عمومی

آشنایی با 11 نهال گردو با سودآوری بالا

روش کاشت نهال گردو با سود مناسب

کاشت نهال گردو یکی از پرسود ترین و مناسب ترین تصمیم ها در باغ داری میباشد. بی شک محبوبیت این نهال به دلیل طعم لذیذ و مقوی بودن میوه این نهال میباشد. باید توجه داشت که نهال گردو از ارقام مختلفی تشکیل شده که هر کدام برای یک شرایط آب و هوایی و خاک مناسب است. گردو بیشتر در مرکز و غرب ایران کاشته میشود.

انتخاب نهال گردو

قبل از اینکه اقدام به خرید نهال گردو کنید حتما بررسی کنید که آیا این نهال میتواند در منطقه رشد مناسب داشته باشد، آیا باردهی مناسبی در منطقه دارد. در مرحله بعد باید نمونه ای کاشته شود که از نظر مقاومت و سازگاری بیشترین حد را داشته باشد. امروزه ارقام اصلاح شده بسیاری در بازار موجود هستن، این ارقام با شکل ظاهری مناسب و زیبا موجود هستن ولی از نظر طعم و چربی کیفیت نهال های اصیل و بومی را ندارند.

شرایط کاشت نهال گردو

کاشت نهال گردو با توجه به تمامی مواردی که گفته شد بسیار محبوب و پرطرفدارتر شده، با ورود نهال های اصلاح شده ای که به آنها اشاره شد و باردهی را سریع تر کرده است انواع گوناگونی جهت کاشت در دسترس است. شرایط کاشت بصورت کلی یکسان است ولی از نظر شرایط نگهداری و مراقبت تفاوت هایی دارند که با بررسی های بیشتر میتوان به نتایج مطلوب رسید.

مشخصات نهال گردو تویسرکان

نهال گردو تویسرکان یکی از نهال های محبوب میباشد، شهر تویسرکان که نامی آشنا در زمینه گردو میباشد از نظر کشت گردو مرکز گردوی ایران است. گردوی تویسرکان از ارقامی است که بومی کشور ایران میباشد.این نهال دارای گردوهایی با مغز 50 درصد است که همین مورد دلیل محبوبیت ان است. میوه این نهال با چربی بالا و مغز درشت بسیار با کیفیت است.

نهال گردو دماوند

نهال گردو دماوند برای اولین بار در منطقه دماوند تهران کاشته شد. از آن جهت که این نهال کیفیت بالایی داشت امروزه در بیشتر مناطق کشور کاشته میشود. دلیل سازگاری بالا با اکثر نقاط کشور بومی بودن این رقم میباشد.

خرید نهال گردو مراغه

خرید نهال گردو مراغه سازگاری بالایی با مناطق مختلف کشور ما دارد دلیل آن هم بومی بودن آن میباشد. این نهال به دلیل زود بازده بودن و میزان باردهی بالایی که دارد از نهال های برتر میباشد. این نهال برای اولین بار در شهر مراغه در استان آذربایجان غربی شکل گرفته. ذکر این نکته جالب است که شهرستان مراغه بعد از تویسرکان دومین شهر از نظر تولید گردو می باشد. این نهال از نظر طول عمر اقتصادی بسیار بلند مدت و طولانی می باشد.

آشنایی با نهال گردو پکان آمریکایی

خرید و انتخاب نهال گردو مانند دیگر انواع نهال هایی که وجود دارند نیاز به بررسی شرایط مختلف دارند، نهال گردو پکان آمریکایی از جمله نهال هایی است که طرفداران بسیاری دارد. توجه داشته باشید که خرید یک نهال با کیفیت در ابتدای کار میتواند تضمین کیفیت نهایی را همراه خود داشته باشد.

