معرفی افزونه یوآست سئو
معرفي افزونه Yoast براي SEO سايت + لینک دانلود
معرفي افزونه Yoast براي سئو و بهینه سازی وبسایت
کلمهی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد.افزونه yoast seo برای راه اندازی وبسایت شما ضروری است. واقعیت این است که پلاگین یوست سئو به شما در بهینه سازی وب سایت تان در موتورهای جستجو کمک می کند. این افزونه یکی از محبوب ترین افزونه ها می باشد. اصلا نیازی نیست دانش کد نویسی داشته باشید بلکه فقط کافی است آن ها را نصب کنید. این افزونه با نصب بیش از 4 میلیون بار بالاترین محبوبیت را دارد. افزونه yoast به کاربران این امکان را می دهد تا محتوای وبسایت خود را سئو کنند.
این افزونه تمام نکات سئو را در صفحات داخلی سایت شما بررسی و شناسایی می کند و راهنمای کامل و جامعی برای شما خواهد بود. افزونه های سئو کمک میکند تا جزئیات و تنظیمات بسیاری که میتواند به بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند، از چشمتان دور نماند ونتایج جستجوی گوگل به خوبی Index شده و بازدید از سایت شما را به طور کاملا محسوسی بالا ببرد.
امکانات این افزونه شامل موارد زیر است:
- قابلیت بررسی خوانایی مطالب
- ارائه توضیحات و راهنمایی های کامل در خصوص بهینه سازی مطالب
- امکان به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه های اجتماعی
- کنترل کامل بر روی طراحی سایت
- قابلیت اعمال تنظیمات روی META TAG و META DESCRIPTION
- تمرکز بالا بر روی کلمات کلیدی
- پشتیبانی از زبان فارسی
- ویرایش و بهینه سازی فایل هایtxt
- قابلیت معرفی و متصل کردن سایت به گوگل و سایر موتور های جست و جو
- قابلیت ساخت نقشه سایت
- بهبود RSS و تنظیم کردن فایل ها
- استفاده اسان
- نمایش پیشنهادات
یکی از مهم ترین دلایلی که باعث پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما میشود داشتن سئو بالا در گوگل هست، سئو بالا سایت شما را در اولویت قرار داده و کاربران با جست و جوی کلمات کلیدی مستقیما به وب¬سایت شما راهنمایی می شوند این موضوع به شما کمک می کنه یک سایت حرفه ای داشته باشید.
بدون نصب افزونه های سئو سایت شما هیچوقت به آن ورودی گوگل دلخواه شما نخواهد رسید. چون بدون نصب این افزونه ها META TAG های مورد نیاز سئو در سایت شما پیدا نخواهد شد.
دارای دو تا نسخه می باشد که شامل نسخه رایگان و yoast seo premium است.
ما دربخش معرفی افزونه وردپرس سایت سعی داریم تا بهترین افزونه ها و کاربردی ترین آن ها را به شما معرفی کنیم. پس حتما به بخش معرفی افزونه وردپرس مراجعه کنید.
امکانات افزونه Yoaet seo premium:
- ایجاد خطا و تغییر مسیردر صفحه ۴۰۴ نداشته باشید.
- عدم وجود باکس تبلیغات
- قابلیت استفاده از کلمات کلیدی هم معنی یا مترادف( چندین کلمه کلیدی متمرکز)
- قابلیت قرار دادن پیش نمایش وب سایت در شبکه های مجازی(پیش نمایش اجتماعی)
- قابلیت آنالیز بهبود خوانده شدن متن
- بهبود سریع در موتور های جستجو
- ماژول های Redirect
- ابزار لینک داخلی و لینک دادن به مطالب مرتبط درون نوشته
- ایجاد نقشه سایت
- لینک دادن به چند منبع خارجی
- استفاده از تگهای heading (H1 تا H6)
- استفاده Bold کردن برخی کلمات کلیدی
- قرار دادن توضیحات META
- بار گذاری تصاویر و بهینه کردن تصاویر
ماژول Redirect: زمانی که شما وب سایتی راه اندازی می کنید ممکن است احتیاج پیدا کنید که صفحاتی رو پاک ، جابجا یا URL آن را تغییر دهید زمانی که شما URL های قدیمی را به درستی به URL های جدید redirect نکنید مشکلات بزرگی برای شما به وجود میاد . شما با استفاده از ماژول Redirect این مشکلات را حل می نمایید.
