راه اندازی پلتفرم گفت وگوی الماس در بریکس

وزارت دارایی روسیه از راه اندازی پلتفرم گفت وگوی الماس در بریکس پلاس خبر داد.

به گزارش نازک نارنجی، سرویس مطبوعاتی وزارت دارایی روسیه اعلام کرد نمایندگان کشورهای بریکس، کشورهای استخراج کننده الماس آفریقا و انجمن های صنعت بین المللی پیشرو در نشست افتتاحیه پلتفرم گفت وگوی غیررسمی که در مسکو برگزار شد، زمینه های همکاری را برای توسعه صنعت الماس تعریف کردند.

الکسی موسیف، معاون وزیر دارایی، به نقل از سرویس مطبوعاتی این وزارت گفت: راه اندازی پلتفرم گفت وگوی الماس در بریکس پلاس با مشارکت کشورهای استخراج کننده الماس آفریقا، تقویت روابط تجاری و داد و ستد بین این کشورها را ایجاد و اشکال جدید همکاری و تدوین موضع واحد نمایندگان در همه موارد مرتبط با این بخش از معدن تا خرده فروشی در راستای منافع مشترک توسعه پایدار را تسهیل می کند.

تاکید بر این مورد مهم است که همکاری ما بر اساس اصول فرآیند صدور گواهینامه کیمبرلی به عنوان مکانیزم واحد جهانی برای تنظیم تجارت جهانی الماس خام بنا شده است.

بیزنس نوشت، زمینه های کاری اصلی برنامه گفت وگو شامل ایجاد ارزش افزوده در زنجیره تامین، حمایت از برنامه های بازاریابی عمومی الماس تراش خورده در بازارهای بریکس، حمایت از استانداردهای یکپارچه استخراج و تجارت اخلاقی الماس و به اشتراک گذاری بهترین شیوه ها خواهد بود.

سرویس مطبوعاتی این وزارتخانه اعلام کرد نمایندگان کشورهای بریکس امکان ایجاد استانداردهای یکپارچه کیفیت و قوانین تجارت جواهرات و فلزات گرانبها را برای افزایش گردش مالی بازارهای خود به عنوان بخشی در جلسه جداگانه مورد بحث قرار دادند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا