عمومی

CRM در بانکداری چیست؟

در بانکداری، همانند سایر زمینه ها مانند خرده فروشی یا تجارت، CRM به مدیریت ارتباط با مشتری کمک می کند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در بانکداری به بانک ها کمک می کند تا مشتریان را مدیریت کرده و سریعاً نرم افزار های مناسب را برای درک بهتر نیازهای آنها ارائه دهند. CRM مزایای خاص بسیاری در امور بانکی دارد.

مزایای CRM در بانکداری چیست؟

  • فروش بیشتر
  • افزایش تبدیل سرنخ
  • شخصی سازی سفر مشتری
  • افزایش بهره وری
  • ارتباطات کارآمد تر
  • پیگیری اطلاعات بین دپارتمانی
  • خدمات بهتر
  • تجربه مشتری بهبود یافته
  • افزایش وفاداری مشتری
  • افزایش فروش

به طور متوسط ​​، بانک های تجاری ۱۵ برابر بیشتر از وام دهندگان مصرفی وام می دهند. اگر می خواهید این حساب های کسب و کار بزرگ را برنده شوید، مخاطرات زیادی وجود دارد و برای شروع کار به یک CRM عالی نیاز دارید.

افزایش تبدیل سرنخ

چند بار فقط برای ارائه خدمات جدید به آنها مراجعه کرده اید، اما فقط شخص دیگری غیر از بانک خود آن را مدیریت کرده تا نیازهای آنها را پیدا کند؟ شاید مشتری املاک و مستغلات به دلیل تلاش برای تولید در یک ساختمان تازه خریداری شده، نیاز به پیدا کردن و اجاره تجهیزات اضافی داشته باشند. اگر بانک شما هر دو سرویس را ارائه می دهد، منطقی است که به دنبال این فرصت جدید بروید، درست است؟

مخصوصاً وقتی می دانید که با هر فروش موفقیت آمیز زیر کمربند متقابل، شانس فروش محصول یا خدمات اضافی به مشتری افزایش می یابد. درصد آن را ثابت می کند: برای مشتریان جدید از پنج تا ۲۰ درصد و برای مشتریان فعلی ۶۰ تا ۷۰ درصد خواهید داشت.

استفاده از CRM در امور بانکی تعاملات عمیق تر و خاص تری با مشتری را فراهم می کند. با استفاده از فناوری بانکداری CRM، هر بخش می تواند به اطلاعات یکسان در تمام پروفایل های مشتری دسترسی داشته باشد، درعین حال برای ایجاد خدمات اضافی، عوامل جداگانه ایجاد می کند.

کارمندان می توانند مشخصات مشتری غنی را که از داده های بازاریابی، فروش و خدمات گردآوری شده است، شناسایی کنند تا فرصت های جدید برای تبدیل پتانسیل را شناسایی کنند. آنها مجبور نخواهند بود که هر بار که از یک قیف پیشرو بین بخشی می آیند شروع کنند، بنابراین یک تجربه بی عیب و نقص و شخصی برای مشتری و یک فرایند تبدیل انعطاف پذیر برای شما ایجاد می کنند.

شخصی سازی سفر مشتری

حفظ مشتری مهم است، اما شما برای ادامه رشد بانک خود به یک مشتری ثابت جدید نیاز دارید. چگونه آنها را پیدا می کنید؟ بهترین راه برای رسیدن به آنها چیست؟ چگونه می توانید بازاریابی خود را بهبود ببخشید؟ CRM برای خدمات مالی می تواند به پاسخگویی به همه این سوالات کمک کند، بنابراین می توانید یک جریان ثابت از پتانسیل های جدید و آماده را برای کسب و کار خود فراهم کنید.