ایجاد نقشه سایت: نقشه سایت را بصورت خودکار ساخته و با خیالی راحت به کار خود ادامه دهید زیرا تمامی کارها بصورت خودکار (دارای تنظیمات) انجام میشود و شما کار سختی نخواهید داشت.
اگر بخواهید صفحه شما در ارتباط با لغات کلیدی خاصی رتبه بندی گردد، شما نیاز به نوشتن حداقل 300 کلمه در رابطه با موضوع مورد نظر دارید.
اما اگر می خواهید از نوشتن این تعداد لغات اجتناب کنید، باید ریسک در نظر گرفتن صفحه شما به عنوان محتوای کوتاه توسط گوگل را بپذیرید.
موتور های جست و جو جایگاه کلمات کلیدی را بررسی میکنند، هرچقدر کلمه در ابتدای جمله باشد به نظر تاثیر بیشتری روی سئوی عنوان خواهد داشت افراد نتایج جست و جو را بررسی میکنند ، کلمات ابتدایی را زودتر می بینند. اگر کلید واژه های شما در ابتدای عنوان مشخص باشد احتمال بیشتری دارد تا سایت یا صفحه شما در گوگل کلیک بخورد. یک توضیح چند گانه که شامل کلمات کلیدی است را اضافه کنید.
کاربران در زمان جستجو در گوگل ، این توضیحات را خواهند دید، پس تلاش کنید که این توضیح را جذاب طرح کنید تا مخاطب بر روی آن کلیک کند.
شما میخواهید از ابتدا موضوع صفحه شما واضح و روشن باشد، بنابراین کلمات کلیدی خود را از ابتدا وارد نمایید به منظور خلق تجربه ای بهتر برای کاربران، از تصویر استفاده کنید. از کلمات کلیدی در بخش متن ALT استفاده کنید تا گوگل قادر به یافتن رابطه بین تصویر و کلمات کلیدی باشد.
به منظور ایجاد یک ساختار مناسب برای وب سایت خود، با صفحات مرتبط با وب سایت خود لینک ایجاد کنید. این کار سبب نگه داشتن بازدید کنندگان در وب سایت شما می شود و اطلاعات زمینه ای بیشتری را در اختیار آن ها قرار می دهد.
استفاده از عنوان ها و زیر عنوان هایی که کاربران آن ها را سریع تر مرور می کنند و عنوان ها به شما کمک می کنند تا موضوعات را دسته بندی کنید.
یوست سئو، صفحه ای از یک کتاب نیست، بلکه شامل اطلاعاتی برای شماست تا آن را نظیر بسیاری از صفحات آنلاین دیگر پردازش کنید.برای هر عنوان شما می توانید از متغییر ها برای تولید قالب کلی استفاده کنید.
منظور ما از متغییر ها همان پارامترهایی هستندکه وقتی از آنها در قالب کلی استفاده می کنید برای هر مطلب تغییر می کنند مثلا وقتی در قالب کلی عنوان متغیر titleاستفاده می کنید، برای عنوان سئوی هر مطلب، عنوان مطلب را که در ویرایش مقاله نوشته شده است استفاده می کند.
طول پاراگراف فهمیدن پاراگراف های طولانی در یک مقاله آنلاین برای خوانندگان دشوار است، زیرا که آن ها خود را در بین کلمات گم می کنند.
قطعات کوتاه تر در متن، ساده تر پردازش می شوند اگر کلمه کلیدی که در آدرس مطالب استفاده میشوند وجود داشته باشد به دلیل بولد شدن کلمه کلیدی در ادرس سایت که در نتایج جستجو نمایش داده میشه شانس بیشتری خواهید داشت.
قرار دادن توضیحات META: این توضیحات زمانی کاربردی تر می شود که شامل کلید واژه جست و جو شده باشند ، گوگل ان ها را بررسی و برجسته می کند و به کاربران نمایش می دهد.
