فناوری‌ خطرناک خودروهای بی ام و

آمازون گفت که متخصص خودرو الکسا با استفاده از یک مدل زبانی بزرگ می‌تواند دستورالعمل‌ها و پاسخ‌های سریع‌تری را درباره عملکرد خودرو به شیوه‌ای بسیار انسانی‌تر و شبیه به گفت‌وگوی عادی ارائه دهد و حتی از طرف کاربر عمل کند.

این که بتوانید از الکسا بخواهید قفل در ورودی را باز کند یا نور ایوان را خاموش کند، راحت به نظر می‌رسد اما اگر درخواست توسط یک همسر سابق خشن بیان شود، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

«سیندی کوهن»(Cindy Cohn) مدیر اجرایی بنیاد مرزهای الکترونیکی و از داوران بدترین فناوری CES گفت: ما شاهد افزایش یافتن داستان‌های وحشتناکی بوده‌ایم که در آنها، مردم و عموما زنانی که برای فرار از خشونت خانگی تلاش می‌کنند، در نهایت خودروهای خود را به عنوان بردارهای ردیابی و سوءاستفاده می‌یابند.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: الکسا، بی‌ام‌و و صادقانه بگویم همه شرکت‌های خودروسازی که برای تبدیل کردن خودروهای ما به دستگاه‌های ردیاب در رقابت هستند باید اطمینان حاصل کنند که کاربران می‌توانند از این مشکل در امان بمانند.

«جی هانسون»(Jay Hanson) سخنگوی بی‌ام‌و در واکنش به این اظهارنظر گفت که این شرکت، دستیار صوتی را با در نظر گرفتن حریم خصوصی طراحی و ارائه کرده است و مشتریان می‌توانند انتخاب کنند که از آن استفاده کنند یا خیر.

هانسون در یک ایمیل نوشت: بی‌ام‌و و آمازون یک تعهدی قوی را برای حفظ اعتماد مشتریان و محافظت کردن از حریم خصوصی آنها از جمله کنترل داده‌ها دارند.

همچنین ب‌ام‌و، عینک‌های واقعیت افزوده طراحی‌شده توسط «ایکس‌ریل»(Xreal) را به نمایش گذاشت که قرار است اطلاعات سودمند و اشیای مجازی را که هنگام رانندگی ظاهر می‌شوند، پوشش دهند. یک داور دیگر، این عینک‌ها را دستورالعملی برای رانندگی پریشان نامید که می‌تواند راه را برای تبلیغات آینده در مورد دید مبهم هموار کند.

هانسون در واکنش به این صحبت نوشت: تجربه واقعیت افزوده نشان‌داده‌شده در نمایشگاه CES، ویترینی از موارد استفاده بالقوه است که می‌تواند مردم را یاری دهد یا آنها را سرگرم کند اما به حداقل رساندن حواس‌پرتی راننده که یک اصل کلیدی در محصولات بی‌ام‌و به شمار می‌رود، همچنان به قوت خود باقی است.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در نازک نارنجی مراجعه کنید.

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا