«پزشکیان » را شتابزده قضاوت نکنیم

تنویر به موقع افکار عمومی و پیشگیری از تبدیل شدن نقدها به خط تخریب، محتاج واکنش سریع گروه کار مربوطه در دولت است. پس، باید به دکتر پزشکیان، فرصت لازم را بدهیم و با ارزیابی شتابزده، آب در هاون بدخواهان نریزیم.

به گزارش نازک نارنجی، « پزشکیان را شتابزده قضاوت نکنیم » عنوان یادداشت روزنامه آرمان امروز به قلم هوشمند سفیدی است که می توانید آن را در ادامه بخوانید:

۳۱ مرداد ماه، روزی بود که کل کابینه پزشکیان از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت و هنوز با اینکه از آن موقع دو ماه هم نگذشته است؛ برخی از افراد و گروه ها با نوعی ارزیابی شتابزده،«دولت وفاق ملی» را به ضعف،ناکارآمدی و عدم موفقیت متهم می کنند و مشکلات موجود جامعه را در ابعاد مختلف -که ریشه در گذشته دارند- به دولت مستقر نسبت می دهند.
از طرف دیگر،،برخی از مخالفان وفاق ملی با طرح پرسش هایی مثل : چرا هنوز وعده های وعده های پزشکیان در باره رفع فیلترینگ،احیای برجام، پیوستن به fatf و … به نتیجه نرسیده است، فشار را بر دولت افزایش می دهند ؛ غافل از اینکه دزمینه سازی و طی مسیر لازم برای تحقق این وعده، سهل الوصول و ساده نیست و به همان میزان که مهم و تاثیر گذار هستند،به اهتمام ویژه ای هم نیاز دارند.
بنا بر این،هرگونه تعجیل در این زمینه ها و مطرح کردن موضوعاتی مثل اینکه چرا دولت اقدامی نمی کند، و …، نوعی خط تخریب به حساب می آید، زیرا بدیهی است که تحقق آن ها به زمان نیاز دارد.
البته، منظور نگارنده این نیست که نقد و نقادی تعطیل شود، بلکه انتقادها را باید،هدایایی دلسوزانه برای دیدن عیوب دانست؛ به شرطی که مبتنی بر استدلال روشن و واقعیت باشد.

ناگفته پیداست که رصد افکار عمومی و روشن سازی اذهان عمومی، وظیفه ای است که متولیان آن در دولت باید در این راستا اقدام کنند و نسبت به نقدها، بی تفاوت نباشند و در این زمینه،به موقع واکنش نشان دهند، زیرا هر گونه تعلل در این در این زمینه، می تواند موضوعات ساده را به دغدغه های افکار عمومی تبدیل کرده و آن ها را، به دستاویزی برای فشار آوردن به دولت تبدیل کند.
خلاصه کلام اینکه اولا باید باید از هر گونه ارزیابی شتابزده در باره عملکرد دولتی که هنوز دو ماهه هم نیست باید پرهیز کرد.
ثانیا، می توان رویکردها را مورد توجه قرابر داد.
ثالثا تحقق وعده های بزرگ، محتاج زمان کافی است و انتظار اینکه به سرعت عملی شوند ممکن نیست و در یک کلام، نیازمند بسترسازی و جلب حمایت و توافق سیاستگذاران کلان و تاثیر گذاران کلیدی است.
رابعا، تنویر به موقع افکار عمومی و پیشگیری از تبدیل شدن نقدها به خط تخریب، محتاج واکنش سریع گروه کار مربوطه در دولت است.
پس، باید به دکتر پزشکیان، فرصت لازم را بدهیم و با ارزیابی شتابزده، آب در هاون بدخواهان نریزیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا