی می توان هزینه انجام این کار در سال 1401 را تعیین کرد که فرد مورد نظر توسط پزشک معاینه شود و با مشورت پزشک روش درمان او تعیین گردد. در این صورت میتوان هزینه جراحی سینوس لیفت را برای او تعیین کرد.

عوامل تاثیر گذار در هزینه سینوس لیفت در سال 1401

از جمله مهم ترین مسائلی که بر روی هزینه سینوس لیفت و موثر هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع جراحی سینوس لیفت که برای فرد استفاده می شود

همان طور که در بخش های قبلی شرح دادیم، سینوس لیفت با روش های مختلفی انجام می شود و به صورت باز و بسته انجام می گردد. روشی که برای سینوس لیفت به کار می رود، در هزینه انجام آن موثر است و میتوان باعث کاهش و یا افزایش هزینه مورد نظر گردد.

مراقب های بعد از سینوس لیفت

در صورتی که دندانپزشک برای مراق0بت های بعد از سینوس لیفت دارو های مخصوصی را تجویز کند، تهیه این دارو ها می تواند باعث افزایش هزینه سینوس لیفت شود و در هزینه غیر مستقیم آن تاثیر بگذارد.

وضعیت بیمار

وضعیت بیمار و وخامت حال او اگر به صورتی باشد که زحمت دندانپزشک را برای جراحی سینوس لیفت بیشتر کند، ممکن است که هزینه جراحی سینوس لیفت افزایش پیدا کند.

دستمزد دندانپزشک و تخصص و مهارت او

دندانپزشکان بر اساس مهارت و تجربه ای که دارند، هزینه های مختلفی را از بیمار دریافت می کنند و دستمزد آنها با هم متفاوت است. به همین علت دستمزد پزشک می تواند هزینه جراحی را افزایش دهد اما با این وجود توصیه مابه شما این است که برای جراحی سینوس لیفت به مراکز معتبر مراجعه کنید و زیر نظر دندانپزشکان متخصص این کار را انجام دهید.

هزینه ای که مربوط به کلینیک دندانپزشکی می باشد

کلینیک هایی دندانپزشکی دارای موقعیت های مختلفی هستند و برخی از آنها بر اساس امکانات و موقعیت جغرافیایی که در آن واقع شده اند، درصد بیشتری را از بیمار برای انجام امور مختلف دریافت می کنند.

بیمه درمانی

بیمه خدمات درمانی که خوشبختانه امروزه برای امور دندانپزشکی قابل استفاده است می تواند باعث کاهش هزینه دندانپزشکی شود. اما نوع بیمه مورد استفاده در میزان کاهش هزینه موثر است زیرا برخی از آنها درصد هزینه بیشتری را در اختیار بیمار قرار می دهد و برخی دیگر هزینه کمتری را ارائه می دهد.

آیا هزینه لیفت جراحی لیفت سینوس در سال 1401 با سال های دیگر متفاوت است؟

هزینه های مربوط به امور درمانی همانند همه ساله در ایران توسط سازمان بهداشت تغییر پیدا می کنند و تعرفه های جدیدی برای آنها در نظر گرفته می شود. همچنین از آن گذشته تورم در ایران بر روی هزینه امور مختلف درمانی موثر است و نرخ ارز و دلار نیز به این اوضاع دامن می زند و باعث افزایش هزینه می شود.

به همین دلیل تا کنون هر سال هزینه های خدمات درمانی در سال های جدید افزایش پیدا کرده و هزینه جراحی سینوس لیفت نیز در سال 1401 مسلما از سال 1401 بیشتر خواهد بود.

سوالات متداول شما

اگر قصد کاشت دندان دارید و در مورد هزینه جراحی سینوس لیفت تحقیق کرده‌اید، احتمالا با سوالاتی روبرو شده‌اید. به همین دلیل در ادامه تعدادی از سوالات پرتکرار شما را مطرح کرده و پاسخ آنها را ارائه داده‌ایم.

آیا هزینه جراحی سینوس لیفت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال های قبل افزایش داشته است؟

بله به دلیل افزایش قیمت مواد مصرفی و تجهیزات قیمت جراحی سینوس لیفت هم نسبت به سال قبل بیشتر شده است. به همین دلیل برای اطلاع از قیمت‌های جدید باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

آیا برای کاهش هزینه جایگزینی برای جراحی سینوس لیفت وجود دارد؟

جایگزینی برای این جراحی وجود ندارد. برخی از افراد به دلیل ترس از جراحی یا برای کاهش هزینه از ایمپلنت‌های کوتاه استفاده می‌کنند. طول این ایمپلنت‌ها کمتر از ده میلی‌متر است و به‌اندازه ایمپلنت‌های استاندارد دوام ندارند. به همین دلیل بهتر است برای کاهش هزینه این روش را انتخاب نکنید.

آیا لازم است جراحی سینوس لیفت را انجام دهم؟

اگر حجم و تراکم استخوان فک بالا کم باشد، نمی‌توان ایمپلنت را نصب کرد. در این شرایط جراحی سینوس لیفت ضروری بوده و حتما باید در مرحله اول کاشت دندان انجام شود. حدود ۴ تا ۶ ماه بعد از این جراحی می‌توان کاشت ایمپلنت را انجام داد.

آیا قیمت جراحی سینوس لیفت اپن با کلوز فرق دارد؟

بله جراحی سینوس لیفت باز پیچیدگی بیشتری داشته و برای افرادی که حجم زیادی از استخوان را ازدست‌داده‌اند، انجام می‌شود. به همین دلیل دستمزد دندانپزشک بیشتر شده و مواد استخوانی بیشتری مصرف می‌شود.

چگونه می توان قیمت جراحی سینوس لیفت را کاهش داد؟

اگر میزان استخوان ازدست‌رفته کم باشد، می‌توانید با تکنیک جراحی سینوس لیفت بسته هزینه خود را کاهش دهید. به‌هیچ‌وجه برای کاهش هزینه‌های خود ایمپلنت دندان را به دندانپزشک غیرحرفه‌ای یا افراد غیرمتخصص نسپارید. این کار علاوه بر ایجاد عوارض جدی هزینه‌های شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دندانپزشک

هزینه جراحی سینوس لیفت به تکنیک جراحی، مقدار مواد استخوانی و تجربه دندانپزشک بستگی دارد. این جراحی به دو روش سینوس لیفت باز و بسته انجام می‌شود. تکنیک اپن پیچیدگی‌های بیشتری داشته و برای افرادی که مقدار زیادی از استخوان فک بالا را ازدست‌داده‌اند، مناسب است. این روش نسبت به تکنیک کلوز قیمت بیشتری دارد. هرچه مقدار مواد استخوانی برای پرکردن حفره فک بالا بیشتر باشد، قیمت جراحی سینوس لیفت هم افزایش پیدا می‌کند.

اگر قصد کاشت دندان را دارید و باید قبل از آن جراحی سینوس لیفت انجام دهید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این جراحی با دندانپزشک مشاوره داشته باشید. برای ارتباط با بهترین دندانپزشک از سایت دکتر آرش غفوری اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا