خودروساز چینی غوغا کرد – نازک نارنجی
اکسپنگ چین قصد دارد خودروهای برقی را در اروپا تولید کند تا تعرفه ها را کاهش دهد.
به گزارش نازک نارنجی، اکسپنگ، شرکت خودروسازی چینی به دنبال یک سایت تولیدی در اروپاست و آن را به جدیدترین سازنده خودروهای برقی چینی تبدیل می کند که به دنبال کاهش تاثیر تعرفه های واردات با ساخت خودروهای خود در منطقه است.
هی شیائوپنگ، مدیرعامل چینی فولکس واگن در مراحل اولیه انتخاب یک سایت در اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از برنامه آتی خود برای بومی سازی تولید است.
او گفت که اکسپنگ قصد دارد یک مرکز داده در مقیاس بزرگ در اروپا راه اندازی کند زیرا مجموعه نرم افزار کارآمد برای ویژگی های رانندگی هوشمند خودروها بسیار مهم است. او ادامه داد که برنامه گسترده اکسپنگ برای جهانی شدن تحت تأثیر مالیات های بالاتر قرار نمی گیرد، اگرچه او خاطرنشان کرد که برخی از سودهای کشورهای اروپایی پس از افزایش تعرفه کاهش می یابد.
ایجاد ردپای تولیدی در اروپا باعث می شود که اکسپنگ به صفوف رو به رشد سازندگان خودروهای برقی چینی، از جمله بی وای دی، چری و زیکر از گروه هلدینگ جیلی ژجیانگ، بپیوندد و به دنبال ایجاد تولید در منطقه برای به حداقل رساندن تأثیر تصمیم اتحادیه اروپا برای افزایش عوارض خودروهای برقی ساخت چین تا ۳۶.۳ درصد است. اکسپنگ قرار است با تعرفه اضافی ۲۱.۳ درصدی روبرو شود.
مالیات های اضافه شده اروپایی تنها یکی از جنبه های یک مناقشه تجاری جهانی است. ایالات متحده تعرفه هایی را بر واردات خودروهای برقی چینی اعمال کرده است که می تواند به ۱۰۰ درصد برسد، زیرا دو اقتصاد بزرگ جهان بر سر صنعتی که تا حدودی به لطف یارانه های پکن به سرعت در حال رشد است، با هم رقابت می کنند.
این خودروساز در نیمه اول حدود ۵۰ هزار وسیله نقلیه تحویل داد که تنها حدود یک پنجم فروش ماهانه بی وای دی است. بر اساس آخرین گزارش سه ماهه، اگرچه چشم انداز تحویل آن برای سه ماهه جاری فراتر از برآوردهای تحلیلگران بود، اما درآمد پیش بینی شده آن بسیار کمتر از انتظارات بود.
اکسپنگ همچنین تخصص خود را در زمینه هوش مصنوعی و ویژگی های پیشرفته رانندگی کمکی می داند تا به اروپا نفوذ کند. او گفت که این یکی از دلایلی است که باید یک مرکز داده در مقیاس بزرگ را در آنجا راه اندازی کند تا بتواند آن ویژگی ها را در منطقه معرفی کند.
بلومبرگ گزارش کرد که فروش یک میلیون خودروی مجهز به هوش مصنوعی در سال، پیش نیاز شرکت هایی خواهد بود که در نهایت در ۱۰ سال آینده به عنوان برنده ظاهر می شوند، که در آن راننده انسان ممکن است به طور متوسط روزانه کمتر از یک بار در روز فرمان را لمس کند. ما می خواهیم شرکت هایی را ببینیم که از سال ۲۰۲۵ چنین محصولاتی را عرضه می کنند و اکسپنگ نیز در میان آنها خواهد بود.
انتهای پیام