بعد از نصب افزونه yoast seo احتمالا به جعبه متا برخورد کردید. این جعبه یکی از پرکاربردترین ابزار می باشد. جعبه متا این امکان را می دهد که محتوای وبسایت خود را از نظر خوانایی تجزیه و تحلیل نمایید و تنظیمات لازم را برای عملکرد سایت در گوگل و شبکه های اجتماعی اعمال کنیم.
این جعبه دارای سه بخش است:
- a) این امکان را برای ما فرآهم می کند که قابلیتهای، پیش نمایش بخشی از مقاله (Snippet (Preview، آنالیز قابلیت خواندن (Readability analysis)، تمرکز بر کلمه کلیدی (Focus keyphrase) و ساختار محتوایی (Cornerstone content) را تنظیم کنیم.
- b) این امکان را برای ما ایجاد میکند، که به تنظیمات اضافیتری برای رسانههای اجتماعی دسترسی پیدا کنیم.
- c) امکان دسترسی به گزینهها و تنظیمات پیشرفته را خواهیم داشت.
.شما می توانید افزونه رنک مث را از اینجا دانلود کنید و برای خرید نسخه پریمیم این افزونه از اینجا اقدام کنید
از اینکه این مقاله را مطالعه کردید از شما متشکریم. امیدواریم توانسته باشیم به شما در مورد این افزونه کمک کرده باشیم. در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید در بخش کامنت ها و نظرات با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
افزونه یواست سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ معرفی و آموزش افزونه Yoast SEO
افزونه یواست سئو چیست؟ – یکی از ابزارهای مفید برای سئو سایتهای وردپرسی افزونه یوست سئو میباشد. این افزونه در بهینهسازی محتوا به شما کمک میکند. همچنین اقداماتی که برای بهبود سئو سایت مهم هستند را برای شما راحتتر میکند. با آموزش افزونه Yoast SEO قصد داریم استفاده از این ابزار محبوب را ببرای شما راحتتر کنیم.
این مقاله جزء مقالات دوره رایگان آموزش سئو میباشد که بصورت فصلبندیشده روی سایت قرار گرفته است. در این مقاله میخواهیم بدانیم کاربرد افزونه Yoast SEO چیست و ویژگیهای خوب و بد آنرا بشناسیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
افزونه یواست سئو چیست؟
یواست سئو چیست؟ سیستم مدیریت محتوای وردپرس تعداد زیادی افزونه ارائه کرده است. این افزونهها برای کاربردهای مختلف بهینه شدهاند و تعداد آنها بسیار زیاد است. ممکن است برای یک کاربرد خاص چند ده افزونه و یا بیش از صد افزونه بتوان پیدا کرد. برای کمک به سئو سایت نیز افزونههایی طراحی شده که معروفترین آنها یوست سئو میباشد. Yoast SEO یک افزونه محبوب وردپرسی است که برای کمک به وبمسترها در جهت بهینهسازی سایتهای وردپرسی برای موتورهای جستجو طراحی شده است.
برای اینکه در کار با این افزونه راحت باشید اول باید بدانید ویژگیهای یواست سئو چیست. ما این ویژگیها را در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد. همچنین با آموزش افزونه Yoast SEO نحوه استفاده از این ویژگیها را نیز خواهیم گفت.
آموزش افزونه Yoast SEO – ویژگیها و کاربردهای یواست سئو چیست؟
ویژگیهای کلیدی افزونه یواست سئو چیست؟ افزونههای وردپرسی زیادی برای سئو سایت طراحی شدهاند. اما یوست سئو (Yoast Seo) بین آنها محبوبترین است. این افزونه ویژگیها و قابلیتهایی دارد که باعث محبوبیت و تمایز آن شده است. با هم این ویژگیها را بررسی میکنیم و نحوه استفاده از هرکدام را بیان میکنیم.
افزونه یوست دو چراغ دارد که هرکدام شامل رنگها قرمز، نارنجی و سبز میباشد. قرمز نامطلوب بودن و سبز مطلوب بودن و نارنجی حد متوسط را نشان میدهد. در آموزش افزونه Yoast SEO همچنین خواهیم گفت که هر چراغ متعلق به چه بخشی است. هرچه سعی کنیم محتوای بهینهتری ارائه دهیم رنگ چراغها نیز بیشتر به سمت سبز خواهد رفت.
