علمی و پزشکی

بیمارستان امام علی(ع) نجف تکمیل و تجهیز می‌شود

فعالیت پزشکان کشورمان در بیمارستان امام علی (ع) ایرانیان نجف، ارسال داروهای تولید شده در کشور به عراق برای استفاده در این بیمارستان و همچنین فعالیت های مشترک درمانی برای خدمت رسانی به زائران حرم مطهر امام زمان (عج) حسین(ع) به ویژه در ایام اربعین شتاب می گیرد.

به گزارش نازک نارنجی، در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر عراق با وزیر بهداشت، محور اصلی این مذاکرات تسهیل در صدور مجوزهای مربوط به تکمیل بیمارستان امام علی (ع) نجف است. و حضور تیم های پزشکی ایرانی در ایام اربعین حسینی.

در جلسه دکتر پیرحسین کولیوند با «صالح مهدی الحسنوی» وزیر بهداشت عراق، موضوعاتی از قبیل افزایش همکاری ها و تسریع در روند صدور مجوز ورود و ساخت تجهیزات پزشکی و امکانات لازم بیمارستان امام علی (ع) در شهر نجف اشرف مورد بحث و توافق قرار گرفت

بر اساس گفتگوها و توافقات انجام شده، فعالیت پزشکان کشورمان در بیمارستان ایرانیان امام علی (ع) نجف، ارسال داروهای تولید شده در کشور عراق برای استفاده در این بیمارستان و همچنین فعالیت های مشترک درمانی در این بیمارستان انجام شد. خدمت رسانی به زائران در حرم مطهر امام حسین (ع) به ویژه در ایام اربعین قوت بیشتری می گیرد.

تسهیل ورود تیم‌های پزشکی، داروها و آمبولانس‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عراق در ایام پیاده‌روی بزرگ اربعین. این یکی از محورهای گفتگوی دو طرف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ همچنین ارزیابی همکاری های انجام شده در عملیات اربعین امسال و افزایش خدمات مشترک گروه های پزشکی ایران و عراق در بیمارستان های عراق که تعداد بیشتری اتاق عمل برای زائران حسینی در اربعین سال آینده فراهم می کند از دیگر موارد است. از این مذاکرات .

من باید بگویم؛ سفیر کشورمان در عراق دکتر. کولیوند در این دیدار.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا