مانور مشترک عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق در بوشهر برگزار شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد شکیبی نسب بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس سناریوی مانور، پس از اعلام حریق در نیروگاه گازی، تیم آتش نشانی بندر بوشهر به عنوان تیم عملیاتی، واحدهای یگان حفاظت، اورژانس بندر، برق و تأسیسات، اداره امور بندری، اداره اچ اس ای و حراست بندر را از وقوع حریق مطلع کردند.

وی بیان کرد: نیروهای آتش نشانی پس از تشکیل تیم فرماندهی در محل امن و ایمن و انجام سایر کارهای مقدماتی، در فاصله ۴۰ متری نیروگاه گازی آماده اطفای حریق شدند و هم زمان پس از درگیر کردن پمپ، از خودروها پیاده شده و اقدام به لوله اندازی به سمت محل حریق کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: هم زمان با خنک سازی محیط توسط تیم پشتیبان، تیم اطفا به همراه تیم امداد و نجات به داخل نیروگاه و محل حریق حرکت کردند.

شکیبی نسب ادامه داد: در ادامه تیم امداد و نجات مصدومان حادثه را از محل خارج و در منطقه ایمن تحویل تیم اورژانس مستقر در محل داد.

وی اظهار کرد: در تداوم فرایند این مانور، تیم اطفا در قالب ۲ گروه مجزا اقدام به اطفای تابلوهای برق درگیر حریق کرد و هم زمان تیم اتفاقات شرکت گاز نیز به محل رسیده و نسبت به قطع گاز ورودی به تی بی اس اقدام کرد.

شکیبی نسب افزود: با قطع گاز و مهار حریق، فرمانده پایان عملیات را اعلام و دستور جمع آوری ادوات و تجهیزات آتش نشانی را صادر کرد.

وی گفت: در پایان مانور، با حضور همه عوامل در صحنه، نشست ارزیابی نقاط ضعف و قوت مانور برگزار شد

دکمه بازگشت به بالا