خوب حال ببینیم کاربردها و ویژگیهای افزونه یواست سئو چیست.
بهینهسازی پست و صفحه
این ویژگی، بخش اساسی افزونه Yoast Seo میباشد.
یوست باعث راحتی در نوشتن تگهای عنوان و توضیحات در پستها و صفحات وردپرس میشود:
پیش نمایش در گوگل
در این بخش پیش نمایش لینک سایت شما در صفحات نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود که به آن پیشنمایش قطعه یا Snippet Preview میگویند. یعنی میتوانید ظاهر لینکی که در صفحه نتایج نمایش داده میشود را تغییر دهید. توضیحات متا اضافه کنید، نامک و عنوان را تغییر دهید و …. . توضیحات متا بسیار مهم است. ظاهر لینک مهم است. سعی کنید این بخش را حتما ویرایش کنید. چون روی نرخ کلیک شما تاثیر خواهد داشت.
در واقع، قالبهای زیادی در وردپرس به شما این امکان را میدهند که عناوین و توضیحات متا را در ویرایشگر پست یا صفحه خود بنویسید.
اما نکته قشنگ یوست این است که همه اطلاعات متا، حتی زمانیکه تصمیم به عوض کردن قالب میگیرید، صحیح و سالم میمانند و تغییری روی آنها ایجاد نمیشود.
مشکلات
یوست مشکلات مربوط به سئو را که پیدا میکند داخل داشبورد وردپرس برای شما نمایش میدهد.
همانطور که در تصویر بالا میبینید، یوست هیچ مشکلی در رابطه با سئو (Seo Issues) در سایت پیدا نکرده است.
اما به هر مسالهای که برخورد کند به شما گزارش ارائه میدهد.
پیشنمایشهای شبکههای اجتماعی (Social Cards)
تنظیم شمایلهایی برای رسانههای اجتماعی ممکن است بسیار دشوار باشد.
با همه اینها، وقتی صحبت از محدودیت کاراکتر و سایز تصویر میشود، هر شبکه اجتماعی (مانند توئیتر و فیسبوک) قوانین و خواستههای خود را دارد.
وارد بخش Yoast Social Cards شوید.
این ویژگی به شما اجازه میدهد که پیشنمایشهای شبکههای اجتماعی داخل ویرایشگر وردپرس خود درست کنید. این کارتها در واقع شکلی از نمایش مختصر یک پست در شبکه اجتماعی هستند که میتوان برای اشتراک گذاری پست در شبکههای اجتماعی از آنها استفاده کرد.
از این امکان در بعضی سایتها برای ساخت Social Cardها استفاده میشود. و معمولا باعث زیبایی محتوایی که افراد از آن سایتها در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند میشود.
و اگر افزونه یواست سئو خود را به نسخه پولی ارتقا دهید، میتوانید حتی قبل از به اشتراکگذاشتن محتوایتان توسط افراد در شبکههای اجتماعی، پیشنمایشی از آنرا ببینید.
بهینهسازی محتوا
این ویژگی که کاربرد اصلی افزونه یوست محسوب میشود، خود به چند بخش مختلف تقسیم میشود:
خوانایی (Readability)
این بخش در سطح خواندن محتوا به شما کمک میکند (و نکاتی را به شما ارائه میدهد که بتوانید نوشتن خود را تقویت کنید). مثلا اگر ما محتوایی بنویسیم که پاراگرافهای طولانی دارد کاربر از خواندن آن خسته خواهد شد. خوانایی محتوا شامل مسائلی میشود که باعث میشود کاربر راحتتر بتواند مطلب را مطالعه و درک کند. جملات کوتاه و قابل فهم و روان، پاراگرافهای کوتاه، تفکیک مطلب به بخشهای مختلف با تیتر های مختلف، همه اینها به افزایش خوانایی مطلب کمک میکند.