در حالی که جذب تعداد زیادی مشتری بسیار عالی است، پیگیری و ردیابی هر مشتری برای کارمندان شما طاقت فرسا است. اما چگونه می توانید کمپین های تبلیغاتی هدفمند و موفقی ایجاد کنید بدون اینکه بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و آنها چه می خواهند؟

خوب .. شما نمی توانید شما تا آنجا که ممکن است به اطلاعات نیاز دارید، اما بدون سازماندهی مناسب قادر به دیدن روندها نخواهید بود. CRM بانکی عالی به شما امکان می دهد گزارش ها و نمایش های گرافیکی از نقاط کلیدی داده ها و روندها را ایجاد کنید، به اشتراک گذاشتن با تیم خود، مدیریت استراتژی بازاریابی خود و مشتریان خود را همیشه راضی نگه دارید.

با نرم افزار مدیریت ارتبا با مشتری پارس ویتایگر می توانید همه مواردی را که باید درباره هر مشتری بدانید مشاهده کنید. نمی دانید چگونه می توانید کمپین ماه گذشته رسانه های اجتماعی را دنبال کنید؟ کدام یک از وب سایت های شما بیشتر جلب توجه می کند؟ چه کسی در مورد شما صحبت می کند و آنها چه می گویند؟ همه چیز آنجاست.

نرم افزار CRM یک بانک می تواند به ردیابی رفتار مشتری و پیش بینی نیازها کمک کند، و سپس به طور خودکار پیشنهادهایی در مورد چگونگی پاسخگویی بانک به این نیازها با یک پیشنهاد محصول مناسب ارسال می کند.

افزایش بهره وری

حدود 8 از 10 (۷۹ درصد) از کل پتانسیل بازاریابی هرگز به فروش تبدیل نمی شود. باورنکردنی است، نه؟ فرض کنیم شما یک تیم فروش کامل دارید. به طور متوسط​​، اگر فروش اعتباری خود را ۲۹ درصد افزایش دهید و ۵.۶ برابر حقوق خود سود کسب کنید، آیا یک بانکدار اضافی استخدام می کنید؟ هیچ ایده ای وجود ندارد.

اگر می توانستید به جای استخدام نتیجه جدید با نرم افزار های فناوری این نتایج را بدست آورید؟ می توانید این کار را انجام دهید زیرا این دقیقاً همان کاری است که CRM برای خدمات مالی می تواند برای بانک شما انجام دهد. CRM ها با به حداقل رساندن کارهای تکراری اداری، ساده سازی پیشنهادها و به موقع نگه داشتن تیم فروش خود با فقط چند کلیک، به کاهش هزینه ها کمک می کنند. با فناوری مناسب، بانکداران می توانند با تعداد حساب کمتر و حساب بیشتری کار کنند.

ارتباطات کارآمدتر

رسانه های اجتماعی بازاریابی ایمیلی، ترافیک وب سایت، موتورهای جستجو، بازاریابی فاصله زیادی با تبلیغات روزنامه و بیلبوردها دارد.

تغییر دیجیتال این مزیت را دارد که به بانک ها امکان می دهد با هزینه تبلیغات کمتری به مشاغل بیشتری دسترسی پیدا کنند. وابستگی به این فناوری مشکلات آن را نیز آشکار می کند. گفتگوها درباره نام تجاری شما سریعتر از هر زمان دیگری و در ملا عام اتفاق می افتد و مشتری عصبانی می تواند با تنها چند کلیک به اعتبار برند شما آسیب برساند.

از آنجا که مشتریان دو برابر تجربه های خوب در مورد تجربه های بد صحبت می کنند، اگر نمی توانید نرم افزار پیدا کنید، هر لحضه می توانید به کابوس روابط عمومی نگاه کنید. نرم افزار crm می تواند به شما کمک کند وب را برای مکالمه درباره برند و محصولات خود دنبال کنید.

پیگیری اطلاعات بین دپارتمانی

امروزه بازاریابی حوزه ای است که بر اساس اطلاعات بنا شده است. اما پسندیدن، کلیک و بازدید تنها اطلاعاتی نیست که می تواند به بهبود بازاریابی شما کمک کند. باید بدانید که چقدر از این رفتارها منجر به فروش موفقیت آمیز می شود.