خرید نهال گردوی ژنوتیپ

یکی از انواع خاص که نهال گردو ژنوتیپ است و بومی کشور خودمان می باشد که دارای کیفیت مناسب است. میتوان نهال گردو ژنوتیپ را با بالاترین سطح کیفیت از نهالستان های معتبر خریداری کرد. بهتر است خرید نهال را از مجموعه ها و نهالستان هایی انجام دهیم که دارای گواهی سلامت محصولات میباشند.

راهنمایی خرید نهال گردو فرانکت

نهال گردو فرانکت از انواع ارقامی است که از نظر باردهی میزان بالایی دارند. باردهی نهال گردو فرانکت تقریبا 60% بیشتر از دیگر نهال های گردو میباش. اگرتصمیم گرفته اید که باغ گردو احداث کنید و  نیاز خرید نهال دارید خرید نهال گردو از نهالستان اکین نهال از مواردی میباشد که به شما این اطمینان را میدهد که در نهایت کیفیت میوه را تضمین کنید.

خرید نهال گردو کاغذی

نهال گردو کاغذی که بیشتر مردم آن را با نام گردوی پوست کاغذی نیز میشناسند، این رقم از محبوبیت بالایی در بین مردو برخوردار است. دلیل این محبوبیت کیفیت بالای مغز این گردواست. این گردو علاوه بر اینکه با داشتن پوست نازک و شکننده طرفدارانی زیادی دارد به دلیل اینکه به راحتی مغز از پوست جدا میشود.

بررسی نهال گردوی خوشه ای

یکی از گونه شاخص و پرفروش در کشور نهال گردوی خوشه ای میباشد. نهال گردوی خوشه ای به دلیل پربار بودن بسیار سود دهی بالایی دارد. شما با خرید نهال گردو از نهالستان اکین نهال این اطمینان را به شما میدهد که مجموعه ای از نهال های سالم و کیفیت بالا را داشته باشید. میوه نهال گردو خوشه ای به شکل بیضی می باشد.

نهال گردو اسرائیلی

خرید نهال گردو اسراییلی از این جهت بسیار محبوب است که بازدهی زود هنگام و باردهی بالای سالیانه دارد. یکی از بهترین سرمایه گذاری کاشت نهال گردو اسرائیلی می باشد. در زمان خرید حتما به شرایطی همچون نوع مقابله با آفات و آبیاری مناسب باید دقت شود. میوه نهال گردو اسرائیلی گرد مایل به بیضی می باشد.

 نهال گردو چندلر

نهال گردو چندلر یک نهال با میزان باردهی بالا میباشد، این نهال از نظر سرعت باردهی جز نهال های زود بازده است و کیفیت مغز آن نیز بالا میباشد. با خرید نهال گردو چندلر این  اطمینان خاطر را دارید  که یک سرمایه گذاری عالی داشته اید. قبل از خرید نهال گردو چندلر باید با مشخصات اصلی  و شرایط محیطی کاشت نهال گردو چندلر آشنایی کامل داشته و آگاهی داشته باشید.

راهنمایی خرید نهال گردو فرنور

از انواع نهال هایی که میتوان از آن بعنوان نهال های شاخص در باغ داری و کشاورزی نام برد نهال گردو فرنور میباشد. باید این نکته را بدانید که مغز گردو نهال گردوی فرنور یکی از مرغوب ترین انواغ مغز گردو می باشد. قبل از اقدام به کاشت نهال گردوی فرنور بهتر است با مشخصات این نهال آشنا شویم. نهال گردو فرنور دارای گردو با اندازه های متوسط میباشد.

چرا کاشت نهال سود بالایی دارد؟

کاشت نهال گردو از این رو صرفه اقتصادی بالایی دارد که چون فروش محصول ان از قبل تضمین شده است. گردو محصولی است که در تمام نقاط جهان طرفداران بسیاری دارد. گردو از جمله آجیل هایی است که از قیمت بالایی برخوردار میباشند.

گردو از نظر نگهداری و انبار داری بسیار راحت می باشد و نیاز به محیط خاصی ندارد، طول عمر آن بعد از چیدن طولانی است.

دکمه بازگشت به بالا