بخش خوانایی در افزونه یوست سئو نیز این موارد را به ما یادآوری میکند. یکی از چراغهای یوست مربوط به بخش خوانایی است. در کنار خوانایی یک علامت فلش مانند وجود دارد که کلیک آن باعث باز شدن نوار و نمایش جزئیات بیشتر میشود. اگر ایرادی از نظر خوانایی در محتوا وجود داشته باشد در این بخش به شما نمایش داده خواهد شد.
مثلا ایرادهایی که خیلی بزرگ هستند با رنگ قرمز و ایرادات کم اهمیتتر که میتوانند راحت بهبود یابند با رنگ نارنجی نشان داده میشوند. همچنین نکاتی با چراغ سبز رنگ نیز بعنوان نقاط قوت محتوا برای شما نمایش داده خواهد شد.
میتوانید از این نکات برای بهینهکردن محتوا استفاده کنید. هدف شما باید بهینه کردن باشد، نه صرفا گرفتن چراغ سبز. در مجموع با توجه به تمام ایرادات و نقاط قوت محتوا، افزونه یوست یک چراغ برای خوانایی مطلب شما در نظر میگیرد.
عبارت کلیدی کانونی (Focus Keyphrase) و عبارات کلیدی مرتبط
در این بخش شما یک کلمه کلیدی اصلی به یوست معرفی میکنید. و افزونه به شما کمک میکند تا محتوای خود را برای آن عبارت بهینه کنید. شاید بعضی افراد این ویژگی را زیاد دوست نداشته باشند.
چرا؟
چون به نظر میرسد فاکتورهایی که در نظر میگیرد بسیار قدیمی هستند، تا حدی که شاید امروزه در سئو اهمیتی نداشته باشند (مثل چگالی کلمه کلیدی).
و بسیاری از افراد تازهکار به سختی تلاش میکنند تا تمام چراغهای Yoast Seo را سبز کنند. حتی اگر تکرار زیاد یک کلمه کلیدی بجای بهبود سئو، باعث آسیب رساندن به آن شود. تکرار زیاد کلمات کلیدی را Keyword Stuffing میگویند که از نظر گوگل خوشایند نیست و امتیاز منفی برای سئو بهمراه دارد.
با این حال، این ویژگی، توصیههای واقعا مفیدی هم دارد. مثلا، یوست به شما کمک میکند بفهمید آیا پست یا صفحه شما URL سئوپسندی دارد یا خیر. همچنین بجز کلمه کلیدی اصلی امکان تعریف کردن چند کلمه کلیدی مرتبط یا مترادف نیز وجود دارد.
پس اگر مواردی مانند طول عبارت کلیدی یا چگالی کلمه کلیدی را در نظر نگیریم میتوان گفت این ویژگی واقعا مفید است.
چراغ دوم افزونه یواست سئو چیست؟ این چراغ متعلق به سئو میباشد. برای نمایش رنگ این چراغ، افزونه Yoast SEO کلمات کلیدی و پیش نمایش گوگل را در نظر میگیرد.
مانند بخش قبل برای هر عبارت کلیدی نکاتی ارائه میشود که هر نکته نیز دارای یک چراغ رنگی است. برای بهبود محتوا این نکات را مطالعه نمایید. و تلاش نکنید حتما و حتما چراغها سبز شوند. بلکه نکاتی که از نظر خودتان منطقی هستند را تصحیح کنید. در اینصورت تا حد زیادی چراغهای یواست نیز به سمت سبز شدن خواهند رفت.
محتوای بنیادی
این یک ویژگی جدید در یوست است که اجازه میدهد به Yoast بگویید: “این بخشی از بهترین محتوایی است که تا کنون منتشر کردهایم”.
بعدا وقتی که پستهای جدیدی منتشر میکنید، یوست سئو بررسی میکند تا مطمئن شود که لینکسازی داخلی از آن پستهای جدید به پست بنیادین انجام گرفته باشد.
ابزارهای وبمستر در یواست سئو چیست؟
میتوانید از این ویژگی برای تصدیق حساب کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) استفاده کنید.
پیشرفته
در این بخش میتوانید تگ نوایندکس (Noindex) را به صفحات و پستها اضافه کنید و تگهای Canonical بسازید.
حتی میتوانید تنظیمات فایل Robot.Txt خود را تغییر دهید.