وقتی مشتریان بالقوه با بانکداران شما صحبت می کنند، بزرگترین نگرانی آنها چیست و آیا بهتر است برای فروش در بازاریابی خود به مشاغل اصلی خود مراجعه کنید؟ چه بخشهایی از فرآیند اعتبار مشتری را دچار مشکل می کند یا مانع از طرفدار شدن بانک شما می شود؟

CRM مناسب می تواند داده های چندین بخش را ردیابی کند، بنابراین تماس با خدمات مشتری یا حساب از دست رفته فرصتی است تا مشتریان بالقوه را آماده کنید تا قبل از صحبت در مورد بانک، با شما عاشق بانکداری شوند.

خدمات بهتر

سپرده های تلفن همراه با فناوری بانکی مناسب، هشدارهای کلاهبرداری، اظهارات غیر مستند، مکالمه با خدمات مشتری و غیره را چک کنید. شما می توانید چنین خدماتی را ارائه دهید. شما هم اکنون می توانید بسیاری از این خدمات دیجیتالی را ارائه دهید. به این فکر کنید که اگر با یک CRM عالی جفت شوید که می تواند تمام تعاملات مشتری شما را ردیابی کند، چه کاری می توانید انجام دهید.

تجربه مشتری بهبود یافته

استفاده از CRM کلید حفظ رضایت مشتری است. حتی اگر بانک شما فقط چند ده محصول مختلف داشته باشد، خدمات مشتری شما به پاسخگویی به سوالات و حل سریع مشکلات بدون تحویل مشتری از بخشی به بخش دیگر بستگی دارد. با یک CRM بانکی خوب می توانید به راحتی همه بخش ها را در یک صفحه نگه دارید و به سرعت به هر مشتری نرم افزار ارائه دهید.

افزایش وفاداری مشتری

آزمون واقعی ارزش شما برای مشتریان چقدر است؟ حفظ مشتری از طریق خدمات مشتری.

در حالی که فروش و عرضه به موقع محصولات بر اساس نیاز مشتری از اهمیت برخوردار است، ۷۶ درصد از مصرف کنندگان می گویند خدمات مشتری عامل اصلی در ارزیابی یک برند است. سرویس عالی بخشی از قیف فروش است که بازده بیشتری را به مشتریان شما تضمین می کند. چگونه CRM می تواند کمک کند؟ با دسترسی به پروفایل های مشتری غنی فقط با چند کلیک.

مشاغلی وجود دارد که مشتریان شما در آن کار می کنند، بنابراین هر وقت با نماینده جدید صحبت می کنید، آنها با درخواست از آنها برای تکرار مشکلات خود یا تاریخ مشتری، صبر و شکیبایی شما را بیشتر می کنند و وقت شما را تلف می کنند.

در عوض، در صورت نیاز مشتری به کمک، می توانید هر تیکت خدمات، خرید و اطلاعات را بلافاصله تحویل بگیرید، بنابراین می توانید برای صرفه جویی در روز بیرون بروید.

وقتی از نرم افزار CRM برای شخصی سازی پاسخ خود استفاده می کنید، می توانید مسائل را به فرصت هایی برای افزایش وفاداری و رضایت تبدیل کنید

نتیجه

نرم افزار های CRM دیگر محدود به خرده فروشی نیستند. برعکس، آنها برای هر موسسه ای که قبلا کالا یا خدمات ارائه می دهد مهم هستند. وقتی نوبت به کار می رسد، بانک های تجاری مشکلی مهم با مشتریان خود دارند: بانکداری اکنون جهانی است که توسط مشتری اداره می شود.

بانکهایی که نیازهای فردی مشتریان خود را به بهترین وجه درک کرده و به آنها پاسخ دهند، موفق خواهند شد و کسانی که هنوز از یادداشت های چسبنده برای ردیابی حساب استفاده می کنند سهم بازار خود را از دست می دهند و کمرنگ می شوند. تصویب CRM بانک برای خدمت به مشتریان شما در هر نقطه از قیف فروش مهم است، بنابراین از این کار عقب نمانید.

دکمه بازگشت به بالا