عمومیمطالب کسب و کار

سرور اختصاصی چیست؟

میزبانی سرور اختصاصی به این معنی است که وب‌سایت یا نرم‌افزار شما روی سروری که فقط برای شما اختصاص داده شده است، میزبانی می‌شود. یک سرور اختصاصی به کسب‌وکار شما این امکان را می‌دهد تا یک محیط IT با حجم کار بهینه راه‌اندازی کنید و کنترل کاملی بر تنظیمات میزبانی داشته باشید. این سرورهای تک مشتری از هر نظر نسبت به میزبانی‌های اشتراکی ارتقاء یافته هستند و پیشرفت‌های قابل توجه در عملکرد، قابلیت اطمینان، مقیاس‌پذیری و امنیت داشته‌اند. با توجه به مطالب گفته‌شده دیتاسنترهای این سرورها می‌تواند داخل یا خارج از ایران قرار داشته باشد. اگر data center یک سرور اختصاصی در ایران قرار داشته باشد به آن سرور اختصاصی ایران می‌گویند. در ادامه به مزایای استفاده از سرورهای اختصاصی ایران روی سایت‌های فروش بلیط می‌پردازیم.

مزیت استفاده از سرور اختصاصی ایران روی سایت‌های فروش بلیط

برخلاف سرورهای اشتراکی، سرورهای اختصاصی ایران شما را مجبور نمی‌کند که منابع را با سایر سازمان‌ها، وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها یا کاربران به اشتراک بگذارید. به عنوان یک مشتری، شما استفاده انحصاری از منابع سرور را دارید، از جمله:

  • فضای دیسک؛
  • میزان استفاده از پردازنده؛
  • پهنای باند؛
  • RAM.

از آنجایی که کل سرور در اختیار شماست، تمام خطرات و مسائل مهم میزبانی اشتراکی از بین می‌رود. این موارد عبارتند از:

  • تراکم شبکه؛
  • مشتری دیگری که منابع را می‌خورد و عملیات IT شما را کند می‌کند.
  • زمان بارگذاری ضعیف در ساعات اوج استفاده یا ترافیک؛
  • Occasional crashes؛
  • مشتری که اسکریپت بدی را اجرا می‌کند که فرآیندهای شما را کند کرده یا تهدیدات امنیتی را به وجود می‌آورد.
  • Frequent downtime.

سایت‌های فروش بلیط از جمله وب‌سایت‌ها با تقاضای بالا و استفاده گسترده کاربران است که باید برای رضایت مشتریان، افزایش حضور کاربران در سایت، افزایش فروش و آسودگی خاطر مشتریان موارد زیادی را در وب‌سایت‌های‌شان رعایت کنند. یکی از مهم‌ترین موارد تاثیرگذار در سایت‌های فروش بلیط، انتخاب مناسب سرور است. همان‌طور که در بالا به برتری سرورهای اختصاصی ایران نسبت به سرورهای اشتراکی اشاره شد، سرور اختصاصی گزینه‌ای ایده‌آل برای وب‌سایت‌های فروش بلیط خواهد بود.

سرعت بارگذاری سریع

سرعت وب‌سایت یکی از عوامل کلیدی SEO است که گوگل برای تعیین رتبه موتور جستجو از آن استفاده می‌کند؛ بنابراین، یک وب‌سایت سریع به افزایش کسب‌وکار شما در نتایج جستجو کمک می‌کند. در حال حاضر، صفحه یک در گوگل در ۱.۱۹ ثانیه بارگیری می‌شود، در حالی که نتایج صفحه دو در ۱.۲۹ ثانیه بارگیری خواهند شد. موثرترین راه برای یک وب‌سایت فروش بلیط برای دستیابی به این سرعت بارگذاری سریع، تکیه بر یک سرور اختصاصی است. سرعت میزبانی اختصاصی همچنین شما را قادر می‌سازد تا بدون زمان بارگذاری طولانی، ویژگی‌های سفارشی بیشتری را به وب‌سایت خود (استریم ویدئو، MP3، انیمیشن‌ها و غیره) اضافه کنید.

سفارشی‌سازی سرور

شما می‌توانید در هر حالی کنترل کاملی بر محیط میزبانی خود داشته و مشخصات سخت‌افزاری را بر اساس موارد استفاده خود تنظیم کنید. این گزینه در هنگام استفاده از سرور اشتراکی وجود ندارد. همچنین می‌توانید نرم‌افزار سرور را سفارشی کنید که به شما امکانات زیر را ارائه می‌دهد:

  • در هر سیستم عامل می‌توانید ابزار و برنامه‌ای را که نیاز دارید، نصب کنید.
  • سرور را طوری پیکربندی کنید که نیازهای مورد استفاده شما را برآورده کند.
  • در هر سیستم کنترل منابع را راه‌اندازی و استفاده کنید.
  • اقدامات امنیتی ایده‌آل و پشتیبان‌گیری از داده‌ها را به کار بگیرید.
  • نحوه تعامل کاربران با سرور را کنترل کنید.

علاوه بر انعطاف‌پذیری سخت‌افزار و دسترسی ریشه به سرور، می‌توانید یک ادمین وب را فعال کنید تا به هر زبانی که ترجیح می‌دهد، اسکریپت‌نویسی انجام دهد. همان‌طور که نیازهای شما تکامل می‌یابد، انعطاف‌پذیری سرور شما را قادر می‌سازد تا با افزودن اجزا و قابلیت‌های جدید، تغییراتی در تنظیمات میزبانی ایجاد کنید.

مقرون به‌صرفه‌بودن

اگر بودجه لازم برای یک اتاق سرور داخلی یا دستگاه‌های مورد نیاز برای مکان‌یابی را ندارید، اجاره سرور یک راه بسیار مقرون به صرفه برای اطمینان از مزایای سرور اختصاصی است. شما می‌توانید با اجتناب از هزینه‌های اولیه برای تجهیزات، در پول خود صرفه‌جویی کنید و بازگشت سرمایه کلی خود را افزایش دهید.

سرورهای ابری و اشتراکی ممکن است ارزان‌تر باشند؛ اما، یک سرور اختصاصی از نظر منابع و تعداد کاربرانی که می‌توانید بدون مشکل به آن‌ها خدمت کنید، بسیار بیشتر خواهد بود.

امنیت برتر

میزبانی اختصاصی معمولاً برای هر شرکتی با نیازهای امنیتی بالا گزینه ارجح است. اتکا به یک سرور اختصاصی اکثر مشکلات امنیتی هاست اشتراکی را از بین می‌برد، مانند:

  • ابتلا به بدافزار یا ویروس؛
  • از دست دادن دسترسی به داده‌ها یا از کار افتادگی به دلیل تجربه حمله DDoS مشتری دیگر؛
  • فعالیت مخرب یا تصادفی سایر مشتری‌ها که بر سایت یا برنامه شما تأثیر می‌گذارد.

اقدامات داخلی ارائه‌دهنده نیز به سطوح بالای امنیتی کمک می‌کند. این قابلیت‌ها معمولاً شامل محافظت بالاتر در برابر حملات امنیت سایبری و نظارت بر سرور در زمان واقعی است.

منبع: سایت دانا نیوز

دکمه بازگشت به بالا