لینکسازی داخلی
این یک ویژگی Yoast Premium (افزونه پولی یوست) است که لینکسازی داخلی را کمی راحتتر میکند.
تفاوت نسخه رایگان و نسخه پولی افزونه یواست سئو چیست؟ مثل نسخه پولی و رایگان هر ابزار دیگری، نسخه پولی این افزونه نیز امکانات کاملی دارد. در حالیکه نسخه رایگان آن امکانات کمتری را شامل میشود.
این ویژگی چطور کار میکند: ابتدا، یک پست بلاگ بنویسید (همانطور که همیشه مینویسید). بعد از این کار، یواست سئو صفحه شما را اسکن میکند و کلمات و عباراتی را که میتوان از آنها به سایر محتواهای سایت لینک داد را پیدا میکند.
بینش یا Insight
بخش جالبی است که آماری از تکرار کلمات مختلف به شما ارائه میدهد. عباراتی که بیشترین تکرار را دارند بهمراه تعداد تکرارشان در اینجا برای شما نمایش داده میشود.
نقشه سایت
Yoast یک منبع قابل اعتماد برای ساخت نقشه سایت برای بسیاری از افراد به شمار میآید.
بله، تعداد زیادی افزونه مستقل در بازار وجود دارند که میتوانند یک نقشه سایت XML برای شما تولید کنند.
اما چرا باید افزونه دیگری برای انجام این کار نصب کرد، وقتی که Yoast Seo به همان خوبی (اگر نگوییم بهتر) این کار را انجام میدهد؟
ظاهر جستجو
در این بخش میتوانید بسیاری از تنظیمات سایت وردپرسی خود را تغییر دهید.
General: اجازه میدهد انتخاب کنید که به چه شکلی عنوان صفحه از نام سایت جدا شود.
همچنین میتوانید تنظیمات سئوی صفحه اصلی خود را از این صفحه انجام دهید.
Conten types: اجازه میدهد تنظیمات پیشفرض را برای تمام صفحات و پستهای سایت وردپرسی خود انجام دهید. مثلا میتوانید تمام پستهای خود را نوایندکس کنید.
طبقهبندیها (Taxonomies): برای برچسبها و صفحات دستهبندی وردپرسی، قوانینی تعیین میکند.
آرشیو (Archive): برای صفحات نویسنده قوانینی تعیین میکند. البته پیشنهاد ما این است که صفحات نویسنده نداشته باشید.
Bredcrambs: کمک میکند تا پیمایش برای سایتتان درست کنید.
RSS Feed: تنظیماتی برای RSS Feed بلاگ شما (RSS Feed ها اخبار جدید سایت را نمایش میدهند).
ابزارها
در این قسمت میتوانید اطلاعات سئو خود را بصورت گروهی Import یا Export کنید و یا روی صفحات سایت خود بصورت گروهی ویرایش انجام دهید.
جمعبندی
در آموزش افزونه Yoast SEO گفتیم که یواست سئو چیست، چه امکاناتی دارد و چگونه میتوان از آنها استفاده کرد. این ابزار محبوبترین افزونه سئو در سایتهای وردپرسی است. زیرا آمار و ارقامی ارائه میدهد که کار ما را در روند اجرای سئو سایت راحتتر کند.
اگر از این افزونه استفاده میکنید حتما سعی کنید کاربر را در نظر بگیرید. این افزونه مفید و کاربردی است. اما متاسفانه بعضی از دوستان تولیدکننده محتوا فقط سعی در سبز کردن چراغهای Yoast دارند. در این صورت ممکن است اشتباهاتی مانند بهینهسازی بیش از حد، افزودن بیش از حد کلمه کلیدی و این قبیل اشتباهات رخ دهد.
توصیه ما این است که توان خود را روی این بگذارید که یک محتوای مناسب نیاز و هدف جستجوی کاربر بنویسید. تصاویر خوبی استفاده کنید. مطلب خود را از نظر صحت و درستی و علمی بودن بررسی کنید. از منابع خوب استفاده نمایید. و در نهایت نیز سعی نکنید به زوv کلمات کلیدی را داخل متن جاساز کنید.